Cum poti trece peste purtarea enervanta a colegilor?
Nu, nu cu picioarele 🙂 Stii doar ca in fiecare birou exista cel putin o persoana care te face sa iti doresti din ce in ce mai mult sa-i faci ceva rau :). Partea cea mai neplacuta este insa ca trebuie sa interactionezi in permanenta cu unii dintre ei. Solutii temporare poti gasi, dar ce faci cand acestia devin din ce in ce mai agasanti? Citeste in continuare cateva metode de a pastra distanta si de a depista adevarata problema.
In primul rand, analizeaza bine daca obiceiurile colegilor respectivi necesita cu adevarat o lupta. Asa sfatuieste Robert Bacal, un autor care a scris o carte menita sa ajute sefii in stabilirea unei legaturi mai bune cu angajatii „neascultatori”. Trebuie sa te intrebi daca este o problema care ii deranjeaza si pe ceilalti sau doar pe tine. Daca nu esti singurul, ai mai multe sanse de reusita. Insa daca tot ceea ce face persoana respectiva te deranjeaza, este posibil ca tu sa reprezinti problema.
Sinceritatea este o metoda foarte buna. Incearca sa discuti cu persoana respectiva. In cazul in care ai o colega care tot timpul vorbeste despre viata personala, incearca sa ii explici ca locul de munca nu este locul cel mai potrivit pentru a discuta problemele de acest gen. Nu exista un model ideal de sinceritate, incearca sa spui ceea ce gandesti si ce simti, in limitele bunului simt. Poti incepe prin „Stiu ca iti pasa foarte mult de relatiile cu colegii, dar…”, astfel incat sa expui subiectul intr-un mod pozitiv.
Arata-i colegului tau ca iti pasa de relatia dintre voi si ca de aceea vrei sa schimbi ceva pentru a nu se ajunge intr-un punct neplacut.
In nici un caz sa nu incepi o discutie atunci cand esti nervos. Vei fi tentat sa expui lucrurile altfel si sa dai vina pe persoana respectiva pentru problemele din interiorul firmei.
Ai foarte mare grija sa nu se formeze anumite aliante ulterior. Acestea pot fi daunatoare intr-un loc de munca unde este nevoie de multa colaborare, crede Daniel Robin, un consultant care preda cursuri despre cum sa te intelegi cu angajatii cu un comportament dificil.
Toate acestea sunt valabile daca te decizi sa confrunti persoana respectiva, insa daca nu vrei sa ripostezi, poti incerca sa:
- iti schimbi biroul, urmand sa comunici cu el doar in cazuri extreme;
- sa te retragi cateva minute, pentru o plimbare scurta, in momentul in care respectivul devine agasant;
- adopti un alt comportament fata de acesta.
In cazul in care acestea dau gres, incearca sa iti mentii calmul. Intr-o discutie mai aprinsa, incearca sa raspunzi, nu sa ripostezi. Intr-un final trebuie sa te intrebi daca intr-adevar merita sa te enervezi.
sursa:usatoday.com