Sari direct la conținut

Ministerul Culturii invita agentiile de publicitate sa promoveze campania de achizitie a "Cuminteniei Pamantului"

HotNews.ro
Cumintenia Pamantului, Foto: Mediafax
Cumintenia Pamantului, Foto: Mediafax

Ministerul Culturii (MC) lanseaza subscriptia nationala pentru achizitia sculpturii „Cumintenia Pamantului” si invita agentiile de publicitate sa dezvolte pro bono campania de comunicare, se arata intr-un comunicat de presa al Ministerului, citat de Mediafax.

Pe 16 martie 2016, Guvernul Romaniei a anuntat public intentia de a achizitiona sculptura „Cumintenia Pamantului”, una dintre cele mai importante lucrari din opera lui Constantin Brancusi, printr-un efort comun sustinut de stat si de cetatenii sai. Astfel, proprietarii „Cuminteniei Pamantului”, lucrarea lui Constantin Brancusi, au acceptat oferta de achizitie propusa de comisia de negociere mandatata de Guvernul Romaniei, in valoare de 11 milioane de euro.

Subscriptia publica ce va fi deschisa zilele urmatoare are ca obiectiv colectarea sumei de 6 milioane de euro, bani ce se vor adauga celor 5 milioane alocate de Guvern pentru achizitia sculpturii.

Pentru sustinerea subscriptiei, Ministerul Culturii doreste sa initieze o campanie de comunicare integrata. Agentiile de publicitate interesate sunt invitate sa participe la un proces de selectie.

Selectia se va derula separat pentru partea de creatie, media si comunicare digitala si separat pentru componenta de relatii publice a campaniei si va fi coordonata de o Comisie formata din reprezentanti ai Ministerului Culturii, asistata de consultanti din partea industriei de publicitate si IAA Romania.

Agentiile interesate sunt rugate sa trimita prezentarile de portofoliu pe adresa de email office@iaa.ro, specificand pentru ce componenta se inscriu in selectie, pana la data de 5 aprilie 2016.

In urma analizei portofoliilor, Comisia va desemna un numar de trei agentii pentru fiecare componenta a campaniei, agentii care vor fi rugate sa dezvolte propuneri concrete pe baza unui brief. Agentiile selectate vor fi rugate sa lucreze pro bono pentru implementarea campaniei, inclusiv in ceea ce priveste costurile cu tertii.

Achizitia operei „Cumintenia Pamantului” este unul dintre cele mai importante proiecte nationale care poate intari solidaritatea dintre stat si societate, reprezentand un precedent important pentru protectia si salvarea patrimoniului national.

„Cumintenia Pamantului” este o opera cu un trecut incarcat, fiind cumparata in 1911 de inginerul si iubitorul de arta Gheorghe Romascu chiar de la artist. Lucrarea a fost confiscata abuziv, in 1957, de conducerea comunista a Muzeului de Arta si retrocedata dupa 51 de ani, in 2012, si un proces indelungat al familiei colectionarului cu actualul Muzeu National de Arta al Romaniei.

Sculptura, realizata in calcar crinoidal (primul posesor al sculpturii povestea ca stie de la Brancusi ca ar fi folosit pentru corpul statuetei un bloc de piatra din catacombele Parisului – grotele Savonnieres), este evaluata la suma de 20 milioane de euro.

Cea mai importanta tranzactie recenta a unei opere de Brancusi este adjudecarea, in 2009, la casa Christie’s din Paris a sculpturii in lemn „Madame L.R.”, pentru pretul de 26 de milioane de euro (fara comisioane si taxe incluse). Cea mai recenta vanzare a unei opere de Brancusi, organizata tot la casa Christie’s, insa la New York, in iunie 2014, s-a incheiat cu suma de 5,4 milioane de euro oferita pentru un simplu studiu in ghips al viitoarei capodopere „Sarutul”.

Celebra opera a lui Constantin Brancusi, „Cumintenia Pamantului”, ultima pe care statul roman o mai poate recupera, este expusa, in prezent, la Muzeul National Cotroceni.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro