Sari direct la conținut

UPDATE Tribunalul București a suspendat planul urbanistic zonal și autorizația de construire pentru proiectul imobiliar care prevede construirea a patru turnuri în cartierul Floreasca, lângă Hala Ford

HotNews.ro
Turnuri Automatica, Foto: One Mircea Eliade Properties
Turnuri Automatica, Foto: One Mircea Eliade Properties

Tribunalul București a suspendat planul urbanistic zonal, acordul de mediu și autorizația de construire pentru proiectul imobiliar care prevede construirea a patru turnuri – două de 15 etaje, unul de 16 etaje și unul de 19 etaje – lângă Hala Ford din Floreasca, monument istoric. Procesul a fost intentat de Asociațiile Salvați Bucureștiul și SOS Bucureștiul, la cererea locuitorilor din zonă, nemulțumiți că imobilele aprobate de Primăria Capitalei sunt prea înalte pentru infrastructura subdimensionată din zonă și vor aduce mai mult trafic și poluare. Decizia poate fi atacată cu recurs.

UPDATE Compania care dezvoltă proiectul imobiliar spune că lucrările la One Floreasca City respectă toată legislația în vigoare și au fost demarate după obținerea tuturor autorizațiilor prevăzute de lege.

„Lucrările la One Floreasca City respectă toată legislația în vigoare și au fost demarate după obținerea tuturor autorizațiilor prevăzute de lege. One Mircea Eliade Properties, compania care coordoneaza proiectul One Floreasca City, parte a grupului One United Properties, a luat cunostință de soluția pronunțată ieri, în dosarul 26421/3/2018 al Tribunalului Bucuresti, și va face recurs conform termenului legal. Încă de la început compania a fost preocupată de respectarea, ca de altfel în toate proiectele sale, a tuturor cerințelor legislative și de mediu impuse de autorități.”, au declarat reprezentanții companiei într-un punct de vedere transmis HotNews.ro.

………

Decizia este executorie, a declarat Nicușor Dan, vicepreședintele Asociației Salvați Bucureștiul, și rămâne valabilă până la judecarea recursului sau a procesului de anulare a actelor administrative.

”Suntem în Floreasca și această zonă este sufocată de trafic și zgomot. În aceste condiții, a amplasa aici trei blocuri între 16 și 20 de etaje, locuințe, un bloc de birouri de 20 de etaje și un hipermarket, cu un estimativ de 1.200 de mașini care să vină zilnic aici, însemnă să blochezi și mai mult zona. Acesta este motivul pentru care oamenii din cartier s-au mobilizat și au făcut mai multe acțiuni de protest, au participat la dezbaterile publice, nimeni nu i-a ascultat și atunci în întâmpinarea lor am făcut un demers în instanță, am atacat trei acte. PUZ-ul dat în 2011, în mandatul lui Oprescu, acordul de mediu dat la începutul anului 2017 și autorizația de construire dată la începutul anului 2018, de Gabriela Firea. Tribunalul București a decis suspendarea lor”, a declarat Nicușor Dan, vicepreședintele Asociației Salvați Bucureștiul.

Foto: Floreasca Civică

Acesta spune că printre motivele pentru care Asociațiile și cetățenii au cerut anularea planului urbanistic și a autorizației de construire se numără densificarea excesivă și un studiu de trafic nerealist.

”În ceea ce privește PUZ-ul, densitatea construită se mărește de 6 ori, în condițiile în care legea permite o mărire cu doar 20%. Acordul de mediu prevede niște măsuri de trafic, dar care nu sunt în responsabilitatea investitorului, ele sunt ipotetice. De exemplu, mărirea intersecției Radu Beller cu Mircea Eliade. Învestitorul nu are nicio responsabilitate, este domeniul public, plus că presupune defrișarea unei bucăți de parc. Studiul de trafic s-a făcut din pix. În ceea ce privește zgomotul, există o prevedere care spune că o construcție nouă nu trebuie să ducă la mărirea nivelului maxim admis de zgomot. Suntem într-o zonă unde nivelul maxim de zgomot este depășit, în consecință dacă vrei să construiești altceva în zonă, trebuie luate măsuri pentru diminuarea zgomotului”, a explicat Nicușor Dan.

Oana Poenaru, vicepreședinta Asociației Salvați Bucureștiul, a declarat că ONG-ul nu este împotriva dezvoltării Bucureștiului, dar trebuie făcută diferența între dezvoltarea haotică și dezvoltarea sustenabilă.

Cetățenii din grupul Floreasca Civică spun că, până să ceară anularea în instanță a planului de urbanism, autoritățile i-au ignorat.

”Noi ca simpli cetățeni am făcut tot felul de demersuri, am fost la toate autoritățile, am semnalat neregulile pe care le-am observat, din păcate răspunsurile au fost dezamăgitoare. Unele erau date în bătaie de joc. Într-un final am reușit să găsim niște asociații care să ne sprijine: Salvați Bucureștiul, Miliția spirituală, care au putut intenta proces fiindcă noi neavând personalitate juridică, nu puteam intra în proces. Ne-au sprijinit foarte mult, le mulțumesc, inclusiv vecinilor, am făcut chetă, oamenii au dat cât au putut pentru a plăti avocații, ceea ce a arătat că oamenilor le pasă și și-au dorit să păstreze acest cartier verde”, a declarat Cristina Vanea, unul dintre cetățenii din zonă, membră a grupului Floreasca Civică.

Consiliul General al Municipiului București a aprobat, la sfârșitul lunii aprilie 2011, un Plan Urbanistic Zonal care prevede construirea a patru turnuri, pe Calea Floreasca, lângă hala Ford, monument istoric. Cea mai înalta clădire avea 25 de etaje, urmată de o clădire de 20 de etaje și două de 15. Proiectul propunea restaurarea Halei Ford, iar în interiorul ei se dorea amenajarea unui centru comercial cu dotări publice. Turnul de 25 de etaje avea funcțiunea de birouri, iar celelalte trei clădiri, locuințe.

Beneficiarul investiției era societatea Primăverii Gardens. Terenul pe care s-au aprobat construcțiile are aproape 28.000 mp și se află în incinta fostei fabrici Automatica, la intersecția bulevardelor Calea Floreasca cu Mircea Eliade, lângă Parcul Floreasca.

La începutul anului 2018, Primăria Capitalei a emis autorizația de construire pentru proiectul imobiliar. Aceasta prevede edificarea a două clădiri cu 3 subsoluri, parter și 15 etaje, una cu 3 subsoluri, parter și 19 etaje, una cu 3 subsoluri, parter și 16 etaje, restaurarea Halei Ford și transformarea sa în supermarket. Beneficiarii autorizației sunt: Auchan Romania si One Mircea Eliade Properties.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro