Un tronson de 32 de km din Drumul Expres Craiova – Pitești, scos din nou la licitație pentru aproape 200 de milioane de euro
Tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, în lungime de circa 32 de km, a fost scos din nou la licitație de către Compania de Drumuri, după ce precedenta licitație lansată încă din 2017 a fost anulată în instanță. Tronsonul va începe de la intersecția cu Autostrada A1 București – Pitești și va ajunge până la granița cu județul Olt. Valoarea estimată a contractului este de circa 200 de milioane de euro, iar termenul de finalizare presupune 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Valoarea estimată a contractului este de 909.669.122 lei fără TVA.
Durata contractului este de 96 luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție. Perioada de garanție a lucrărilor poate crește până la 120 luni, în funcție de oferta operatorului economic ce va fi desemnat caștigător.
Data limită de depunere a ofertelor a fost stabilită pentru 24 octombrie 2019.
Tronsonul 4, în lungime de 31,8 km, ajunge din apropierea comunei Colonești (Olt) și până la Aurtostrada A1 în zona Oarja-Catanele. Drumul expres prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova – Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar Tronsoanele 1 și 2 au fost până acum contractate. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.
Licitația pentru Tronsonul 3 încă nu a fost relansată.
Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.
Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.