Sari direct la conținut

Aproximativ 4.000 de credinciosi si preoti au participat la pelerinajul de Florii din Capitala

HotNews.ro

Aproximativ 4.000 de credinciosi si preoti au participat, sambata, la pelerinajul de Florii din Capitala, care a inceput la Manastirea „Radu Voda” si s-a incheiat la Catedrala Patriarhala, unde pelerinii au fost intampinati de patriarhul Daniel, relateaza Mediafax.

Pelerinii s-au adunat in jurul orei 16.00, la Manastirea „Radu Voda”, unde PS Varsanufie Prahoveanul, episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucurestilor, a sfintit ramurile de salcie, care au fost impartite credinciosilor.

Dupa slujba sfintirii stalparilor, pelerinii, purtand in maini ramurile de salcie si de finic, au plecat in procesiune spre Catedrala Patriarhala.

In fruntea procesiunii a fost purtata toaca, apoi au urmat cei aproximativ 800 de preoti din Bucuresti si Ilfov, imbracati in vesminte de culoare galben-auriu si avand in maini ramuri de finic. Acestia au fost urmati de peste 3.000 de credinciosi, care au avut in maini ramuri de salcie si flori.

O icoana mare reprezentand Intrarea Mantuitorului in Ierusalim, impodobita cu orhidee verzi si margaritare, donata de protoieriile Ilfov Nord si Ilfov Sud, a fost purtata in procesiune de la Manastirea „Radu Voda” pana la Catedrala Patriarhala, unde a fost sfintita, la sfarsitul ceremoniei, de patriarhul Daniel.

Pelerinii s-au oprit la Catedrala Mitropolitana „Sfantul Spiridon Nou” si la Biserica „Sfanta Ecaterina”, paraclisul Facultatii de Teologie din Bucuresti.

La Catedrala Patriarhala, pelerinii au fost intampinati de patriarhul Daniel. Dupa ce a rostit o rugaciune de binecuvantare a pelerinilor, patriarhul Daniel a vorbit, in cuvantul de invatatura, despre importanta pelerinajului crestin.

Patriarhul Daniel a spus ca pelerinajele au fost organizate pentru prima data in secolele III-IV. In Bucuresti s-au organizat procesiuni de Florii pana in 1948, cand au fost intrerupte. Acestea au fost reluate in 1990, mai intai in Moldova, iar din 2008 si in Bucuresti, dar si in alte judete.

PF Daniel le-a spus credinciosilor care au venit la Catedrala Patriarhala ca pelerinaj inseamna marturisirea in public a credintei, este o manifestare a dragostei crestine si reprezinta comuniunea, dar si o binecuvantare pentru fiecare oras in care se desfasoara.

„Pelerinajul de florii inseamna speranta si, asa cum Lazar a fost inviat din morti a patra zi, Sarbatoarea Floriilor inseamna iesirea din egoismul vietii individuale. Este o chemare spre a identifica comunitatea crestina”, a mai spus patriarhul Daniel.

PF Daniel le-a vorbit credinciosilor si despre importanta anului 2014, anul martirilor Brancoveni, a sfintei euharistii si spovedanii. In finalul cuvantului de invatatura, PF Daniel le-a urat pelerinilor har si spor duhovnicesc si pentru saptamana care incepe.

Pelerinii au primit in dar iconite cu Intrarea Mantuitorului in Ierusalim, iar la finalul slujbei au intrat in Catedrala Patriarhala pentru a se inchina la moastele Sfantului Dimitrie cel Nou, Ocrotitorul Bucurestilor.

Procesiuni de Florii au fost organizate, sambata, in toate eparhiile Patriarhiei Romane din tara si din strainatate.

Floriile deschid saptamana cea mai importanta pentru pregatirile de Paste, de dupa cele 40 de zile de post, cand credinciosii se pregatesc de intrarea in taina Saptamanii Sfintelor Patimi ale Mantuitorului Iisus Hristos.

Pelerinajul de Florii, care trebuie sa inceapa intr-o biserica si sa se incheie intr-o alta biserica, are loc dupa vecernia din sambata lui Lazar si vesteste sarbatoarea Intrarii triumfale a lui Iisus Hristos in Ierusalim.

ARHIVĂ COMENTARII
Al • 2010-07-28 11:51:06
Inca nu doresc sa achizitionez o masina hibrid dar sunt interesat de o palarie ca a doamnei de langa masina.
4 3
Marius • 2010-07-28 12:05:07
De ce oare de fiecare data cand e un show auto sau o prezentare nu poti vedea masina din cauza fetelor astea care blocheaza vederea? Mi se pare degradant pentru ele sa se tot forteze sa zambeasca si sa fie pe post de mobila. Nu trebuie sa spuna nimic, doar sa fie prezente...ar fi timpul sa evoluam, sa nu mai fie folosite in halul asta. Eu vreau masini, de-aia merg la show auto. Nu vreau sa vina la pachet, masina+pitipoanca, masina e de-ajuns. Uitati-va la asta din poza, ce jalnica e cu ciudatenia aia pe cap...
3 1
gechi • 2010-07-28 12:17:06
fetele alea se bucura ca sunt platite doar ca sa stea pe post de "mobila" si nu sunt nevoite sa munceasca pe trei schimburi. Daca nu le-ar place sau ar considera degradant nu s-ar mai duce. Apoi, cei care merg la auto-show ca sa vada masini sunt (din pacate) mai putini decat cei care merg sa vada "mobila", asa ca organizatorii se adapteaza, bucurosi ca in amintirile foto luate de vizitatori se mai vede si cate o masina pe fundal.
1 5
rgrg • 2010-07-28 12:06:17
deci, sarea este int-o cutie pe care scrie ''zahar''..m-am prins..ca de obicei:prosteala pt fraieri
2 1
Big • 2010-07-28 12:37:10
... cu motor V8 de 6 litri. Acum fara caterinca, ce capacitate are motorul pe benzina, ca vad ca se evita in articol? PS: pt autor, unde gasesc americanii 220 ca sa-si incarce masina?
2 1
sile • 2010-07-28 14:07:24
Dacia are si ea baterie. E cumva hibrid? In caz ca esti complet de pe alta lume, motorul electric e un generator care incarca bateria. Si atat.
1 0
gechi • 2010-07-28 12:52:50
masina merge doar cu motorul electric, asa ca poate fi considerata "aproape" electrica, ceea ce o face mai avantajoasa decat cele hibride care folosesc motorul electric doar la viteze mici, iar la viteze mari folosesc motorul pe combustie. Mare problema a masinilor electrice este ca au o autonomie mica, bateria trebuind incarcata dupa circa 150km. De aia au introdus si un mototr pe combustie, ca in cazul in care ramai in "pana prostului" sa poti ajunge la o statie de incarcare, insa acel motor este foarte mic (sub 1000cmc) si va incarca doar bateria, nu va actiona rotile.
0 5
darth_maul • 2010-07-28 13:00:40
Imi plac masiniile electrice. Au un 'sprint' mult mai bun decat cele clasice si sunt si mai silentioase. Masiniile au atras mai tot timpul femeile, in special in lumea a III-a spre care tinde Romania. Toate masiniile fac acelasi lucru, te duc din pct A in pct. B si o calitate sufiecient de buna, de la Matzi/Tico pana la X6, Ferarri, etc. Ce nu face unul sau altul dintre modele de masini este ca nu reflecta statusul social. E normal ca intr-o masina de teren scumpa sa vezi un tuciuriu in ea. Garda la sol pe care o ofera Chevy Volt, nu prea e de Romania! :))
1 3
Dedu Adrian • 2010-07-28 13:11:44
e superba, interiorul pare avion de vanaotare dar zici ca e jucarie :D mai multe detalii aici http://www.egmcartech.com/2010/03/03/video-chevrolet-volt-undergoes-cold-weather-testing-in-canada/
0 3
Coco • 2010-07-28 14:14:29
Vai de mine la ce i-a dus capul pe americani. O minicentrala in fiecare masina, care polueaza la greu in continuare. Si mai zic ca e masina electrica. Mai bine ii ziceau minitermocentrala mobila. Nu mergea sa ii puna panouri solare peste tot si un mini generator eolian care sa porneasca automat cind masina sta in parcare intr-un loc cu vint? Se poate folosi mai mult inventivitatea, daca se vrea.
3 0
sile • 2010-07-28 14:38:00
... nu te opreste nimeni. Dar sa stii ca lumea e plina de muritori de foame plini de idei.
0 2
ik • 2010-07-28 14:41:31
dar daca pun eu un motor pe aburi (combustie pe carbuni) care incarca generatorul electric asta se cheama ca am masina electrica ?
0 0
Geo • 2010-07-28 14:53:54
GM nu a spus niciodata ce motor pe benzina va avea acest Volt. Neoficial se stie ca e un turbo de 1,4 litri. Partea interesanta e ca motorul pe benzina va lucra in zona de eficienta maxima, adica la 4.000 rpm, si va consuma sub 3%. E solutia care deocamdata impaca si capra (industria petrolului) si verzele (ecologisti, clienti ahtiati dupa consum redus si autonomie mare).
0 1
paul • 2010-07-28 15:56:16
In America, 80% din calatorii au mai putin de 40 de km in America si mai putin de 10-15 km in Europa. De aceea masinile hybrid sunt interesante. Practic, intr-un an o sa se foloseasca cam 80%-90% motorul electric si 10%-20% motorul pe benzina.
0 0
gechi • 2010-07-28 16:25:00
cum ai calculat? la o masina hibrida, motorul electric e folosit la viteze mici, lar cel pe combustie la viteze mari. Daca din aia 40km 30 sunt facuti pe autostrada si 10 in oras atunci motorul electric va fi folosit in 75% din cazuri. Daca te referi la masina din articol, chiar daca are motor pe combustie si <<poate fi totusi incadrat la categoria "hibride" >> ea nu este o masina hibrida precum Toyota Prius.
0 0
UnCapsunarCanadian • 2010-07-28 16:29:22
modelul adoptat in SUA despre care se vorbeste in articol se cheama lease in America de nord si pana la izbucnirea crizei era foarte popular pentru cei care vroiau sa-si schimbe masina la 2-4 ani... Practic plateai numai deprecierea masinii si la sfarsitul lease-ului dadeai masina inapoi... Producatorii de masini (in special americani) au supraevaluat valoarea reziduala a masinilor (ca aiba rate cat mai convenabile) si combinat cu cresterea pretului benzinei au ajuns in faliment... Practic la un SUV ajunsesera sa piarda si 10-15000 de dolari... Idea e ca la 350 dolari pe luna ar putea avea succes... suma e rezonabila pentru un lease si daca mai consideri ca benzina in mod normal te-ar mai costa in jur de 300 pe luna (depinde de masina si de distanta pecare o faci) ar putea fi chiar avantajos. numai bine UnCapsunarCanadian
0 0
panfil flecaru • 2010-07-28 17:15:26
motorul electric nu conduce rotzile, le pune in miscare, le invarte, le misca. mai usor cu engleza dupa ureche, pour les fleurs de coucou. drive nu se traduce numai prin a conduce, mot-a-mot. cum va suna la urechea romaneasca ?!
2 0
INTERVIURILE HotNews.ro