Sari direct la conținut

A fost publicată documentația pentru achiziționarea a 20 de trenuri electrice de lung parcurs. Licitația inițiată în aprilie, pentru trenuri de scurt parcurs, este încă blocată

HotNews.ro
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews
Linii de cale ferata, Foto: Hotnews

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anunțat intenția de a scoate la licitație achiziția a cel puțin 20 de rame electrice de lung parcurs. Cantitatea totală poate ajunge la 40 de unități. Documentația a fost depusă în SICAP în vederea validării acesteia de către ANAP – Autoritatea Națională de Achiziții Publice, urmând ca după aprobarea acesteia să fie făcută publică, scrie publicația Club Feroviar.

Un anunț în acest sens a fost făcut public pe situl de internet al ARF, în ziua precedentă celei în care CNSC a infirmat decizia ARF privind desemnarea asocierii sino-române CRRC – Astra Vagoane drept câștigătoare la licitația precedentă de 40 de rame regionale.

Cum sună anunțul

  • În data de 28.11.2019, a fost publicată în SICAP documentația de licitație (înregistrată sub nr. DF1071281) pentru achiziţia a 20 de rame electrice inter-regionale noi (RE-IR) destinate transportului de călători inter-regional (de lung parcurs) și a serviciilor de mentenanță pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea suplimentării cantității inițiale cu încă 20 de rame electrice (RE-IR) și a perioadei de mentenanță cu încă 15 ani, conform cerințelor din Caietul de Sarcini, urmând ca aceasta să parcurgă etapele necesare în vederea validării.

Criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate–cost, din care componenta financiară este de 65%, iar componenta tehnic-calitate 35%.

Valoarea totală estimată a contractului de achiziţii a Ramelor Electrice Inter-Regionale este în intervalul 1.311.698.701.00 și 3.714.279.851.00 lei, fără TVA.

Documentația a fost depusă în SICAP în vederea validării acesteia de către ANAP – Autoritatea Națională de Achiziții Publice, urmând ca după aprobarea acesteia să fie făcută publică.

Trebuie remarcat că spre deosebire de licitația precedentă în care se dorește cumpărarea de rame regionale pentru scurt parcurs, acum se dorește achiizția de rame de lung parcurs. Încă nu se știe dacă noua documentație de licitație va fi identică sau va diferită de vechea documentație care a stat la baza unei proceduri puternic contestate de firmele Alstom și Siemens.

Problema este de interes căci dacă documentațiile sunt identice, există riscă de a apărea din nou divergențe între participanți privind, spre exemplu, consumul și modul de măsurare a acestuia (CNSC a decis stabilirea unei proceduri comune, acceptate de participanți, pentru măsurarea consumului energetic).

Un alt aspect care ar putea da și acum bătaie de cap autorității contractante, dacă va fi menținut în vechea formă, este participarea la licitație a unor producători ce nu au rame nu au fost puse în circulație și nu sunt autorizate încă în Europa.

Criteriul de atribuire anunțat de ARF este cel mai bun raport calitate–preț, din care componenta financiară este de 65%, iar componenta tehnic-calitate 35%. Valoarea totală estimată a contractului de achiziţii a Ramelor Electrice Inter-Regionale este în intervalul 1,31 miliarde lei și 3,71 miliarde lei, fără TVA, informează ARF.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a dat dreptate zilele trecute companiilor Alstom și Siemens privind oferta depusă de Astra Vagoane – CRRC la licitația de rame electrice a ARF. Autoritatea este obligată să reanalizeze oferta CRRC Astra în cel puțin trei puncte.

ARF are la dispoziție 60 de zile pentru a pune în practică deciziile CNSC, se arată în decizia emisă de Consiliu vineri 29 noiembrie și disponibilă pe situl de internet a acestuia.

În primul rând CNSC a dat dreptate nemulțumiților privind consumul de energie declarat al ramelor. Reamintim că consumul declarat de cei trei a variat între 3,79 kwh/km și 5,74 kwh/km, cel mai mic fiind cel declarat de asocierea sino-română. Consumul mic a fost însă contestat de competitorii europeni, aceștia afirmând că un consum atât de mic este imposibil.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro