‘4 luni, 3 saptamani si 2 zile’ deschide Cinematograful romanesc la Londra
4 luni, 3 saptamani si 2 zile de Cristian Mungiu ajunge din nou pe covorul rosu. Dupa succesul de la The Times BFI London Film Festival, filmul deschide sezonul de film Cinematograful romanesc: o calatorie, organizat de Institutul Cultural Roman in parteneriat cu Institutul Francez din Londra, la Cinè lumière, in perioada 16 – 21 noiembrie 2007.
Selectia, realizata de criticul de film Alex Leo Serban, cuprinde opt filme de referinta: laureatul Palm d’Or 2007, A fost sau n-a fost de Corneliu Porumboiu, Moartea Domnului Lazarescu de Cristi Puiu, California Dreamin de Cristian Nemescu, Hartia va fi albastra de Radu Muntean, Legaturi bolnavicioase de Tudor Giurgiu, Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii de Catalin Mitulescu si
Reconstituirea de Lucian Pintilie, intr-o calatorie care leaga succesul de astazi cu sfarsitul anilor ’60, cand Pintilie facea film exemplar dincolo de constrangerile regimului comunist.
Proiectiile vor fi urmate de sesiuni de intrebari si raspunsuri coordonate de criticii Alex. Leo Serban si Mihai Chirilov cu regizorii Cristian Mungiu si Tudor Giurgiu, scenarista Andreea Valean, editorul Catalin Cristutiu, operatorul de imagine Tudor Lucaciu si actorii Ana Maria Marinca, Vlad Ivanov si Maria Dinulescu, informeaza ICR Londra.
Cele mai interesante filme europene vin acum din Balcani – din Bosnia, Bulgaria, si chiar Albania. Insa primul “val” adevarat a aparut in Romania, ca si cum o data cu revolutia din ’89 s-ar fi aprins brusc o intreaga cinematografie, creata de generatia regizorilor care au trait evenimentele la 20 de ani, iar acum, ajunsi la 40, le transpun pe ecran.
Nick Roddick, Sight & Sound (octombrie 2007)
Sezonul de film include un eveniment la Institutul Cultural Roman pe 19 noiembrie, cand directorul TIFF Mihai Chirilov va prezenta Festivalul International de Film Transilvania, cel mai mare eveniment international de film din Romania.
Intregul program urmareste promovarea cinematografiei romanesti la Londra, in contextul interesului crescand pentru filmul romanesc dupa premiile de la Cannes si alte festivaluri internationale.
Parteneriatul intre ICR si Institutul Cultural Francez beneficiaza de sprijinul Centrului National al Cinematografiei si al companiei internationale de distributie Artificial-Eye.