Sari direct la conținut

VIDEO Prima banda de circulație de pe Splaiul Independenței este transformată în pistă de biciclete

Pista de biciclete pe prima banda de pe Splaiul Independentei, Foto: Hotnews
Pista de biciclete pe prima banda de pe Splaiul Independentei, Foto: Hotnews

Primăria Capitalei amenajează piste de biciclete pe prima bandă de circulație de pe ambele sensuri ale Splaiului Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești. Lucrările au ajuns la 60% și se vor finaliza până la începutul lunii august, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei. Pistele se fac pe carosabil, practic pe prima bandă de circulație care în prezent este ocupată pe anumite tronsoane de mașinile parcate neregulamentar, unde oprirea este interzisă. Delimitarea pistei se va face cu stâlpișori direcționali în intersecții și cu marcaje în rest.

Pe Splaiul Independenței, tronsonul dintre Piața Națiunile Unite și Podul Izvor, liniile care delimitează pistele au fost trasate pe asfalt și o parte dintre indicatoarele rutiere au fost montate. În zile următoare pistele vor fi delimitate de restul carosabilului prin marcaje pe asfalt și cu stâlpișori direcționali în intersecții. Termenul de finalizare pentru lucrări este până la finalul lunii august.

Pe porțiunea dintre Eroilor / Piața Operei și Pod Grozăvești prima bandă de circulație de pe ambele sensuri ale Splaiului a fost deja în mare parte marcată pentru a fi transformată în pistă de biciclete, iar o bună parte din autobuzele și troleibuzele care circulă în zonă deja nu mai folosesc prima bandă și circulă direct pe banda doi.

Mai mult, pe prima bandă de circulație din dreptul spitalului Universitar a fost desființat culoarul dedicat exclusiv autobuzelor și au fost eliminați stâlpișorii galbeni de plastic pentru a putea fi executate marcajele pentru viitoarea pistă de biciclete.

În paralel, se lucrează și la trasarea pistei de pe bd. Elisabeta, între Cercul Militar și Piața Operei, aceasta având același termen de finalizare.

  • Acum se lucrează la tronsonul 2 din traseul 3 – pe Splaiul Independenței, între Piața Națiunile Unite și Podul Grozăvești, un traseu de aproape 7 km. Am decopertat, am turnat asfalt nou și urmează să fie delimitate ca pe Calea Victoriei. Pista se amenajează pe ambele sensuri de circulație. În paralel se lucrează la tronsonul 3, pe bd. Elisabeta, de la Cercul Militar până la Piața Operei. Cele două trasee sunt realizate în proporție de circa 60%. Ele trebuie să fie gata până la începutul lunii august”, au declarat pentru HotNews.ro reprezentanți ai Primăriei Capitalei.

Practic cele două piste se vor conecta cu pista de pe Calea Victoriei și cu cele din Nordul Bucureștiului.

Până la începutul lunii septembrie trebuie să fie gata alte două trasee – cele de pe bd. Unirii – bd Decebal și bd. Basarabia – stadionul Național, potrivit sursei citate.

Lucrările sunt executate de Compania Municipală Străzi, Drumuri și Pasaje București.

Primăria Capitalei a obținut încă din 2014 o finanțare de 10 milioane de euro de la Ministerul Mediului pentru a amenaja 100 de km de piste pentru biciclete. Instituția a reușit însă să facă proiectul tehnic ca să acceseze banii abia în 2018, atunci când au și început lucrările la primul tronson, Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera, finalizat în prezent.

Patru trasee de piste pentru biciclete care totalizează circa 48 de km

Traseul 1 are două ramificații:

  • Ramura 1: Piaţa Victoriei – Bdul. Aviatorilor – bdul. Beijing – str. Nicolae Caranfil – Șos. Pipera;
  • Ramura 2: Bdul. Constantin Prezan – Șos. Kiseleff – Piața Presei Libere

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 7,70 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 9,30 km.

Traseul 2

  • P-ța Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Șos. Ștefan cel Mare – Șos. Mihai Bravu.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 8,60 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 17,20 km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 56.930mp.

Traseul 3

  • Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenței – Bd. Națiunile Unite (Pod Grozăvești)

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 5,50km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 10,15km. Suprafața totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 37.850mp.

Traseul 4

  • Bd. Libertății – Piața Constituției – Bd. Unirii – Bd. Decebal – Bd. Basarabia – Stadionul Național.

Lungimea arterelor de-a lungul cărora se desfășoară acest traseu este de cca. 6,19 km, iar lungimea totală a pistelor de bicicliști proiectate este de cca. 11,60km.

Suprafață totală de teren ocupată de realizarea pistelor destinate circulației bicicliștilor este de cca. 44.250mp. Suprafața totală ocupată de lucrările de realizare ale acestei piste este de 166.530mp.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro