Sari direct la conținut

Trenurile au revenit după patru ani de pauză pe linia dintre Brașov și Întorsura Buzăului

HotNews.ro
Noul pod CFR de la Budila, Foto: CFR Infrastructura
Noul pod CFR de la Budila, Foto: CFR Infrastructura

De luni dimineață sunt din nou trenuri pe cei 36 km ai liniei 403, Brașov – Întorsura Buzăului, după ce a fost refăcut podul de la Budila, care fusese luat de ape în vara lui 2018. Sunt șase trenuri pe zi pe sens, operate de Regio Călători. Biletul este 6,5 lei și timpii de parcurs sunt între 61 și 69 de minute.

Următoarea linie pe care așteptăm revenirea trenurilor, în 2023, este linia 102 București – Giurgiu.

Trenurile au revenit pe linia 403 fiindcă s-au terminat lucrările de reconstrucție a podului CF din comuna Budila și de amenajare a albiei râului Tărlung. Budila este la 17 km de Brașov și la 19 km de Întorsura Buzăului.

Aceste lucrări au fost executate de o asociere de firme românești, în perioada aprilie 2021 – august 2022, valoarea contractului fiind de 29,2 milioane lei (cu TVA), finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat. Noul pod de cale ferată simplă, de la Budila, are o deschidere de 70 m, iar lungimea liniei reabilitate este 301 metri.

Trenurile pleacă din Brașov la orele 5.43, 7.59, 11.00, 13.24, 16.32 și 20.00 De la Întorsură se pleacă la 4.29, 6.53, 9.13, 12.10, 14.34 și 17.42. Sunt șase opriri intermediare.

Linia 403 Brașov – Întorsura Buzăului este celebră pentru cel mai lung tunel feroviar din România, de 4,3 km, tunel construit între 1924 și 1929, cu mari eforturi inginerești. În 1989 erau cinci trenuri pe zi, în 1998 erau patru, iar în 2015 erau șase perechi de trenuri pe sens.

Podul de la Budila s-a prăbușit după inundațiile grave din iunie 2018. Linia avea 36 km și era operată de compania privată Regio Călători. Podul fusese construit acum peste 90 de ani.

În anii 80 și 90 nu erau mai mult de cinci trenuri pe sens, pe zi între cele două orașe. Cele mai rapide trenuri făceau 46 de minute în anii 80.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro