Sari direct la conținut

Initiativa anti-piraterie: Lista neagra cu brandurile promovate pe site-urile cu muzica si filme piratate

HotNews.ro

Brandurile promovate prin reclame pe site-urile ce promoveaza continut video si audio piratat urmeaza incluse pe o „lista neagra” actualizata periodic, cu scopul de a descuraja sustinerea acordata de clientii de publicitate unor astfel de site-uri. Initiativa apartine lui Jonathan Taplin, director al Laboratorului pentru Inovatie Annenberg din cadrul Universitatii California de Sud, care intentioneaza sa lanseze rapoarte lunare pe aceasta tema din ianuarie 2013, scrie publicatia de specialitate The Drum.

Rapoartele lunare, grupate sub numele generic „Raportul pentru transparenta in publicitate USC Annenberg”, urmareste sa limiteze publicitatea alocata site-urilor pirat de muzica si filme, potrivit sursei citate. Trei companii vor urmari astfel de site-uri si vor verifica ce retele de publicitate livreaza reclamele in astfel de locuri.

Potrivit lui Taplin, citat de The Drum, „este o incercare de a transparentiza putin afacerile retelelor de publicitate, care au devenit un soi ciudat de Vest Salbatic”, avand in vedere ca pentru multi clienti de publicitate nu este foarte clar unde se duc reclamele lor si cine le urmareste.

Obiectivul fundamental al initiativei, spune Taplin, este „sa vedem ca sunt alocati mai multi bani site-urilor legitime sustinute de publicitate si mai putini bani alocati intreprinderilor penale”. Taplin, citat de The Drum:

  • „Brandurile nu vor sa se asocieze cu sustinerea pirateriei, nu au niciun interes in acest sens deoarece reclamele pe acele site-uri sunt atat de ieftine, incat trec nebagate de seama. Dar sumele totale de bani care se scurg in aceasta directie sunt uluitoare. Anul trecut, Google a fost sanctionat cu 500 milioane de dolari pentru reclamele livrate pentru site-uri canadiene care furnizau ilegal retete farmaceutice. Daca a fost vorba de 500 de milioane de dolari in cazul reclamelor pentru medicamente, ganditi-va la cat se ridica suma cand vine vorba de filme sau jocuri video”.
  • „Problema este internationala. Cercetarile noastre initiale arata ca aceste site-uri sunt administrate in locuri precum Ucraina de catre oameni care nu se ocupa cu asa ceva de amorul artei”.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro