Abordarea tranzacțiilor în contextul pandemiei COVID-19. Ce s-a schimbat în ultimul an? Ce e important de avut în vedere când intri într-o tranzactie în această perioadă?
Pandemia COVID-19 a forțat companiile să-și regândească modul de operare, să-și recalibreze așteptările de creștere și să-și revizuiască strategiile pe termen mediu și lung, pe fondul incertitudinilor și a necesității accelerării proiectelor de digitalizare. În acest context, fuziunile și achizițiile au fost cea mai rapidă modalitate de a accesa tehnologii inovatoare și a câștiga un avantaj competitiv în piața în care operează. De altfel, potrivit raportului PwC Global M&A Industry Trends, activitatea de M&A va accelera în următoarele 12 luni, pe fondul dobânzilor scăzute și a dorinței de a cumpăra companii inovatoare în domeniul tehnologiei.
Pentru o tranzactie desfășurată în această perioadă plină de incertitudini, devine cu atât mai importantă efectuarea unui exercițiu de tip due diligence pentru a înțelege și a determina impactul crizei pandemice asupra modelului de business și a performanței și poziției financiare a companiei țintă, atat pentru trecut, cât și pentru viitor. Trebuie avut în vedere și faptul că atât industriile, precum și țările în care operează companiile țintă au fost afectate în mod diferit de criza pandemică.
Un punct esențial în discuțiile cu potențialii investitori și/sau bănci finantatoare îl are acum capacitatea companiilor țintă de a crea scenarii plauzibile, bine structurate și fundamentate pentru a anticipa și contracara volatilitatea crescută a mediului de afaceri. O atenție sporită trebuie acordată și proiecțiilor pe termen mediu și lung care trebuie construite pe baza unor scenarii de recuperare/revenire graduală către un nivel normal de activitate (o “nouă normalitate”) pentru sectorul în care activează.
Am sintetizat în continuare câteva aspecte importante pentru evaluarea impactului pandemiei COVID-19 asupra afacerilor/companiilor ținta, în contextul unei tranzacții:
Continuarea articolului se află pe blogul PwC România aici.
Un articol semnat de Cornelia Bumbăcea, Partener PwC România și Andreea Bistriceanu, Director PwC România
Articol susținut de PwC România