Cine este Matthias Muller, noul sef al Volkswagen – S-a nascut in orasul Karl Marx si a debutat in cariera ca sculer-matriter la Audi
Matthias Muller devine unul dintre oamenii cu cele mai grele misiuni fiindca va trebui sa scoata Volkswagen dintr-o situatie extrem de grava. Muller, noul CEO al gigantului auto, s-a nascut intr-un oras est-german acum 62 de ani si si in lumea auto a intrat in 1977, ca lucrator la Audi. Muller este foarte respectat pentru ce a facut ca sef al marcii Porsche in ultimii patru ani si este diferit ca personalitate fata de dictatorialul Winterkorn. „Ii apreciem gandirea critica si constructiva”, spune presedintele in exercitiu al VW, Berthold Huber.
Matthias Muller este extrem de respectat in cadrul grupului, marca Porsche avand rezultate foarte bune sub mandatuk sau, compania lansand recent si al doilea SUV, Macan.
Financial Times ii face lui Muller o caracterizare in opozitie cu fostul CEO Martin Winterkorn care, desi era un inginer desavarsit, era un lider autocratic si nu avea carisma cand se adresa in public. Muller in schimb este deschis cand isi exprima opiniile si nu ocoleste lucrurile sensibile, fapt ce ar fi extrem de util pentru Volkswagen AG care se gaseste intr-o situatie complicata.
Matthias Muller s-a nascut in 1953 in Karl Marx Stadt (din 1990 Chemnitz, in fosta RDG) si a absolvit facultatea in Ingolstadt, orasul marcii Audi, facandu-si ucenicia la aceasta companie, ca sculer-matriter.
A studiat cibernetica la Universitatea de Stiinte Aplicate din Munchen si din 1978 lucreaza la Audi unde din 1984 a lucrat la departamentul de IT ca sef al diviziei de Analize Sisteme, iar din 1993 a lucrat la planificare produs. S-a ocupat mai intai de lansarea lui Audi A3 si apoi a devenit director general de produs la Audi.
Din 2003 a gestionat gama de produse Audi si Lamborghini, iar din 2007 s-a mutat la Wolfsburg unde s-a ocupat de toate proiectele de masini ale Volkswagen AG. In octombrie 2010 a fost numit CEO la Porsche.
Bernd Osterloh, un influent membru al consiliului de supraveghere al VW spunea intr-o scrisoare trimisa catre angajati ca grupul are nevoie de un climat in care problemele nu sunt ascunse, ci comunicate liber, si in care deciziile managerilor sa poata fi contestate fara frica, daca nu sunt inspirate.