Sari direct la conținut

Transporturile vor expertiză pentru o crăpătură în asfalt apărută pe lotul „muzeu” din autostrada Lugoj – Deva. Contractul a fost reziliat la 99% și statul a rămas fără garanția oferită de constructor

HotNews.ro
Lotul 3 Lugoj - Deva, de la volan, Foto: Captura YouTube
Lotul 3 Lugoj - Deva, de la volan, Foto: Captura YouTube

După ce a reziliat contractul la 99% și nu a mai deschis traficul pe 21 de kilometri din autostrada Lugoj Deva, Ministerul Transporturilor vrea să facă o expertiză pentru fisuri în asfalt și alte neconformități, anunță Răzvan Cuc. Contractul pentru Lotul 3 a fost reziliat în urmă cu două săptămâni și, practic, statul a rămas fără garanția oferită de constructor. Autoritățile spuneau că vor executa lucrările din banii constructorului din scrisoarea de garanție bancară, dar Tribunalul București a suspendat execuția garanției.

„Vedem ce ne va reliefa această expertiză. Eu le-am spus celor de la CNAIR că vreau această expertiză să vină cel târziu în două săptămâni, pentru că expertiza va fi făcută punctual, la acea crăpătură care a apărut. Au fost două puncte la această autostradă: km 56 și km 76. Există metode de remediere. Vom face un zid de sprijin, un sistem de drenare al rampelor”, a declarat, miercuri, Răzvan Cuc, după audierea sa din Comisia Transporturilor din Camera Deputaților.

CNAIR va apela, cel mai probabil, la o terță firmă pentru a efectua reparațiile la Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, după ce va fi efectuată o expertiză a problemelor care au apărut încă înainte de recepție, a declarat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt la CNAIR, pentru Mediafax.

Contractul pentru cei 21 de km ai Lotului 3 A1 Lugoj – Deva a fost reziliat la finalul lunii august, la un stadiu fizic de aproape 99% și plăți efectuate pentru circa 94%. Autoritățile de la Transporturi justificau rezilierea pe fondul refuzului constructorului de a accepta extinderea garanției de la patru ani (contractual) la opt ani (inițial 10 ani în negocieri).

Solicitările de extindere a garanției din partea statului au fost făcute după ce au fost invocate mai multe nereguli și neconformități la lucrări. Deși lucrările sunt în mare parte executate, CNAIR a refuzat să facă recepția lotului și deschiderea traficului, deși atât constructorul, cât și o parte din societatea civilă susțineau că traficul poate fi deschis în siguranță, iar eventualele finisaje și lucrări de terminat pot fi executate ulterior.

Tribunalul București a suspendat execuția garanției constructorului / CNAIR susține că a executat garanția înaintea deciziei instanței

Rezilierea, însă, presupune că nu va mai exista nici măcar cei patru ani inițiali de garanție, însă autoritățile spun că vor recupera banii prin penalități și prin execuția garanției de bună execuție în valoare de 58 de miloane de lei. Și aici însă a apărut o problemă: Tribunalul București a suspendat, în calitate de primă instanță, execuția acestei sume de bani.

Cu toate acestea, purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus că garanția constructorului ar fi fost executată la finele săptămânii trecute, înainte de pronunțarea deciziei tribunalului.

În replică la acuzele CNAIR, firma spaniolă Comsa susține că ministrul Cuc a reziliat contractul ”într-un mod absolut abuziv” și că „finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii și se pot executa fără a încurca traficul”.

Totodată, Asociația Pro Infrastructura blamează menținerea celor 21 de km de autostrada închiși traficului, în condițiile în care fără lotul 3 deschis nici lotul 4 inaugurat recent nu este pe deplin util și că în prezent traficul rutier se desfășoară în continuare pe un drum național periculos, virajat, cu gropi și denivelări.

Citește și:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro