Cum ar putea functiona concret perioada de proba in cadrul abonamentelor de telefonie si internet mobil si de ce vrea ANCOM o astfel de masura
Intentia de introducere a unei perioade de proba in contractele de abonament pentru servicii mobile care nu includ si furnizarea de echipamente (telefoane, tablete etc.) vine pe fondul a sute de reclamatii facute de utilizatori in perioada 2015-2016 in privinta calitatii serviciilor de comunicatii, a declarat pentru HotNews.ro Catalin Marinescu, seful autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM). ‘Concret, daca un abonat va constata, in perioada de proba, ca nu poate utiliza respectivele servicii la nivelul calitativ asumat de operator, acesta va putea denunta unilateral contractul fara plata penalitatilor de reziliere anticipata. Stabilirea unei perioade de proba nu ar exclude obligatia utilizatorilor finali de a plati serviciile utilizate in perioada respectiva de timp’, a precizat acesta.
- Iata precizarile facute de presedintele ANCOM, Catalin Marinescu, pentru HotNews.ro:
„Pentru o mai buna protejare a utilizatorilor din Romania, una dintre directiile de actiune din Strategia ANCOM este posibilitatea introducerii unei perioade de proba in contractele de abonament pentru servicii mobile care nu includ si furnizarea de echipamente (telefoane, tablete etc.).
Concret, acest lucru ar insemna ca un utilizator final care contracteaza servicii mobile fara echipamente incluse si care constata, intr-o anumita perioada de timp de la contractarea serviciului (perioada de proba), ca nu poate utiliza respectivele servicii la nivelul calitativ asumat de operator (de exemplu, semnalul nu este satisfacator la domiciliul utilizatorului) sa poata denunta unilateral contractul in perioada de proba, fara plata penalitatilor de reziliere anticipata. Bineinteles, stabilirea unei perioade de proba nu ar exclude obligatia utilizatorilor finali de a plati serviciile utilizate in perioada respectiva de timp.
Acest demers al Autoritatii vine pe fondul mai multor plangeri primite de la utilizatori in privinta calitatii serviciilor de comunicatii, ANCOM inregistrand in perioada 2015-2016 peste 300 de reclamatii pentru serviciile de telefonie mobila si aproape 100 astfel de reclamatii pentru serviciile de internet mobil. Ca toate demersurile de reglementare ale Autoritatii, si acesta va avea la baza o analiza atenta a problemelor identificate si a solutiilor optime, care vor putea fi adoptate, desigur, in urma unui proces de consultare publica”, a precizat seful autoritatii.
Precizarile presedintelui ANCOM, Catalin Marinescu, au venit la solicitarea HotNews.ro care a cerut detalii legate de intentia autoritatii de introducere a unei perioade de proba in contractele de servicii mobile cu executare succesiva, care exclud furnizarea de echipamente, care sa le permita utilizatorilor nemultumiti de calitatea serviciilor sa renunte la furnizor in primele zile de la incheierea contractului, fara necesitatea unei justificari si fara plata unor penalitati, masura prezentata in strategia de actiune ANCOM pentru perioada 2016-2020 adoptata joi de autoritatea de reglementare in comunicatii.