Grupul CME a inregistrat in Romania venituri de numai 120,6 milioane de dolari in primele noua luni
Grupul Central European Media Enterprises (CME), care controleaza in Romania posturile din reteaua Pro, a inregistrat in primele noua luni ale anului, din activitatile desfasurate in Romania, venituri nete de 120,6 milioane de dolari, fata de 197,1 milioane in aceeasi perioada a anului trecut. Veniturile inregistrate in trimestrul al treilea s-au ridicat la 36 milioane de dolari, potrivit datelor anuntate oficial marti de grup. La nivel international, veniturile nete ale grupului, in primele noua luni, s-au ridicat la 461,9 milioane de dolari.
Profitul EBITDA (profitul inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii) s-a ridicat, in Romania, la 29,2 milioane de dolari in primele noua luni si la 6,6 milioane in trimestrul al treilea. Profitul operational s-a ridicat la 3 milioane de dolari in Romania, in iulie-septembrie, respectiv la 18,7 milioane de dolari pentru primele noua luni ale anului.
Rezultatele sunt considerabil mai mici decat cele inregistrate in perioadele aferente in 2008, cand, in Romania, CME a inregistrat:
- venituri nete de 59,3 milioane de dolari in trimestrul al treilea si de 197,1 milioane in primele noua luni ale anului
- profit EBITDA de 20,1 milioane dolari in trimestrul al treilea si de 81,78 milioane in primele luni ale anului
- profit operational de 15,9 milioane dolari in trimestrul al treilea si de 70,2 milioane dolari in primele noua luni ale anului
La nivel de grup, CME a inregistrat in primele noua luni ale anului:
- o scadere a veniturilor nete de la 728,4 milioane dolari in aceeasi perioada a anului trecut la 461,88 milioane
- o scadere a profitului EBITDA de la 217,1 milioane dolari in aceeasi perioada a anului trecut la 30,7 milioane
- o pierdere neta de 49,1 milioane de dolari, comparativ cu un profit net de 60 de milioane in primele noua luni din 2008
Comunicatul il citeaza pe Adrian Sarbu, presedinte si CEO al CME, potrivit caruia trimestrul al treilea „este al patrulea trimestru de declin al pietelor noastre de publicitate. Cheltuielile publicitare TV sunt cu 30% mai mici decat in 2008. Credem ca pietele au atins punctul minim. Acesta este momentul unui nou inceput. Perspectivele economice pentru 2010 s-au imbunatatit si ne asteptam ca investitiile publicitare sa urmeze aceasta tendinta”.