Sari direct la conținut

INTERVIU Ce urmeaza dupa preluarea agentiei Conversion Marketing de catre eMAG – Extindere, exemple, strategie

HotNews.ro

eMAG anunta pe 13 martie ca preia 90% din agentia Conversion Marketing detinuta de Marius Pahomi, iar planurile prevad angajari si mai ales deschiderea sistemului de marketing afiliat ProfitShare care era folosit doar intern de catre eMAG. Ce strategie au cele doua companii si ce se va putea face concret cu acest sistem puteti citi in interviul acordat HotNews.ro de Marius Pahomi si de seful eMAG, Iulian Stanciu.

Informatia pe scurt:

– eMAG anunta pe 13 martie ca preia 90% din capitalul social al Conversion Marketing, agentia de performance marketing online infiintata si condusa de Marius Pahomi. Acesta pastreaza 10% din actiuni si ramane administrator.

– Conversion Marketing are acum 12 oameni, insa se va ajunge la 30-40 pana la final de an.

– ProfitShare, sistemul de marketing afiliat al eMAG, va fi deschis catre orice companie. Noua versiune se lanseaza in aprilie. Initial se vor face teste cu 20 de afiliati.

– Marius Pahomi, despre Conversion dupa preluarea eMAG: Eram o firma de consultanta, iar acum suntem o companie de tehnologie.

– Iulian Stanciu, seful eMAG: Conversion a fost o companie care oferea mai mult servicii de consultanta si analiza, nu avea un produs clar si nici un sistem unitar. Acum este o agentie cu o solutie tehnica in spate.

Interviul pe larg:

eMAG si Conversion colaborau de mai bine de un an. De ce a fost nevoie de o tranzactie si care dintre cele doua companii a fost cu ideea?

Iulian Stanciu: Din punctul de vedere al eMAG ar fi doua motive. Unul tine de viziunea pe care o avem asupra business-ului si modul prin care puteam genera valoare din el si aici lucrurile s-au intamplat asa: business-ul de vanzare de produse este unul care-ti genereaza trafic foarte mare, dar nu si profit foarte mare fiindca marjele sunt mici. Suntem la mijloc intre producator si client si in marje de 10% trebuie sa ne incadram cu toate cheltuielile de salarii, chirii, dezvoltare si investitii. Nu este deci un business care sa genereze bani, iar pentru a face bani trebuie sa dezvoltam modalitati de monetizare si aici noi am gasit mai multe, mai ales Marketplace prin care traficul pe care il generam in unele categorii il ducem si catre altele.

O alta modalitate a fost scoaterea in afara a unor competente sau departamente din eMAG, am scos departamentul de service si l-am transformat intr-o companie separata (…) Am scos practic o competenta in afara si am generat un business care face profit. Cam aceeasi idee a fost si aici, cu Conversion: noi avem motorul ProfitShare, reteaua de afiliere care a ajutat la cresterea eMAG, si am zis sa o scoatem afara ca sa o exploatam si sa o vindem si catre altii.

Revenind la intrebare, piata de publicitate online are un potential foarte mare, ea va creste mult cand oamenii vor incepe din nou sa consume si atunci si oamenii de marketing vor incepe sa investeasca mai mult. Un capitol special este piata de online si mi-am dat seama ca oamenii de marketing din companiile mari nu investesc in online pentru ca multi au niste temeri ca li se vinde un trafic care vine din Thailanda sau de nu stiu unde sau nu pot masura foarte bine ce castiga din marketing-ul facut online.(…) Noi le propunem ceva mai clar.

Bun, dar de ce nu putea continua colaborarea in felul in care s-a desfasurat si pana acum?

Iulian Stanciu: Pentru ca pana acum o luna Conversion a fost o companie care oferea mai mult servicii de consultanta si analiza, nu avea un produs clar si nici un sistem unitar. Acum este o agentie cu o solutie tehnica in spate.

Marius Pahomi: Practic noi eram o firma de consultanta care facea planificari de campanii online, optimizare, conversie..Acest know-how pe care il aveam noi, il aveau si altii, nu suntem singura agentie de gen. Atunci, pentru noi era important sa ne diferentiem si am dorit sa avem acces la o tehnologie proprie pe care o poti dezvolta in ce directii consideri si o poti vinde sub forma unei solutii complete. Cand vine un client la mine pot sa nu-i vand doar afisari si click-uri, ci rezultate, actiuni. Practic, structura companiei s-a schimbat total, noi eram o firma de consultanta, iar acum suntem o companie de tehnologie.

Iulian Stanciu: M-ati intrebat de tranzactie, voi face o completare. eMAG a venit ca aport in business-ul nou cu tot sistemul de afiliere, deci cu tehnologia, iar Conversion a venit cu o echipa puternica si cu Marius si cunostiintele lui. Din asta am format o agentie care stie si tehnologie, iar tehnologia noastra se schimba in sensul ca deschidem ProfitShare catre oricine.

Se poate vorbi despre o valoare a tranzactiei?

Iulian Stanciu: E greu de spus fiindca nu a implicat cash, eMAG a venit cu sistemul ProfitShare pe care n-am stat sa-l evaluam deoarece, fiind o parte din motorul eMAG, nu prea avea valoare separata pentru ca erau multi afiliati care livrau doar catre eMAG. Valoarea lui este doar pentru eMAG, pana nu il deschidem si vedem ce poate in afara nu putem spune cat valoreaza.

Echipa de la Conversion cati oameni are si cati vor mai fi angajati?

Marius Pahomi: Suntem 12 si mai mult ca sigur in perioada urmatoare vom mari semnificativ numarul. Eu zic ca va ajunge la 30-40 pana la final de an. (…) Avem oameni foarte buni si dupa ce ne-am chinuit cam sase luni am reusit sa aducem o romanca de la Google, din Irlanda.

Ce se va schimba la ProfitShare, aduceti o noua versiune?

Marius Pahomi: Da. Lansam varianta multi-advertiser la inceputul lunii viitoare si va fi intr-o varianta restransa de test. Vom avea un numar restrans de afiliati, cam 20, si cateva magazine, evident in afara de eMAG (…) Vor intra si magazine din domenii in care eMAG nu vinde, spre exemplu haine, vrem toate domeniile, si bancar de exemplu, iar cand deschidem noi categorii o sa atragem toate site-urile de nisa.

Sunt ceva restrictii legate de cei care pot intra ca afiliati?

Marius Pahomi: Cei care au facut spam, cei care au continut pentru adulti, filme piratate sau diverse lucruri care nu sunt in regula.

Cum se stabileste valoarea comisionului primit de afiliati?

Mihai Pahomi: Il stabileste fiecare advertiser in parte, noi nu impunem nimic, de obicei e in functie de marja, daca are o marja mica nu va da un comision prea mare. De exemplu eMAG isi stabileste comisioanele pe fiecare categorie in parte.

Ce impact va avea aceasta asociere asupra pietei publicitatii online?

Iulian Stanciu: Cred ca simplificam modul in care se pot cheltui banii in publicitatea online si vom atrage multi bani noi in piata de publicitate pentru ca ne vom duce catre companii sa le propunem lucruri pe care ele nu le fac in prezent. Va dau cateva exemple. O banca vrea sa scoata un nou card pe care vrea sa-l promoveze catre tinerii sub 30 de ani. Pe baza specificatiilor date de banca, ea spune „va platesc 100 de lei pentru fiecare lead generat de voi si care sa fie si valid, nu sa fie poveste”. Noi mergem cu el mai departe la afiliati si le spunem: aveti 100 de lei de la banca si pentru toate comenzile finalizate banca plateste la rezultat. Apoi banca poata sa spune ca e super multumita si ca vrea mai mult. Daca vrea mai mult ii spunem sa mai puna inca 20, 30 de lei.

Daca de exemplu un operator telecom vrea sa treaca oameni de la prepay la abonament, la fel, mergem la cei 25.000 de afiliati care apoi vor promova proactiv lucrul asta si se vor gandi cum sa se diferentieze. Un alt exemplu ar fi o companie de utilitati care vrea sa-sI reduca reteaua de casierii si sa-si convinga clientii sa inceapa sa plateasca online. Noi putem face asta, iar cand clientii incep sa se indrepte spre online, compania de utilitati incepe si ea sa plateasca afiliatii care au convertit oamenii, spunandu-le cat de bine si de simplu este. Pot fi multe lucruri, de exemplu un dealer lanseaza o masina de volum si are operatiune de tip „porti deschise” in 30 de orase, poate invita oameni la test drive si spune ca da 50 de lei pentru fiecare om care vine la test drive. Transmitem mesajul la afiliati si in felul asta se va plati la rezultat.

Despre Conversion, eMAG si Marketingul afiliat

eMAG a externalizat inca de anul trecut catre Conversion Marketing toate serviciile de media buying si proiectele speciale digitale. Aceasta trecere a inclus si gestionarea contului eMAG de Google Adwords, unde Conversion a reusit sa imbunatateasca performantele de peste patru ori in opt luni de zile.

Marketingul afiliat este conceptul prin care advertiserul plateste campaniile publicitare doar pe baza rezultatelor obtinute, acestea mergand de la vanzari generate pana la orice alta actiune dorita ¬ inscrierea intr-o baza de date, confirmarea participarii la un eveniment, comandarea unui sample sau inscrierea pentru un drive-test.

Atat campaniile online cat si rezultatele sunt monitorizate in timp real prin tehnologia Profitshare, dezvoltata de eMAG in ultimii 3 ani si responsabila pentru un procent de 10% din vanzarile totale ale companiei in prezent.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro