Sari direct la conținut

Studiu: Generatia Y considera ca a comunica in scop personal in tipul orelor de lucru este un drept, nu un beneficiu

HotNews.ro

Un studiu lansat marti de Ericsson ConsumerLab arata ca noua generatie intrata pe piata muncii, Generatia Y sau generatia tinerilor nascuti dupa anii ’80, integreaza o mare parte a vietii personale in viata profesionala, dar, in acelasi timp, nu permit amestecarea vietii profesionale cu cea personala. Membrii generatiei Y isi verifica in mod frecvent contul de Facebook, folosesc foarte des mesageria instanta si trimit sau primesc constant mesaje pe dispozitivele mobile personale considerand toate aceste lucruri un drept si nu un beneficiu, se arata intr-un comunicat transmis presei.

Studiul intitulat „Tinerii profesionisti de pe piata muncii” analizeaza modul in care cea mai noua generatie intrata pe piata muncii vede mediul actual de lucru.

Analiza a relevat ca, in viziunea Generatiei Y, compania ideala ofera urmatoarele:

  • munca preponderent satisfacatoare
  • posibilitatea de a integra viata personala in cea profesionala
  • activitati punctuale, orientate spre anumite obiective, care sa le ofere libertatea de a alege cand si unde lucreaza
  • oportunitatea de a lucra in echipa si cu persoane de varsta lor
  • o structura ierarhica orizontala (fara sau cu putine nivele intre management si angajati)
  • cerinte si task-uri clare, cu feedback constant
  • transparenta
  • o relatie apropiata cu superiorii
  • tehnologie de ultima generatie, in special in zona comunicarii

„Tinerii Generatiei Y isi doresc o relatie apropiata cu superiorii lor si asteapta sa primeasca feedback constantLe displace ambiguitatea si se asteapta la corectitudine din partea angajatorilor in toate aspectele legate de viata profesionala. Un element cheie pentru multi tineri ai Generatiei Y este pastrarea unui echilibru intre timpul petrecut la birou si timpul liber, asa ca isi doresc de la angajatori solutii pentru a obtine acest echilibru”, a declarat Ann-Charlotte Kornblad, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab, citata in comunicatul de presa.

Potrivit studiului, peste 45% din tinerii Generatiei Y isi folosesc telefoanele personale, pentru care platesc din buzunarul propriu, la birou. Acest lucru inseamna ca tot ei platesc pentru folosirea telefonului personal in interes de serviciu. Astazi, doar 23% din membrii Generatiei Y detin un telefon mobil (preponderent de tip smartphone) care este platit partial sau total de catre angajator.

Studiul mai releva ca tinerii Generatiei Y sunt nerabdatori, isi doresc satisfactii si recompense instante. Astfel, au o toleranta scazuta fata de modurile si canalele de comunicare care nu le asigura feedback imediat, se arata in comunicat.

Pentru realizarea cercetarii, au fost realizate interviuri cu 64 de tineri profesionisti intre 22 si 29 de ani, din San Francisco si Slicon Valley (SUA), care au absolvit o facultate, sunt ambitiosi, vizionari si care se vad in viitor in pozitii de conducere, se arata in comunicatul de presa. De asemenea, Ericsson ConsumerLab a desfasurat si un studiu online cu un esantion de 1.945 de respondenti cu varste intre 22 si 65 de ani din SUA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro