Sari direct la conținut

Versiunea europeana a sistemului GPS va avea sase sateliti in plus

HotNews.ro

Programul Galileo, care se vrea un sistem de navigatie mult mai precis decat GPS-ul, va avea sase sateliti in plus fata de cei 18 inclusi initial in proiect, a anuntat comisarul european pentru industrie, la salonul aeronautic de la Paris. Statele UE trebuie sa contribuie cu 3,4 miliarde euro pentru a pune proiectul pe picioare, insa comisarul a anuntat ca a reusit sa faca economii de jumatate de miliard de euro.

Joi s-au semnat ultimele doua contracte, din totalul de sase ale proiectului Galileo, programul european de navigare prin satelit.

Valoarea totala a celor doua contracte este de 355 milioane euro. Contractul semnat cu Thales Alenia Space (FR), in valoare de 281 milioane euro, asigura formatarea informatiilor referitoare la navigare transmise de sateliti. Contractul semnat cu Astrium (UK), in valoare de 73,5 milioane euro, se refera la intretinerea satelitilor, incluzand mentinerea si pozitionarea corecta a satelitilor pe orbite.

Primii doi sateliti operationali ai Galileo vor fi lansati in 20 octombrie din Guyana Franceza, vor ajunge la o altitudine de peste 23.000 km si vor purta numele unui copil din Bulgaria, respectiv Belgia.

CE spune ca Galileo este un pas istoric pentru Europa care va avea propriul sistem de navigatie aflat sub control civil, sistem care ar putea aduce castiguri suplimentare de 60 miliarde euro economiei Europei in urmatorii 20 de ani.

Initial se dorea ca pana in 2014 sa fie lansati 18 sateliti, insa datorita unor economii la buget vor putea fi lansati 24 pana atunci. Proiectul este controversat si mai multe state UE s-au aratat nemultumite de costurile totale: 3,4 miliarde euro pentru 18 sateliti. In plus, se vorbea si ca bugetul va trebui suplimentat cu 1,9 miliarde pentru alti 12 sateliti in a doua parte a decadei.

Prin intermediul serviciilor oferite, proiectul Galileo va sprijini multe sectoare ale economiei europene: retelele de electricitate, companiile de administrare a flotelor, tranzactiile financiare, industria vapoarelor, operatiunile de salvare, misiunile de mentinere a pacii, sustine CE.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro