Abonament de tip „atât cât poți zbura”, introdus în Europa de o companie aeriană. Modalitate de recâștigare a clienților
Călătorii din Europa vor putea efectua zboruri nelimitate pentru 499 de euro (550 de dolari) pe an, în cadrul unui nou serviciu de abonament de călătorie al operatorului Wizz Air, transmite Reuters, preluată de News.ro.
Abonamentul anual „atât cât poţi zbura”, care permite pasagerilor să rezerve zboruri dus şi dus-întors pe tot parcursul anului, va fi disponibil pentru tariful introductiv până pe 16 august, înainte ca preţul să crească la 599 de euro.
Detaliile de pe site-ul companiei aeriene arată că pasagerii pot rezerva zboruri fără limite către oricare dintre destinaţiile sale internaţionale – inclusiv Atena, Madrid, Paris şi Reykjavik – cu până la trei zile înainte de plecare, fereastra de rezervare urmând să fie deschisă în septembrie.
Fiecare rezervare este supusă unei taxe fixe suplimentare de 9,99 euro, iar bagajele dincolo de un articol personal vor fi percepute ca suplimentar.
Compania aeriană a spus că iniţial intenţionează să lanseze 10.000 de abonamente ”atât cât poţi zbura”, în timp ce Întrebările frecvente de pe site-ul său web notează că locurile vor fi supuse disponibilităţii, în funcţie de ”mai mulţi factori externi şi interni”.
Lansarea urmează unor pachete de abonament similare de la transportatorii americani, cum ar fi Frontier Airlines, care anul trecut a anunţat un Go Wild! nelimitat de 599 USD pentru rutele sale din America de Nord.
Cu toate acestea, în timp ce unii transportatori europeni oferă pachete cu mai multe zboruri pentru un tarif stabilit, pachetele nelimitate rămân un concept nou pe continent. Acesta vine în momentul în care Wizz Air şi-a văzut profiturile deteriorându-se şi satisfacţia clienţilor scăzând, pe fondul presiunii mai mari asupra sectorului în urma boom-ului călătoriilor post-pandemie.
La începutul acestei luni, compania aeriană maghiară a raportat o scădere cu 44% a profitului operaţional din primul trimestru. Între timp, un rating de satisfacţie a clienţilor, de 44%, plasează Wizz Air pe partea de jos a unui clasament din februarie al transportatorilor europeni pe distanţe scurte, realizat de grupul de consumatori Which?.
CEO-ul József Váradi a declarat pentru CNBC, în ziua publicării rezultatelor sale din primul trimestru, că constrângerile de aprovizionare au impact asupra perspectivelor companiei pe termen scurt, în timp ce presiunile inflaţioniste au afectat cererea consumatorilor.
Compania aeriană, care operează deja zboruri către Maldive, Cairo şi Dubai, a declarat anterior că explorează noi rute din Europa către India.