Sari direct la conținut

Acuzați de blat cu asigurătorii, senatorii au reanalizat și au respins modificările RCA care vizau stabilirea unor prețuri de referință la reparațiile auto

HotNews.ro
Accident auto, Foto: AGERPRES
Accident auto, Foto: AGERPRES

​Senatorii au reanalizat și respins, în cursul acestei săptămâni, propunerile de modificare la legea RCA care vizau stabilirea unor prețuri de referință la reparațiile auto, potrivit unui document publicat joi, 5 martie, pe pagina de internet a Senatului. Președintele confederației transportatorilor (COTAR) a acuzat săptămâna trecută un blat între senatori și asigurători, în condițiile în care comisiile de specialitate din Senat avizaseră modificări RCA susținute de firmele de asigurări, fără ca la dezbateri să fie și transportatorii auto ori asociații ale consumatorilor.

Plenul Senatului a decis în data de 2 martie 2020 să retrimită spre reexaminare propunerea de modificare a legii 132/2017. În stenograma ședinței se arată cum grupul parlamentar al PSD, inițiator al acestor modificări, a cerut retrimiterea la comisie a acestui proiect ‘deoarece nu s-au prezentat la comisie toți invitații și considerăm că mai e nevoie de clarificări’.

Dezbaterile au avut loc în ședințele comisiilor din 3 martie 2020 și 4 martie 2020 în prezența majorității senatorilor.

De această dată, „la dezbateri au participat reprezentanți ai Autorității de Supraveghere Financiară, Ministerului Finanțelor Publice, Asociației Utilizatorilor Români de Servicii Financiare, Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, Federația Operatorilor Români de Transport din România, Confederața Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România, Confederația Națională a federațiilor și Asociațiilor de Consumatori.

Membrii Comisiei economice, industrii și servicii și ai Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital au reanalizat propunerea legislativă și, în urma dezbaterilor, au hotărât, cu majoritatea voturilor senatorilor prezenți (17 voturi ‘împotrivă’ și 1 ‘abținere’), să adopte un raport comun suplimentar de respingere având în vedere că soluțiile legislative sunt susceptibile a aduce atingere libertății constituționale de exercitare a unei activități economice, în scopul obținerii de profit„, se arată în documentul publicat pe pagina de internet a Senatului.

Prezentul raport comun suplimentar înlocuiește raportul comun din 25 februarie 2020.

Amintim că Uniunea Națională a Societăților de Asigurare (UNSAR) a salutat în data de 26 februarie 2020 modificările RCA aduse în Senat, subliniind însă că: ‘susține introducerea unui tarif de referință, cu titlu informativ, și nu impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparațiilor auto.

Contactat atunci de HotNews.ro, Vasile Ștefănescu, președintele Confederației transportatorilor auto (COTAR) a declarat că modificările nu sunt suficiente pentru a înlătura probleme pe care le-ar genera în piața RCA și a acuzat un blat între senatori și firmele de asigurări.

Care este mărul discordiei: Ce modificări RCA au fost avizate marți în Senat

UNSAR a anunțat miercuri, 26 februarie, într-un comunicat de presă că „salută deschiderea spre dialog a Comisiei pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital și a Comisiei economică, industrii și servicii din Senat, care au adoptat ieri un raport comun de admitere cu amendamente pentru un proiect de modificare a Legii privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto care vizează această problematică”.

Este vorba despre controversatul proiect de lege, inițiat de către deputatul PSD Marius Bota, care pe motiv că ar combate abuzurile unor service-uri auto, propune stabilirea unor tarife maxime la reparații, peste care service-urile să nu poată trece, iar asigurătorii RCA să nu mai suporte diferențele care ar apărea în plata despăgubirilor din cauza acestor costuri exagerat de mari.

Și președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, a precizat recent că legea RCA are vicii care ar permite unor service-uri auto să profite și că trebuie găsită o formulă.

Pe de altă parte, transportatorii membri COTAR au reclamat recent că dacă ar intra în vigoare asemenea prevederi ar fi anticonstituționale și anticoncurențiale, iar păgubiții RCA ar ajunge să plătească și o parte din despăgubiri, nu doar polița de asigurare.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro