In 2005, vanzarile de telefoane mobile, la nivel mondial, vor ajunge la 810 milioane unitati
Potrivit datelor furnizate de compania de cercetare si analiza Gartner, in trimestrul trei al anului 2005, numarul de telefoane mobile vandute la nivel mondial a ajuns la 205,4 milioane de unitati, in crestere cu 22 procente fata de aceeasi perioada a anului trecut, informeaza publicatia Telecompaper.
Ca urmare a acestei cresteri, Gartner estimeaza ca pe tot anul 2005, vanzarile de telefoane mobile, la nivel mondial vor atinge 810 milioane unitati.
Potrivit Gartner, in trimestrul trei al anului 2005, vanzarile de telefoane mobile au inregistrat cea mai mare crestere din anul 2001 cand compania si-a inceput analizele trimestriale.
Nokia se claseaza pe primul loc in rivinta unitatilor vandute. In trimestrul trei al anului 2005, Nokia a vandut 66,95 milioane unitati, fata de 52,22 milioane unitati vandute in aceeasi perioada a anului trecut. Nokia a inregistrat succese pe pietele vest-europene precum si in Asia si Pacific, balansand astfel vanzarile mai slabe din America de Nord si din America Latina.
Pe locul doi, in analiza realizata de Gartner, s-a clasat Motorola. Fata de trimestrul trei al anului trecut, cand vanzarile de telefoane mobile au insumat 22,64 milioane unitati, in trimestrul trei al anului 2005, vanzarile Motorola au ajuns la 38,50 milioane unitati, corespunzand unei cote de piata de 18,6 procente.
Pe de alta parte, cota de piata a Samsung a scazut de la 13,7 procente la 12,5 procente, desi a obtinut vanzari de telefoane mobile de 25,67 milioane unitati, clasandu-se pe locul trei la nivel mondial, in privinta vanzarilor de telefoane mobile.
Pe locurile urmatoare s-au clasat Sony Ericsson cu 13,75 milioane de unitati vandute in trimestrul trei al aalui 2005, urmat de LG cu 13,39 milioane unitati. Siemens a cazut pe pozitia a sasea, cu o cota de piata de 4,6 procente, si cu mai putin de 10 milioane de telefoane mobile vandute.
In aceeasi perioada a anului trecut compania Siemens vanduse peste 12,5 milioane unitati si detinea o cota de piata de 7,6 procente.