Sari direct la conținut

Deloitte: Tendintele media in 2011 – Televiziunea isi intareste statutul de "super-media", publicitatea in social media ramane modesta ca valoare

HotNews.ro

Televiziunea isi va intari statutul de „super-media” in 2011, apreciaza Deloitte in ultimul sau raport privind tendintele media la nivel global. Consumul TV ramane, insa, o experienta pasiva si „este putin probabil ca progresul tehnologic sa schimbe obisnuintele” oamenilor din acest punct de vedere, arata studiul Deloitte TMT, dat miercuri publicitatii. In mediile interactive, veniturile din publicitate prin retelele sociale s-ar mentine la sub 1% din totalul veniturilor publicitare globale, desi „retelele sociale ar putea sa depaseasca pragul naucitor de un miliard de membri”.

  • Vezi studiul Deloitte – Technology, Media &Telecommunications Predictions (TMT) 2011 aici (eng.)

Predictiile Deloitte privind piata media in 2011:

  • Televiziunea sfideaza „profetiile” unor comentatori ca va deveni demodata si isi va consolida statutul de „super-media”. Audienta la nivel global va urmari cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune in 2011, iar valoarea publicitatii TV la nivel mondial va creste cu 10 miliarde de dolari. Numarul de telespectatori pe plan global va creste, de asemenea, cu 40 de milioane. Pentru 2012, Deloitte estimeaza o crestere a veniturilor din publicitate TV de 6%, de la circa 191 miliarde de dolari (estimare 2011) la peste 200 de miliarde de dolari.
  • Rata de penetrare a aparatelor digitale de inregistrare video (DVR) va creste, urmand sa depaseasca, pana la sfarsitul acestui an, 50% in gospodariile dotate cu televizor din doua piete importante. Desi DVR-urile permit utilizatorilor sa „sara” peste calupurile publicitare din programele inregistrate, Deloitte apreciaza ca publicitatea TV nu va fi aproape deloc afectata de utilizarea tot mai extinsa a dispozitivelor de acest fel.
  • Pentru cei mai multi oameni consumul TV va ramane o experienta pasiva, interactiunea limitandu-se in general la alegerea canalelor sau la selectarea inregistrarilor prin DVR. „Este putin probabil ca progresul tehnologic sa schimbe aceste obisnuinte de consum in viitorul apropiat. Tehnologia faciliteaza, dar nu obliga”, apreciaza Deloitte.
  • In mediile interactive, retelele sociale ar urma sa depaseasca pragul de un miliard de membri la nivel global, iar numarul de mesaje publicitare prin astfel de retele ar putea depasi 2.000 de miliarde. Cu toate acestea, Deloitte estimeaza venituri „modeste” din publicitatea prin retele sociale, care se vor ridica la circa 5 miliarde de dolari (sub 1% din veniturile publicitare globale).
  • Cresterea continua este asteptata si pentru industria globala de computere si jocuri video, in conditiile in care sursele de venit se vor diversifica. Veniturile din vanzarea de software ar urma sa se ridice la 52 miliarde de dolari anul acesta, cu 6% mai mult decat in 2010.
  • In industria muzicala, organizatorii de festivaluri si alte entitati din sectorul muzical „live” vor avea un rol mai mare in selectarea si dezvoltarea talentelor, rol asumat pana nu demult de casele de discuri.
  • In domeniul distributiei de muzica, Deloitte se asteapta ca muzica distribuita digital sa genereze venituri mai mari decat cele din vanzari fizice pe cel putin o piata importanta, „cel mai probabil SUA”. Cauza este data, insa, mai mult de scaderea accentuata a vanzarilor de CD-uri, decat de o crestere semnificativa a abonamentelor si descarcarilor de muzica in format digital, apreciaza Deloitte.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro