Sari direct la conținut

Business report: Carburantii s-au ieftinit substantial in Romania, dar preturile raman mai mari decat la vecini;Marcile proprii invadeaza rafturile magazinelor; Grad de ocupare al aeronavelor TAROM comparabil cu cel al liniilor aeriene din Africa

HotNews.ro
Business report, Foto: Colaj foto
Business report, Foto: Colaj foto

Carburantii s-au ieftinit substantial in Romania, dar preturile raman mai mari decat la vecini. Preturile medii la benzina si motorina vandute in Romania au scazut, intr-o saptamana, cu 8, respectiv 9 bani pe litru, mai mult decat media europeana si mai mult decat in tarile din jurul nostru, potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a pietei carburantilor din Eniunea Europeana. Benzina si motorina costau, la 1 august, 4,74 lei pe litru fiecare sortiment, preturi medii, potrivit datelor Oil Bulletin. In euro, pretul mediu este de 1,06 euro pe litru. Fata de preturile din data de 25 iulie, cu o saptamana in urma, avem, pentru Romania, o ieftinire de 1,66% la benzina si 1,9% la motorina, diferente calculate la preturile in euro. Ieftinirea carburantilor din ultima saptamana a fost mai accentuata decat media europeana Pretul mediu la benzina a scazut, in medie, in cele 28 de state membre ale Uniunii Europene, cu 0,3%, iar la motorina ieftinirea a fost de 1,4%, aunta Economica.net.

Marcile proprii invadeaza rafturile magazinelor. Mai ieftin, dar.. la fel de bun? Marcile proprii ale retailerilor reprezinta, astazi, in unele cazuri, chiar si 80% din totalul marfurilor prezente pe rafturi, comparativ cu brandurile consacrate. Vanzatorii spun ca nu umbla la calitate, diferenta fiind facuta doar de „culoarea ambalajului”. Care sunt marcile cel mai des intalnite in cosul de cumparaturi? Aproape fara sa-si dea seama, un consumator sprijina, intr-un fel sau altul, fie afacerea unor producatori cunoscuti, fie afacerea cu marci proprii a retailerilor. Brandurile numite in piata „no-name” ajung astazi sa acopere grosul in vanzarile multor magazine si tind chiar sa se apropia de media intalnita in unele tari din Uniunea Europeana, unde retailerii investesc suma mari pentru businessul cu „private labels”. Iar miza este mare, cu atat mai mult cu cat preturile de la raft au valori mai scazute cu 20- 25% decat celelalte produse branduite, scrie Capital.

Ce poveri fiscale au de carat salariatii din UE. Romanii, pe locul opt in topul european. Romania se afla printre statele europene care taxeaza cel mai agresiv munca salariatilor, concurand la acest capitol cu economiile bogate, chiar daca angajatii romani au printer cele mai mici salarii din UE. Salariul complet mediu anual al unui roman (cu toate contributiile) este cu 1.248 de euro mai mare decat al unui bulgar, insa castigul net ramas dupa plata taxelor – se subtiaza dramatic, ramanand doar 50 euro in plus.In studiul „Povara impozitarii pentru angajatul mediu” al societatii de consultanta fiscala Institut Economique Molinari sunt monitorizate salariile din toate tarile UE. Autorii studiului arata ca Romania are a opta cea mai mare rata de taxare efectiva a salariatilor din UE, dupa Franta, Belgia, Austria, Ungaria, Germania, Grecia si Italia, desi are al doilea cel mai mic salariu mediu (dupa Bulgaria). Dar angajatii bulgari se bucura de o suma mai mare din munca lor decat romanii, pentru ca statul vecin impune o povara a taxarii cu 10 puncte procentuale sub cea din Romania, relateaza AdevarulFinanciar.

Hotelierii sunt entuziasmati ca Manchester City vine la Bucuresti: Suporterii englezi beau intr-o zi cat un turist intr-o saptamana! Daca suporterii Stelei nu sunt prea incantati ca echipa lor va juca cu Manchester City in play-off-ul Ligii Campionilor, hotelierii si proprietarii de pub-uri din Bucuresti exulta. Echipele engleze atrag la meciuri cei mai multi suporteri, care sunt si cei mai mari consumatori de alcool dintre vizitatorii straini. Un suporter englez bea peste zece beri pe zi, cat un turist obisnuit intr-o saptamana. Tragerea la sorti de vineri, dura pentru Steaua, le produce o bucurie nesperata hotelierilor romani. Intr-o luna august in care oamenii de afaceri straini, principalii clienti ai hotelurilor din Bucuresti, sunt plecati in concedii, iar turistii din afara tarii nu dau navala, cateva mii de straini cheltuitori sunt mana cereasca. Hotelierii din Bucuresti au observat ca, dintre toate echipele straine care au jucat cu cele romanesti in diverse competitii, cei mai multi suporteri vin dupa formatiile britanice, anunta profit.ro.

Grad de ocupare al aeronavelor TAROM comparabil cu cel al liniilor aeriene din Africa. Liniile aeriene nationale au inregistat anul trecut un grad de ocupare de doar 68,3%, fata de o medie europeana de 80,2% si una de 68,9% a liniilor aeriene din Africa. Compania se indreapta insa usor spre profit. Gradul de ocupare a crescut anul trecut cu 2,66% iar pierderile au scazut cu 300% fata de 2014, la 27 milioane lei. Potrivit raportului financiar pe 2015 facut public zilele trecute de catre TAROM, compania a avut anul trecut un numar mai mic de curse comerciale fata de 2014. Aeronavele TAROM s-au ridicat de 17.313 ori de la sol, fata de 17.615 acum doi ani. Cuplat insa cu o crestere a numarului de pasageri, de la 2,3 milioane la 2,4 milioane pasageri, a rezultat o crestere a gradului de ocupare, de la 65,64% la 68,3% in 2015. Gradul de ocupare ramane insa unul foarte scazut, comparabil cu cel al liniilor aeriene din Africa, zona unde veniturile populatiei sunt mult mai mici, motiv pentru care si piata este restransa, scrie Digi 24.

Dacia Sandero e pe val in Franta. O noua luna, un nou rezultat excelent. Dacia Sandero a prins extrem de bine la publicul din Franta. Dupa trei luni in care interesul persoanelor fizice a crescut constant, vine si cea de-a patra (iulie) care pune capac concurentei din Hexagon. Dacia Sandero ajunge la o cota de piata pentru persoanele fizice de 6% si asta in conditiile in care modelul de la Mioveni nu mai este la prima tinerete, iar un facelift va fi prezentat la finalul lunii septemebrie cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Pe locul secund al topului se afla Peugeot 208 cu o cota de piata de 5 procente, in timp ce pe ultimul loc al podiumului ajunge Peugeot 2008 cu 4,2 procente. Renault Clio si Citroen C3 sunt la „cutite” si impart piata cu 3,4%, respectiv 3,3%. Si pentru ca lovitura sa fie completa, Dacia Duster se afla pe locul al saselea cu o cota de piata pentru persoanele fizice de 3,3%, relateaza Auto-bild.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro