Ultimele cifre BRAT: Cum au evoluat vanzarile principalelor ziare si saptamanale romanesti in 2010
Cele mai multe ziare si saptamanale romanesti au inregistrat, pe parcursul anului trecut, o scadere a vanzarilor medii pe aparitie. Dupa cum arata ultimele date BRAT, unele ziare au pierdut zeci de mii de cumparatori pana la sfarsitul lui 2010, putine fiind cele care au reusit sa mentina vanzari relativ constante pana in ultimul trimestru al anului trecut. Liderii Click, Libertatea, Adevarul si Cancan au avut cele mai mari scaderi, in timp ce publicatia Saptamana Financiara a reusit sa-si imbunatateasca substantial vanzarile in a doua parte a anului.
Comparativ cu primul trimestru din 2010, vanzarile medii pe aparitie ale Click au scazut cu aproximativ 25.000 de exemplare in ultimul trimestru. Vanzarile medii pe aparitie ale Libertatea si Cancan au scazut cu circa 30.000 de exemplare. Adevarul a scazut constant, de la circa 125.000 de exemplare vandute in medie pe aparitie in
evolutie top10 publicatii
Foto: Hotnews
T1 la aproximativ 75.000 in T4, scaderea fiind abrupta in ultimul trimestru, pana la 63.500 de exemplare vandute in medie pe aparitie in decembrie.
- Click si Adevarul sunt publicate de Adevarul Holding, care in toamna a intrerupt colaborarea cu distribuitorul de presa Rautakirja.
Vanzarile Jurnalului National au fluctuat pe parcursul anului, crescand usor in al doilea trimestru, scanzand in al treilea si revenindu-si usor in ultimul trimestru. Gazeta Sporturilor a scazut usor, Pro Sport a crescut cu cateva mii de exemplare vandute in medie pe aparitie. Vanzarile Evenimentul Zilei au scazut pe parcursul anului cu circa 10.000 de exemplare, de la 28.000 in primul trimestru la 18.000 in octombrie-decembrie. Vanzarile medii ale Gandul au scazut cu circa 1.800 de exemplare pe parcursul anului.
La capitolul publicatii economice, Ziarul Financiar a avut o evolutie constanta in ultimele trei trimestre, dupa o usoara scadere in primavara, in timp ce Financiarul a scazut de la circa 8.600 de exemplare vandute in medie pe aparitie in primul trimestru la circa 3.800 in ultimele trei luni ale anului.
Pe de alta parte, Saptamana Financiara a avut o crestere abrupta a vanzarilor in toamna, de la 17.400 de exemplare vandute in medie in trimestrul al treilea la peste 45.000 in ultimul trimestru. In octombrie, publicatia a lansat cursul interactiv „English Today”, distribuit sub forma de colectie pe parcursul a 22 de saptamani.
Publicatie – Vanzari medii pe editie T4 ’10 (dec. 2010) – T3 ’10 – T2 ’10 – T1 ’10
- Click – 208.884 (198.978) – 193.222 – 207.366 – 234.183
- Libertatea – 126.903 (121.304) – 126.475 – 148.407 – 157.517
- Adevarul – 75.340 (63.553) – 91.006 – 116.682 – 125.122
- Cancan – 48.257 (42.755) – 55.519 – 58.464 – 77.075
- Jurnalul National – 48.117 (52.856) – 46.074 – 66.171 – 55.078
- Romania libera – 40.909 (41.986) – 40.308 – 42.424 – 43.885
- Gazeta Sporturilor – 39.930 (39.107) – 44.524 – 42.449 – 44.065
- Pro Sport – 31.423 (26.277) – 39.039 – 33.174 – 28.686
- Evenimentul Zilei – 18.197 (17.769) – 20.003 – 22.479 – 27.985
- Gandul – 11.626 (11.431) – 12.238 – 13.164. – 13.384
- Ziarul Financiar – 12.154 (12.198) – 12.223 – 12.260 – 14.036
- Financiarul – 3.844 (3.275) – 3.786 – 8.974 – 8.670
- Saptamana Financiara – 46.316 (41.698) – 17.402 – 18.196 – 18.741
- Capital – 12.231 (12.285) – 12.250 – 12.719 – 12.667
- Business Magazin – 8.330 (8.343) – 8.494 – 8.369 – 10.079
- Academia Catavencu 19.981 (19.995) – 22.111 – 23.864 – 24.175
- Kamikaze – 6.658 (6.695) – 6.551 – 6.919 – (martie) 12.681