Sari direct la conținut

Nicușor Dan: Schimbarea linoleumului din mijloacele de transport în comun ar costa 40 de milioane / Nu este mizerie

HotNews.ro
Mizerie mijloace de transport STB 8, Foto: ANPC
Mizerie mijloace de transport STB 8, Foto: ANPC

Schimbarea linoleumului din mijloacele de transport în comun ar necesita 40 de milioane de lei, bani pe care autoritatea locală nu îi are, a declarat marți primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. Declarația a fost făcută la o zi după controlul ANPC, când au fost retrase de pe traseu peste 80 de mijloace de transport ale STB, pe motiv că erau murdare, pardoseala degradată, linoleumul rupt.

Primarul şi-a reiterat, marţi, convingerea că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a realizat la STB un control politic.

  • „Este în mod evident un control politic. Eu nu prea fac comentarii politice, dar de data asta este evident. Din toate locurile de joacă din Bucureşti s-au ales cele ale Primăriei Capitalei.
  • Eu merg cu fetiţa într-un loc de joacă din Sectorul 5 şi este mai rău decât cel al Primăriei Capitalei, de exemplu. După aceea au urmat spitalele.
  • Acum urmează autobuzele şi probabil că vor urma alte zone ale activităţii noastre”, a declarat Nicușor Dan potrivit Agerpres.

Acesta susține că nu este mizerie în mijloacele de transport public.

  • „Curăţenia se face. Nu este la standardele pe care le vrem, pentru că asta ar necesita nişte investiţii pentru care în momentul acesta nu avem bani.
  • Pe de altă parte, ne-am dori să schimbăm linoleumul din toate tramvaiele şi din toate autobuzele, pentru că sunt unele unde lucrul acesta nu s-a mai întâmplat de 10-15 ani.
  • Dar nu avem 40 de milioane de lei în momentul acesta ca să îl schimbăm. Nu e neapărat o problemă de curăţenie, ci de cum arată de fapt. (…)
  • Nu este mizerie. Este rezonabil. Eu merg cu transportul public. Merg cu autobuzul”, a spus el, citat de Agerpres.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a controlat luni 765 de mijloace de transport în comun ale Societății de Transport București și a oprit peste 80 să iasă în traseu din cauza neregulilor descoperite.

Reprezentanții ANPC spun că au revenit în control la STB luni, după controlul din luna martie, pentru a vedea dacă deficiențele semnalate atunci au fost remediate.

Astfel, luni au fost verificate 765 mijloace de transport în comun:

  • 514 autobuze, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 61 dintre acestea
  • 75 troleibuze, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 4 dintre acestea
  • 176 tramvaie, oprind temporar până la remedierea abaterilor constatate 18 dintre acestea.

Neregulile întâlnite au fost:

  • Neigienizarea corespunzătoare a multora dintre vehicule (resturi alimentare, praf în strat grosier, rugină în exces, geamuri neigienizate, sistem de ventilare plin de praf), aceasta, precum și lipirea linoleumului sau înfiletarea șuruburilor slăbite fiind realizate în timpul controlului, pentru ca mijloacele de trasport să poată ieși în traseu
  • Existența unui sistem de iluminat interior parțial funcțional
  • Mai mult de 85 de tramvaie nu sunt dotate cu rampă de acces pentru persoane cu dizabilități
  • Utilizarea unor vehicule cu urme de uzură (elemente crăpate/lipsă, geamuri sparte, podea înfundată, șuruburi slăbite, linoleum dezlipit și îndoit, scaune deteriorate, unele cu tapițeria ruptă, uzată, neigienizată, îmbâcsită de praf, mânere lipsă, rupte, fără protecție, scaune cu structură din lemn exfoliată, podea cu aplicații suplimentare de linoleum, ceea ce prezintă pericol de împiedicare
  • geamuri cu inscripții (făcute de pasageri) cu marker permanent, care nu pot fi curățate, cu burdufe deterioarate neigienizate corespunzător, vandalizate interior/exterior (tip graffiti), barele de susținere având protecția de poliuretan ruptă)
  • Utilizarea, pentru igienizare, a unor materiale (cârpe, mopuri etc.) insalubre, a unor chiuvete pentru igienizarea materialelor cu rugină și praf în exces
  • Clădirea deteriorată, aflată într-o stare avansată de degradare (ex: bucăți de tavan lipsă, pereții și podeaua deteriorate, cu denivelări, căi de acces deteriorate etc.)
  • Lipsa informațiilor legate de traseu sau modalitatea de achiziție a călătoriei
  • Neafișarea autorizărilor RAR.

.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro