Sari direct la conținut

Jaguar analizeaza posibilitatea de a produce in serie o versiune a supermasinii electrice C-X75 prezentata la Paris

HotNews.ro
Jaguar concept C-X75, masina electrica de 780 CP, Foto: Hotnews
Jaguar concept C-X75, masina electrica de 780 CP, Foto: Hotnews

Jaguar, marca detinuta din 2008 de indienii de la Tata Motors, analizeaza posiblitatea de a produce in serie o masina derivata din conceptul C-X75 prezentat la Paris, scrie revista britanica Autocar. Conceptul dispune de patru motoare electrice ce dezvolta aproape 800 CP, viteza maxima a masinii e de 330 km/h, iar doua turbine pe benzina extind autonomia vehiculului la aproape 900 km. Totusi, versiunea de serie nu vine mai repede de cinci ani, din cauza tehnologiilor ce trebuie integrate in procesul de productie.

Conceptul prezentat la Paris aniverseaza 75 de ani de existenta a Jaguar si are tehnologii revolutionare pentru o masina electrica. Cele patru motoare electrice dezvolta in total 780 CP, iar un alt element special tine de existenta a doua turbine pe benzina, mici si usoare, care dezvolta 188 CP si incarca bateriile, oferind si o extindere a autonomiei de la circa 110 km doar cu motorul electric, la peste 850 km. Bateriile se pot incarca si la priza in sase ore, masina are o acceleratie de invidiat, 3,4 secunde de la 0, la 100 km/h si o viteza maxima de circa 330 km/h.

Insa de la concept, la productia de serie e un drum complicat si exista doua variante: productia unui numar de 1.000 de exemplare sau productia unui numar dublu de masini, caz in care ar creste costurile cu uneltele deoarece gradul de automatizare ar trebui sa fie mai mare.

In plus, va dura ceva pana cand tehnologia de pe concept va putea fi pusa pe linia de productie, britanicii estimand ca tehnologia turbinelor pe benzina poate fi implementata in doi-trei ani, in timp ce alti trei-patru ani va mai dura pana va putea fi integrata pe un vehicul.

Marile avantaje tin de faptul ca aceste turbine sunt foarte usoare si mici, lucru care da libertate de design, iar constructia lor nu este atat de greu de realizat, fiind vorba despre mult mai putine componente decat un motor cu combustie interna. Totusi, vor trebui facute teste multiple pentru a se vedea cat de viabil este sistemul.

E de asteptat ca in productia de serie masina sa aiba mai putini cai putere, insa pretul va fi de ordinul sutelor de mii de euro.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro