Sari direct la conținut

Erik Friedlander, Bugge Wesseltoft si Nitai Hershkovits deschid seria Jazz Nouveau 2017 la Clubul Control!

webPR.ro
Bugge Wesseltofts New Conception Of Jazz 3 (no photo credit) by Anne Valeur, Foto: Hotnews
Bugge Wesseltofts New Conception Of Jazz 3 (no photo credit) by Anne Valeur, Foto: Hotnews

Pe 30 ianuarie clubul Control va avea invitat grupul american Erik Friedlander”s Oscalypso, o premiera pentru Romania.

Veteran al scenei muzicale din New York, violoncelistul Erik Friedlander studiaza chitara de la varsta de 5 ani, trei ani mai tarziu hotarandu-se pentru violoncel. Calitatile de improvizator si compozitor i-au adus lui Erik nenumarate solicitari ca muzician de studio inca de la debutul carierei sale.

Un avid si eclectic consumator de muzica el insusi, Erik Friedlander a cantat cu artisti veniti din toate zarile muzicale: cameleonicul rock star Mike Patton (Faith No More), Alanis Morissette, Courtney Love, Dave Douglas, Laurie Anderson, dar si John Zorn, unul dintre cei mai importanti si prolifici compozitori contemporani.

Pe 6 februarie, o alta premiera asteptata, Bugge Wesseltoft’s New Conception Of Jazz.

Nascut in 1964 in Norvegia, Bugge Wesseltoft devine muzician profesionist la 19 ani influentat de tatal sau, cunoscutul chitarist Erik Wesseltoft. Din 1990 si pana in prezent, pianistul isi pune semnatura pe nu mai putin de 45 de discuri, colaborand cu Jan Garbarek, Arild Andersen, Terje Rypdal , Lars Danielsson, Nils Petter Molvaer, Erik Truffaz, Dhafer Youssef, Sidsel Endresen sau Billy Cobham.

Pianist de elita, compozitor si producator, Bugge Wesseltoft pune in 1996 bazele proiectului New Conception Of Jazz, grup ce imbina muzica electronica de club cu jazz-ul. Dupa 400 de concerte si 5 albume, grupul ajunge pe 06 februarie si pe scena Clubului Control.

Tot in luna februarie, pe 20 concerteaza si pianistul Nitai Hershkovits.

Nascut in 1988 in Israel, Nitai descopera pianul si jazz-ul la varsta de 15 ani, dupa ce timp de trei ani de cantase la clarinet. Studiaza timp de doi ani in Tel Aviv muzica clasica si teorie muzicala cu Menahem Weisenberg, reputatul compozitor israelian. Castiga patru ani la rand cea mai mare bursa acordata de prestigioasa American Music Foundation.

S-a spus despre Nitai Hershkovits ca aluneca pe clapele pianului cu eleganta lui Fred Astaire si sarcasmul melancolic al lui Charlie Chaplin.

Talentul sau l-a propulsat rapid in prima linia a jazz-ului contemporan, pianistul concertand in intreaga lume la Salle Pleyel, Vienna Konzerthaus, l’Olympia, Alter Oper, North Sea Jazz Festival, Antibes Jazz Festival, Jazz a Vienne, Montreux Jazz Festival, Barbican Center sau Tonhalle.

Publicul roman a avut ocazia sa-l vada la Sala Radio alaturi de celebrul contrabasist Avishai Cohen, din al carui Trio a facut parte cativa ani. Avishai Cohen nu a fost singura colaborare importanta a tanarului pianist, nume ca Jorge Rossy, Kurt Rosenwinkel, Greg Tardy, Charles Davis, Mark Guiliana, Zohar Fresco, Avi Lebovich regasindu-se de asemenea printre artistii care l-au dorit alaturi in studio si pe scena.

Pe 20 februarie Nitai Hershkovits vine la Jazz Nouveau insotit de Rejoicer (clape si programming) si Eyal Talmudi (saxofon).

Jazz Nouveau este o serie de concerte organizate de Control Club in colaborare cu Twin Arts, care isi propune sa aduca in atentia publicului bucurestean artisti locali si internationali aflati din punct de vedere stilistic la confluenta dintre jazz si alte genuri muzicale.

Concertele Jazz Nouveau incep la ora 20:00. Accesul se face de la ora 19:30

Biletele se pot cumpara online pe www.eventbook.ro

Detalii pe paginile de Facebook Control Club si Twin Arts.

Video :

http://bit.ly/2joOGLU

http://bit.ly/1SWwAj4

http://bit.ly/2izrWsI

ARHIVĂ COMENTARII
Al • 2010-07-28 11:51:06
Inca nu doresc sa achizitionez o masina hibrid dar sunt interesat de o palarie ca a doamnei de langa masina.
4 3
Marius • 2010-07-28 12:05:07
De ce oare de fiecare data cand e un show auto sau o prezentare nu poti vedea masina din cauza fetelor astea care blocheaza vederea? Mi se pare degradant pentru ele sa se tot forteze sa zambeasca si sa fie pe post de mobila. Nu trebuie sa spuna nimic, doar sa fie prezente...ar fi timpul sa evoluam, sa nu mai fie folosite in halul asta. Eu vreau masini, de-aia merg la show auto. Nu vreau sa vina la pachet, masina+pitipoanca, masina e de-ajuns. Uitati-va la asta din poza, ce jalnica e cu ciudatenia aia pe cap...
3 1
gechi • 2010-07-28 12:17:06
fetele alea se bucura ca sunt platite doar ca sa stea pe post de "mobila" si nu sunt nevoite sa munceasca pe trei schimburi. Daca nu le-ar place sau ar considera degradant nu s-ar mai duce. Apoi, cei care merg la auto-show ca sa vada masini sunt (din pacate) mai putini decat cei care merg sa vada "mobila", asa ca organizatorii se adapteaza, bucurosi ca in amintirile foto luate de vizitatori se mai vede si cate o masina pe fundal.
1 5
rgrg • 2010-07-28 12:06:17
deci, sarea este int-o cutie pe care scrie ''zahar''..m-am prins..ca de obicei:prosteala pt fraieri
2 1
Big • 2010-07-28 12:37:10
... cu motor V8 de 6 litri. Acum fara caterinca, ce capacitate are motorul pe benzina, ca vad ca se evita in articol? PS: pt autor, unde gasesc americanii 220 ca sa-si incarce masina?
2 1
sile • 2010-07-28 14:07:24
Dacia are si ea baterie. E cumva hibrid? In caz ca esti complet de pe alta lume, motorul electric e un generator care incarca bateria. Si atat.
1 0
gechi • 2010-07-28 12:52:50
masina merge doar cu motorul electric, asa ca poate fi considerata "aproape" electrica, ceea ce o face mai avantajoasa decat cele hibride care folosesc motorul electric doar la viteze mici, iar la viteze mari folosesc motorul pe combustie. Mare problema a masinilor electrice este ca au o autonomie mica, bateria trebuind incarcata dupa circa 150km. De aia au introdus si un mototr pe combustie, ca in cazul in care ramai in "pana prostului" sa poti ajunge la o statie de incarcare, insa acel motor este foarte mic (sub 1000cmc) si va incarca doar bateria, nu va actiona rotile.
0 5
darth_maul • 2010-07-28 13:00:40
Imi plac masiniile electrice. Au un 'sprint' mult mai bun decat cele clasice si sunt si mai silentioase. Masiniile au atras mai tot timpul femeile, in special in lumea a III-a spre care tinde Romania. Toate masiniile fac acelasi lucru, te duc din pct A in pct. B si o calitate sufiecient de buna, de la Matzi/Tico pana la X6, Ferarri, etc. Ce nu face unul sau altul dintre modele de masini este ca nu reflecta statusul social. E normal ca intr-o masina de teren scumpa sa vezi un tuciuriu in ea. Garda la sol pe care o ofera Chevy Volt, nu prea e de Romania! :))
1 3
Dedu Adrian • 2010-07-28 13:11:44
e superba, interiorul pare avion de vanaotare dar zici ca e jucarie :D mai multe detalii aici http://www.egmcartech.com/2010/03/03/video-chevrolet-volt-undergoes-cold-weather-testing-in-canada/
0 3
Coco • 2010-07-28 14:14:29
Vai de mine la ce i-a dus capul pe americani. O minicentrala in fiecare masina, care polueaza la greu in continuare. Si mai zic ca e masina electrica. Mai bine ii ziceau minitermocentrala mobila. Nu mergea sa ii puna panouri solare peste tot si un mini generator eolian care sa porneasca automat cind masina sta in parcare intr-un loc cu vint? Se poate folosi mai mult inventivitatea, daca se vrea.
3 0
sile • 2010-07-28 14:38:00
... nu te opreste nimeni. Dar sa stii ca lumea e plina de muritori de foame plini de idei.
0 2
ik • 2010-07-28 14:41:31
dar daca pun eu un motor pe aburi (combustie pe carbuni) care incarca generatorul electric asta se cheama ca am masina electrica ?
0 0
Geo • 2010-07-28 14:53:54
GM nu a spus niciodata ce motor pe benzina va avea acest Volt. Neoficial se stie ca e un turbo de 1,4 litri. Partea interesanta e ca motorul pe benzina va lucra in zona de eficienta maxima, adica la 4.000 rpm, si va consuma sub 3%. E solutia care deocamdata impaca si capra (industria petrolului) si verzele (ecologisti, clienti ahtiati dupa consum redus si autonomie mare).
0 1
paul • 2010-07-28 15:56:16
In America, 80% din calatorii au mai putin de 40 de km in America si mai putin de 10-15 km in Europa. De aceea masinile hybrid sunt interesante. Practic, intr-un an o sa se foloseasca cam 80%-90% motorul electric si 10%-20% motorul pe benzina.
0 0
gechi • 2010-07-28 16:25:00
cum ai calculat? la o masina hibrida, motorul electric e folosit la viteze mici, lar cel pe combustie la viteze mari. Daca din aia 40km 30 sunt facuti pe autostrada si 10 in oras atunci motorul electric va fi folosit in 75% din cazuri. Daca te referi la masina din articol, chiar daca are motor pe combustie si <<poate fi totusi incadrat la categoria "hibride" >> ea nu este o masina hibrida precum Toyota Prius.
0 0
UnCapsunarCanadian • 2010-07-28 16:29:22
modelul adoptat in SUA despre care se vorbeste in articol se cheama lease in America de nord si pana la izbucnirea crizei era foarte popular pentru cei care vroiau sa-si schimbe masina la 2-4 ani... Practic plateai numai deprecierea masinii si la sfarsitul lease-ului dadeai masina inapoi... Producatorii de masini (in special americani) au supraevaluat valoarea reziduala a masinilor (ca aiba rate cat mai convenabile) si combinat cu cresterea pretului benzinei au ajuns in faliment... Practic la un SUV ajunsesera sa piarda si 10-15000 de dolari... Idea e ca la 350 dolari pe luna ar putea avea succes... suma e rezonabila pentru un lease si daca mai consideri ca benzina in mod normal te-ar mai costa in jur de 300 pe luna (depinde de masina si de distanta pecare o faci) ar putea fi chiar avantajos. numai bine UnCapsunarCanadian
0 0
panfil flecaru • 2010-07-28 17:15:26
motorul electric nu conduce rotzile, le pune in miscare, le invarte, le misca. mai usor cu engleza dupa ureche, pour les fleurs de coucou. drive nu se traduce numai prin a conduce, mot-a-mot. cum va suna la urechea romaneasca ?!
2 0
INTERVIURILE HotNews.ro