Sari direct la conținut

FOTO Damen Shipyards Mangalia construiește două structuri pentru platforme offshore care vor ajunge la un parc eolian marin de lângă New York

HotNews.ro
Structuri offshore în construcție la Damen Mangalia, Foto: Damen Shipyards
Structuri offshore în construcție la Damen Mangalia, Foto: Damen Shipyards

Șantierul Naval Damen Mangalia (DSMa) din România, cea mai mare unitate a grupului, anunță că lucrează în prezent la două proiecte de transmisie offshore HVDC (High-Voltage Direct Current), două structuri topside destinate platformelor offshore.

Cele două structuri topside sunt construite în cadrul unor contracte cu Aker Solutions, iar lucrările au început anul trecut și odată cu începerea asamblării și echipării, primul proiect va fi livrat în prima jumătate a anului 2023, iar cel de-al doilea va fi livrat în primul trimestru al anului 2024.

Odată finalizate, platformele HVDC vor pleca spre șantierul Aker Solutions din Stord, Norvegia, unde echipamentul HVDC se va instala și se va pune în funcțiune înainte de fi livrate spre destinația finală, anunță Damen.

Platformele HVDC vor fi apoi expediate către parcul eolian Sunrise Offshore, situat la aproximativ 48 km est de Montauk Point din Long Island, New York.

Damen anunță că în cadrul acestor proiecte se ocupă de construcția structurală, protecția suprafeței, echiparea, izolarea, iluminatul, conducte, cablarea locală și altele, precum și de construcția grilajelor de transport.

Damen Shipyards deține în România șantierul naval de la Galați unde produce constant nave maritime, inclusiv nave militare, iar la Mangalia Damen deține administrarea șantierului naval și o participațiune minoritară, acționarul majoritar fiind statul român.

La Mangalia Damen spune că „șantierul este dotat cu toate facilitățile necesare manipulării structurilor foarte mari, de asemenea este echipat cu o linie de panouri semiautomată, spații moderne de sablare și vopsire, o macara tip portal de 1.000 de tone și alte echipamente care o fac foarte eficientă din punct de vedere operațional, dar și economic”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro