Sari direct la conținut

Subiectele Zilei: Ghid mondial de evitat Romania; Codul Muncii in Europa. Unde merge Romania; Intalnire decisiva pentru Dacia "made in Romania": amenintarea Marocului

HotNews.ro
subiectele zilei, Foto: Colaj foto
subiectele zilei, Foto: Colaj foto

Intalnire decisiva pentru Dacia „made in Romania”: amenintarea Marocului. Producatorul de automobile Dacia Renault, unul dintre cei mari mari exportatori ai Romaniei, ar putea lua in calcul, de anul viitor, sistarea angajarilor si disponibilizari de personal, precum si mutarea, din 2013, a productiei unor modele de la Mioveni in Tanger (Maroc), unde va functiona o noua fabrica Dacia. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale intalnirii care a avut loc saptamana trecuta intre reprezentantii conducerii Dacia Renault si oficialitati ale judetului Arges, intre care prefectul de Arges si primarii oraselor Pitesti si Mioveni, scrie Gandul.

Ghid mondial de evitat Romania. Hoti de buzunare, caini maidanezi care pot deveni agresivi, carute la drumul mare si cratere in asfalt. Pe scurt, aceasta este Romania in ochii strainilor. De la infrastructura deplorabila la spitalele insalubre, toate se regasesc pe paginile de web ale ministerelor de Externe europene. Belgienii sunt atentionati de Ministerul de Externe de la Bruxelles asupra hotilor de buzunare care opereaza in zona garilor si in locurile publice, transmite Adevarul.

Cristian Preda: „Mesajul PDL e sa pastram coruptii, ca ei aduc voturi”. Cristian Preda sustine ca, prin refuzul criteriilor de integritate, PDL-istii au transmis in exterior ca nu poti avea incredere in justitia din Romania, iar in interior – ca, electoral, coruptia e tolerata. Dupa o sedinta in care „reformistii” au fost pusi la colt de garda veche a PDL care a impus un statut fara criterii de integritate, Cristian Preda, unul dintre sustinatorii acestora, spune ca democrat-liberalii au transmis un mesaj negativ pentru un partid aflat la guvernare, informeaza EVZ.

Anca Boagiu ii acuza ca „zac ca molusca”. De ce nu vor francezii de la Colas sa construiasca cei 20 km dintre Cernavoda si Medgidia. Principala problema sunt banii. Pentru ca proiectul a fost modificat, Colas a cerut mai multi bani, adica 8 milioane de euro in plus. Seful Transporturilor, Anca Boagiu, spune ca nu le poate da bani in plus pe un proiect mai ieftin, doar pentru ca au „zacut ca o molusca pe contractul asta pana acum si nu am facut nimic”. Francezii aduc aminte si ca Transporturile au intarziat cu un an exproprierile. La mijlocul saptamanii, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anuntat ca se va putea circula pe autostrada Bucuresti-Constanta (A2) de la un capat la altul, doar ca pe portiunea Cernavoda-Medgidia nu se va merge pe autostrada, ci pe variante ocolitoare, relateaza Gandul.

Rosia Montana, intre „pericol” si „profit”. Situatia exploatarii miniere din judetul Alba este obiectul unor rapoarte stiintifice contradictorii. In timp ce reprezentantii Gold Corporation anunta bani pentru stat si locuri de munca, ONG-urile, sustinute de specialisti, acuza pericolul ecologic extrem si lipsa de transparenta. „In acest moment, pot sa va spun ca noi nu am finalizat studierea, analizarea documentatiei inaintate de Gold Corporation. Probabil ca in martie-aprilie vom finaliza studierea dosarului si vom da un raspuns care va tine cont de protejarea patrimoniului cultural national”. Declaratia ii apartine ministrului Culturii, Kelemen Hunor, citat de Adevarul.

Sfarsitul lumii, episodul cu polii magnetici. De la aeroporturi care isi modifica pistele de aterizare s-a ajuns la ipoteza sfarsitului lumii. Vedem care e distanta dintre fantezie si adevar. In decembrie 2010, aeroportul american Tampa International isi inchidea portile pentru cateva lucrari la piste. Explicatia e simpla: pistele poarta numere de la 1 la 36. Pista cu cifra 9 e indreptata spre est (90 de grade), 18 – spre sud (180 de grade) samd. Aceasta marcare se face dupa nordul magnetic. Pe langa faptul ca nu coincide cu cel geografic, nordul magnetic se si deplaseaza, in ultima vreme, cu circa 60 de kilometri intr-un an. Stirea a ajuns pe tot Globul si nu au fost putini cei care s-au intrebat ce ne asteapta, relateaza EVZ.

Monica Macovei, intrebata „cine e Regina”: „Ionut Popescu a vrut sa-l schimbe pe seful de la Vami si a fost schimbat Ionut Popescu”. Europarlamentarul PDL Monica Macovei a declarat, intr-un interviu pentru gandul, ca „banii din vama finanteaza partide”, ea mentionand ca, in 2005, ministrul liberal Ionut Popescu nu a reusit sa-l schimbe pe seful Vamilor, iar ea nu a reusit sa inchida duty-free-urile, premierul opunandu-se. Intrebata cine este „regina” din schema coruptiei din vami, Macovei a raspuns”: „De unde sa stiu eu?”. Ea a adaugat ca este vorba despre persoane din partidele politice. „Banii din vama finanteaza partide politice”, a spus Macovei, citata de Gandul.

Codul Muncii in Europa. Unde merge Romania. In forma care a ajuns la Parlamentul Romaniei, noul Cod al Muncii creste perioadele de preaviz si de proba, permite firmelor sa scape de lucratorii incompetenti si pedepseste aspru angajatorii care folosesc munca „la negru”. Perioada de proba este majorata la 90 de zile, perioada de preaviz creste la 20 de zile, durata contractului de munca pe perioada determinata creste de la 24 la 36 de luni, anunta Adevarul.

Pentru 60 milioane euro, a mutat Ilfovul in centrul Capitalei. Grupul de interese din jurul primarului sectorului 6 al Capitalei, Cristian Poteras, a castigat zeci de milioane de euro de pe urma unor schimburi frauduloase intre parcele situate la periferie cu terenuri valoroase din centrul Bucurestiului. Printre cei care au obtinut parcele amplasate pe marile bulevarde din sectorul 6 sunt rudele lui Poteras si fratele omului de afaceri Elan Schwartzenberg. Primarul Cristian Poteras a fost trimis in judecata saptamana trecuta, fiind acuzat de implicare intr-o retea de tip mafiot care a pus mana pe unele dintre cele mai valoroase terenuri din sectorul 6, potrivit Romania libera.

„Capsunarii” complica problema adoptiilor. Numarul mare de romani care traiesc in strainatate reclama modificarea legislatiei privind adoptiile. Baroneasa Emma Nicholson nici nu vrea sa auda. Iminenta schimbare a legii adoptiilor a adus-o pe Baroneasa Emma Nicholson la Bucuresti: aceasta sustine ca nu e bine sa-i lase pe copii sa fie adoptati de romanii din strainatate. Dupa ce in 2009, Bogdan Panait, seful Oficiului National pentru Adoptii, a trimis un memorandum catre Guvern pentru ridicarea interdictiei la adoptiile internationale, acum el vrea sa modifice legea 273/2004 -a adoptiilor nationale. Propunerea legislativa a luat toate semnaturile de la ministere si urmeaza sa primeasca avizul Guvernului, relateaza Adevarul.

Cat de greu infiezi un copil in Romania. Statul le protejeaza pe mamele care si-au abandonat copiii. In timp ce mamele care-si parasesc copiii sunt ocrotite de lege, 5.000 de romani asteapta cu anii sa adopte un copil. Din cauza birocratiei, reusesc cu greu. Plansul unui copil l-a abatut din drum pe un barbat care se plimba pe malul Somesului. Se intampla in 2009, intr-o zi rece de octombrie. Sub o gramada de crengi, acoperita doar cu o patura, zacea o fetita. Era nascuta de cinci zile. Cineva o lasase acolo. La spital, asistentele i-au dat un nume: Crenguta Somesan. La acea vreme, politia anunta ca mama va fi trasa la raspundere, anunta Gandul.

Un comisar european in Statele Unite. Vizita comisarului european pentru agricultura, Dacian Ciolos, in SUA a fost o initiativa meritorie a Comisiei Europene. Parteneriatul strategic UE-SUA poate dobandi substanta, iar acest instrument bilateral are potential si in cazul unor teme sensibile. Interesele UE si SUA in domeniul agroalimentar au destule puncte critice, atat in comertul international, cat si in ceea ce priveste politicile agricole, scrie Adevarul.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro