Business report: ASF vrea sa-ti repari masina lovita de altul direct pe asigurarea CASCO; Riscam o catastrofa planetara din cauza gradului prea ridicat al indatorarii globale; Opel paraseste piata din Rusia
Regulile de pe piata RCA s-ar putea schimba: ASF vrea sa-ti repari masina lovita de altul direct pe asigurarea CASCO. Un mai vechi proiect discutat de arbitrul pietei asigurarilor a revenit in actualitate. Introducerea „compensarii directe” in caz de accident, un sistem care presupune repararea automobilului in baza asigurarii CASCO detinute de catre soferul pagubit, ar insemna un mare beneficiu pentru soferii romani. Sistemul a fost aplicat in Spania si a dat rezultate peste asteptari. Concret, daca un sofer este lovit de un altul, de plata reparatiilor pentru soferul pagubit se va ocupa firma unde acesta are asigurarea CASCO, in conditiile in care are o astfel de polita. Ulterior, asiguratorul CASCO urmeaza sa primeasca suma aferenta daunei de la compania care a emis polita RCA pentru soferul vinovat, scrie Economica.net.
Solutia care ar putea pune Romania pe harta investitorilor straini. Primariile din Romania ar putea crea centre de productie concentrate pe materiale noi si inovatoare capabile sa atraga un flux constant de capital strain. Un astfel de model functioneaza deja in Polonia.Omul de afaceri Victor Vadaneaux, de numele caruia se leaga achizitia fostei platforme industriale Tractorul Brasov, coordoneaza activitatea unei companii cu origini americane specializate pe productia de materiale compozite cu aplicatie in industria aerospatiala, auto si in spor… El a optat pentru Polonia, in detrimentul Romaniei, pentru ca a identificat in orasul Gliwice din sudul Poloniei un centru de productie complet echipat care ii permitea sa realizeze materialul vizat, scrie Capital.ro.
Riscam o catastrofa planetara din cauza gradului prea ridicat al indatorarii globale”. Mai toate tarile traiesc pe datorie, subliniaza Iulian Fota, fost consilier prezidential pe probleme de securitate, apreciind ca cele mai puternice state au un grad mai mare de datorie decat noi: „Am vazut mai multe analize care avertizeaza asupra acestor evolutii negative, care semnaleaza ca in economia globala s-a ajuns la un grad mult prea mare de indatorare, care deja nu mai este sustenabil si care ne poate indrepta spre o catastrofa financiara. Ideea este ca Occidentul a mai trait si in alte epoci pe datorie, dar, in general, Occidentul se imprumuta in interiorul lumii occidentale. Acum, problema acestuia este ca este obligat sa se imprumute la arabi, la chinezi etc., deci la tari neoccidentale, ceea ce reprezinta o vulnerabilitate a Occidentului la scara globala”, potrivit Bursa.ro.
Cu Masterplanul la Bruxelles: Un nou termen, pentru o noua „varianta finala”. Comisia Europeana considera ca in Master Planul General de Transport al Romaniei exista in continuare probleme nerezolvate, „fiind necesare eforturi suplimentare” din partea autoritatilor de la Bucuresti pentru imbunatatirea acestui document. Purtatorul de cuvant al DG REGIO, Sophie Dupin de Saint-Cyr, a declarat miercuri pentru cursdeguvernare.ro ca domeniile care trebuie revizuite sunt cele referitoare la prioritizarea proiectelor de infrastructura propuse spre realizare in perioada 2014-2020. Pentru a putea accesa finantarea europeana alocata Romaniei pentru proiecte de infrastructura in actualul exercitiu financiar, guvernul de la Bucuresti ar trebui sa modifice Master Planul in concordanta cu ultimile observatii, scrie cursdeguvernare.ro.
Va fi sau nu va fi Hidroelectrica darul de Craciun pentru investitori? La ce ne-a folosit listarea la bursa a companiilor energetice, ne-am intrebat in urma cu cateva zile? Inainte de a cauta un raspuns la aceasta intrebare am incercat sa atragem atentia ca in acest an nici una dintre companiile care erau programate inca de anul trecut la listare nu vor aparea pe bursa. Iata ca, domnul prim ministru Victor Ponta, vine si ne contrazice, in sensul in care anunta ca Guvernul vrea sa vanda in acest an participatii de pana la 25% la trei companii de stat, Hidroelectrica, aflata in prezent in insolventa, Aeroporturi Bucuresti si Portul Constanta. Seful Executivului a adaugat ca Hidroelectrica va iesi probabil din insolventa in iunie si va raporta un profit „urias” inainte de listare. Dincolo de profitul Hidroelectrica, care in aparenta sfideaza profiturile celorlalte companii din domeniul energiei, trebuie sa plecam de la o realitate certa: Hidroelectrica mai este inca in insolventa, acrie Energy-center.ro.
Opel paraseste piata din Rusia. General Motors a anuntat ca va retrage marca Opel din Rusia. Decizia va intra in vigoare incepand cu luna decembrie a anului curent. „Schimbarea in Rusia face parte din strategia globala. Decizia evita o serie de investitii importante pe o piata indecisa pe termen lung”, a declarat Dan Ammann, presedinte General Motors. Mai mult decat atat, conglometarul american spune ca uzina din Sankt Petersburg va fi inchisa temporar. In ceea ce priveste brandul Chevrolet, General Motors a decis pastrarea modelelor iconice. Vorbim despre Camaro, Corvette si Tahoe, scrie Auto-bild.ro.
Schimbare de tendinta la pompa: motorina ajunge mai ieftina decat benzina. Dupa ultimele miscari de preturi, la statiile de distributie a carburantilor Petrom care au cele mai mici preturi, motorina a devenit mai ieftina decat benzina.In conditiile actuale, trendul este de scadere a cotatiilor internationale la motorina comparativ cu cele la benzina. Daca la finalul lunii decembrie motorina era cu circa 25 de dolari pe tona mai scumpa pe tona decat benzina, in februarie cotatiile s-au egalizat iar acum o tona de motorina a devenit cu circa 60 de dolari mai ieftina decat benzina. Motorina este carburantul preferat al romanilor, cu circa 70% din consumul national, fata de doar 30% benzina, potrivit Economica.net.