Din nou despre Game Design-ul romanesc. Cat de profitabile sunt jocurile electronice?
În două articole publicate în urmă cu mai bine de un an (aici şi aici), încercam să descopăr acele companii româneşti de game design care pot dovedi capacitatea industriei IT autohtone de a genera creaţii 100% “made in Romania”. Deşi am înregistrat cu acea ocazie câteva prezenţe cel puţin interesante pe piaţa de profil, concluzia a rămas „colorată” de sentimentul că totul se află sub semnul provizoratului. Per ansamblu, singurele teritorii cu un potenţial promiţător pentru designer-ii noştri par a fi pieţele smartphone-urilor bazate pe sistemele iOS (Apple) şi Android (Google). Încercând să urmăresc de-a lungul unui an evoluţia producătorilor vizaţi anterior, am constatat, probabil inevitabil, una din principalele probleme cu care ne confruntăm în majoritatea domeniilor: inconsecvenţa. Cu alte cuvinte, în comparaţie cu cei care au renunţat – cel puţin de-a lungul ultimului an – să dezvolte vreun nou titlu sau măcar să finiseze un joc existent, numărul developerilor care s-au străduit să aducă noi produse pe piaţa de profil este mic, foarte mic. Să vedem, totuşi, câţiva dintre ei.
Angry Mob Games, de exemplu, a adăugat un nou titlu – Muffin Knight – seriei sale Guerilla Bob. Conform informaţiilor furnizate pe Google Play, Varianta free a lui Muffin Knight a depăşit pragul primelor 500.000 de mii de descărcări, performanţă remarcabilă ce dovedeşte potenţialul studioului Angry Mob Games. Cu o grafică de tip cartoon viu colorată, designerii clujeni respectă un standard artistic ridicat, la un nivel comparabil cu cel al unor jocuri de mare succes precum Tiny Wings sau Angry Birds.
Deşi design-ul grafic al jocurilor lansate de producătorii de la Lasting necesită îmbunătăţiri, ei au adus pe piaţa Andoid trei noi titluri. Memory Challenge, Snake Challenge, respectiv Bug Smasher Challenge se bazează pe game play-ul unor jocuri casual clasice, adaptate competiţiei directe. Dacă haina grafică a produselor enumerate ar fi adusă la un nivel profesional de top, şansele de a avansa spre un loc mai bun pe piaţa de profil ar creşte simţitor.
Unul din cele mai interesante şi bine receptate jocuri prezentate anul trecut a fost Abyss Attack al designerilor de la Deep Byte Studios. Deşi website-ul timişorenilor este în continuare vizibil online, un scurt mesaj pe home page ne anunţă că titlul va fi relansat curând pe piaţa iOS. Retras (cel puţin momentan) de pe piaţa Android, Abyss Attack se pare că ar fi atras atenţia unor publisheri “grei” din Statele Unite care se pregătesc să promoveze jocul ce va fi destinat, într-o primă fază, produselor Apple.
Citeste tot articolul si comenteaza pe Contributors.ro