Sari direct la conținut

Cum arată viitorul mașinilor din Europa, atunci când America și China se bat pe supremația electricelor

HotNews.ro
Parc auto, Foto: Costfoto/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia
Parc auto, Foto: Costfoto/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Europenii cumpără în continuare mașini multe, însă într-un ritm mai lent. Dar tendințele sunt clare: tot mai multe mașini electrice, cu Tesla care domină piața și cu modelele chinezești care se chinuie să își facă loc în inima europenilor.

Și, deocamdată, au cel mai puternic argument: prețul. Practic, lupta comercială a Americii cu China se duce pe terenul Europei, în cursa pentru mașinile electrice cele mai vândute.

Înmatriculările europene de vehicule noi au crescut cu 10% în septembrie, ajungând la 1.155.648 de unități. Este cea mai lentă rată de creștere înregistrată în acest an, în special din cauza unei producții lente, dar și a problemelor financiare cu care se confruntă Europa.

Cererea de vehicule electrice a fost și ea mare la începutul toamnei, având în vedere lipsa de vehicule electrice accesibile de pe piață. Înmatriculările de vehicule electrice au totalizat 186.380 de unități, adică 16,1% din piață – o creștere de 13% față de septembrie 2022.

Anul acesta, au fost înmatriculate, în total, 1.465.249 de noi mașini electrice de pasageri, marcând o creștere de 47% față de aceeași perioadă a anului trecut. „În ciuda prețurilor mai mari, aceste vehicule au o prezență considerabilă pe piață. Vom vedea această creștere continuă doar dacă și când vor veni alternative mai ieftine”, crede Miguel Munoz, analist șef la Jato.com.

Popularitatea SUV-urilor continuă să susțină vânzările de mașini, reprezentând 60% din volumul total de mașini vândute în septembrie, iar în aceeași lună, Tesla Model Y, SUV-ul electric al Tesla, a fost cea mai populară mașină nouă din Europa, cu 29.309 de unități.

Prezența chinezilor pe piața auto europeană s-a întărit, semn că mașinile electrice vândute pe continent au o singură direcție, susținută și de UE, și anume cucerirea completă a pieței.

Citește articolul pe Panorama.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro