Sticla PET este vedeta industriei romanesti de bere
Anul trecut, piata romaneasaca de bere a crescut cu 4% fata de anul 2004, iar in anii urmatori va continua sa creasca dar la un nivel mai scazut, de doar 2%, potrivit estimarilor Brau Union Romania. In domeniul ambalajelor, sticla PET a continuat cucerirea pietei, in 2005 segmentul recipientelor de plastic ajungand sa detina 33% din piata, in crestere cu 43,5% fata de anul anterior.
In ciuda vremii ploioase si reci, anul trecut piata romaneasca de bere a crescut cu 4%. Potrivit estimarilor Brau Union Romania, in acest an, rata de crestere va fi mai redusa, de doar 2%. Aceasta crestere va determina si dezvoltarea consumului anual de bere pe persoana de la 63,2 litri, inregistrati in 2005, la 64 litri in 2006.
Chiar daca este in crestere, consumul de bere din Romania se situeaza inca la niveluri reduse comparativ cu alte tari din regiune. Astfel, in Slovacia consumul anual de bere pe persoana este de 90 litri, in Ungaria de 83 litri, in Polonia de 77 litri, iar in Slovenia de 74 litri.
Pe segmentul ambalajelor, recipientele de platic castiga tot mai mult teren in fata celor de sticla. La mijloc sunt mai multi factori care avantajeaza aceasta crestere: un pret mai competitiv, marimea sticlei, caracterul practic etc. Evolutia recipientelor de plastic are loc in contextul in care utilizarea ambalajului de sticla a scazut de la 71,5% in 2002 la 54,3% in 2005.
Este de asteptat ca prin inovatii, dimensiuni si marci noi acest segment sa creasaca tot mai mult pe viitor.
„Ambalajul PET este, fara indoiala, vedeta industriei romanesti de bere. Desi mai are de infruntat perceptia consumatorului ca ar fi un ambalaj pentru bere ieftina, caracterul practic al acestui tip de ambalaj va fi apreciat tot mai mult.
Inovatiile aduse ambalajelor PET, precum Golden Brau 1.5 l si Bucegi 2 l, au imbunatatit considerabil calitatea si aspectul acestora”, a declarat Edwin Botterman, presedintele Brau Union Romania.
Botterman este de parere ca utilizarea ambalajului PET va continua sa se extinda pe piata berii din Romania, acesta migrand catre segmentele superioare. Oficialii Brau Union au anuntat miercuri lansarea unui PET nou, respectiv Ciuc.
„Am lansat un nou PET, respectiv Ciuc la PET. Este o miscare in care credem, am studiat mult piata si credem ca Ciuc la PET va avea un mare succes in acest an”, a declarat Marius Melesteu, director comercial al Brau Union Romania.
Pe piata Central Europeana, ambalajul PET detine pozitii solide in Rusia (46%), Macedonia (40%) si Bulgaria (32%) fiind in crestere in Germania (6%) si Croatia (7%).
Rezultatele financiare ale Brau Union Romania
Anul trecut, Brau Union a inregistrat o cifra de afaceri de 158,6 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de anul 2004. Compania este din anul 2000 liderul industriei autohtone de bere detinand 27% din totalul pietei.
„Desi in anul 2005 BRAU UNION a trecut printr-o serie de schimbari importante, suntem incantati sa anuntam ca am reusit sa depasim obiectivele financiare pe care ni le-am propus iar vanzarile inregistreaza o evolutie ascendenta”, a precizat Edwin Botterman, cu ocazia prezentarii rezultatelor financiare ale grupului.
Desi prima jumatate a anului 2005 a fost caracterizata de o scadere usoara a vanzarilor datorita restructurarii portofoliului de marci si a schimbarilor la nivel de management, in cea de-a doua jumatate a anului, tendinta de crestere s-a impus, mentinandu-se si in primele luni ale lui 2006.
Volumul total al vanzarilor companiei in anul 2005 a fost de 3 560 000 hectolitri.
Marcile Heineken si Golden Brau au obtinut cele mai bune performante. Astfel, in segmentul super premium, Heineken a avut o crestere de 68% si dezvoltarea cea mai rapida din regiunea Europei Centrale si de Est.
Golden Brau inregistrat o crestere de 6% in segmentul mainstream, in principal datorita lansarii ambalajului PET de 1.5litri, cu folie de protectie impotriva impuritatilor.
Infiintata in 1998, Brau Union Romania este in prezent membra a Grupului Heineken. De la infiintare si pana in prezent, investitiile Brau Union in Romania au atins 140 milioane euro. In perioada 2006-2008, compania va investi alte 65 milioane euro.
Brau Union opereaza in Romania prin patru fabrici de bere ( la Miercurea Ciuc, Hateg, Constanta si Craiova ), are peste 1.300 de angajati si detine in portofoliu 11 marci si peste 50 de produse.