Sari direct la conținut

FOTO După bordura cu etaj, în București a apărut și stâlpișorul cu etaj

HotNews.ro
Stâlpișor etajat Sectorul 4, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov
Stâlpișor etajat Sectorul 4, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov

După bordurile cu etaj, în București au apărut și stâlpișorii cu etaj. Primăria Sectorului 4 a pus în zona Tineretului, peste câțiva dintre bolarzii de piatră puși pe carosabil, alți stâlpi din plastic, galbeni. Întrebați de ce au făcut acest lucru, reprezentanții instituției au transmis că acest lucru a fost solicitat de cetățeni, deoarece nu vedeau stâlpii de piatră și dădeau cu mașina peste ei.

În Sectorul 4, condus de Daniel Băluță, în ultimii ani, au fost montați mii de bolarzi din piatră.

Primăria Sectorului 4 pune 3 tipuri de stâlpișori/bolarzi, iar prețul variază între 35 – 140 de euro/element. Am solicitat să ni se comunice câți stâlpișori/bolarzi au fost puși în ultimul an, dar nu ni s-a comunicat această informație. Cu ochiul liber se poate vedea însă că numai pe o singură stradă sunt sute de bolarzi.

Prețul stâlpișorilor dreptunghiulari este de 35 de euro, cei tronconici – 80 de euro și cei rotunzi, din piatră – 140 de euro, prețurile includ TVA și montaj.

Reprezentanții Primăriei Sectorului 4 spun că montează stâlpișori în cadrul lucrărilor de sistematizare a străzilor, pentru a delimita zonele dedicate pietonilor de cele dedicate mașinilor.

  • „La data prezentei, pe raza Sectorului 4 al Capitalei, se află în curs de implementare un amplu proces de sistematizare a circulației rutiere, la nivelul rețelei secundare de străzi, prin instituirea de sensuri unice, prin amenajarea de noi locuri de parcare, publice și de reședință, soluții menite să asigure un trafic rutier fluent și aerisit, să diminueze timpii petrecuți la volan și, implicit, să reducă poluarea aerului.
  • În tot acest proces de sistematizare, o atenție deosebită este acordată pietonilor, prin implementarea unor soluții tehnice care să le asigure acestora condițiile necesare pentru circulația în siguranță.
  • În acest sens, dispozitivele la care faceți referire dumneavoastră (stâlpi/bolarzi) au menirea de a delimita zonele pietonale/trotuarele de partea carosabilă a arterelor de circulație și, implicit, de a le oferi pietonilor condiții sigure de circulație pe drumurile publice.
  • Astfel de măsuri au fost instituite pentru a descuraja comportamentul unor conducători auto, care obișnuiau să parcheze/staționeze și pe trotuare, fără să le asigure pietonilor distanța minimă pentru a putea circula în siguranță. În astfel de situații, pietonii erau nevoiți să se deplaseze pe partea carosabilă a drumurilor, ocolind autoturismele parcate neregulamentar pe trotuare și expunându-se riscului producerii unor accidente rutiere”, se arată în răspunsul transmis de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro.

Lucrările de sistematizare a circulației rutiere și pietonale se desfășoară în baza Acordului-cadru nr. 335/04.04.2022 privind Regenerarea spațiilor publice pe raza unității administrative-teritoriale Sectorul 4 al Municipiului București, cu o valabilitate de trei ani.

Potrivit datelor din sistemul electronic de achiziții publice, valoarea maximă a acordului-cadru este de 3.579.215.286 și a fost câștigat de: CONCELEX, CONSTRUCTII ERBASU, BOG’ART, OMEGA STAR SISTEMS SRL, Totul Verde, QUEEN EIRINI, ALPENSIDE, Concelex Engineering, ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA, PAB Romania, TERRA GAZ CONSTRUCT, SOMET, ERBASU EDIL CONSTRUCT S.A., ERBASU TOTAL CONSTRUCT, TANCRAD, UNITIP GLOBAL, Luxten Lighting Company.

Vezi aici cât plătesc toate Primăriile din București pentru stâlpișori.

În Sectorul 4 a apărut și piramida din borduri

În 2019, Primăria Sectorului 4 a amenajat trotuarele de pe bd. Dimitrie Cantemir din Capitală, iar la colțurile de trotuar, la fiecare intersecție a bulevardului cu străduțele adiacente, a păstrat bordurile vechi și peste ele a mai pus încă un rând de borduri, rezultând trei nivele de borduri, ca șoferii să nu poată parca pe colț, pe trotuar. Soluția a fost ridiculizată pe rețelele de socializare.

Trotuarul cu trei rânduri de borduri:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro