ANALIZĂ Ce efecte are starea de sănătate a angajaților asupra companiei tale?
Piața muncii a fost schimbată radical de pandemia COVID-19. Nivelurile record de demisii, costurile în creștere ale asistenței medicale, care depășesc inflația, îi fac pe angajatori să gestioneze mai eficient costurile cu sănătatea angajaților și să extindă beneficiile la angajare, incluzând abonamentele medicale.
Un prim pas pentru a susține eforturile de achiziție și retenție a talentelor, dar și pentru a crește productivitatea constă în stabilirea priorităților care îmbunătățesc starea de sănătate a angajaților. Conform Best Practices in Health Care Employer Survey, din 2018, angajatorii s-au orientat către următoarele aspecte:
- Condiții clinice: Îmbunătățirea sănătății angajaților și reducerea costurilor pentru domeniile clinice cheie
- Bunăstarea angajaților: Creșterea bunăstării fizice, emoționale, financiare și sociale a angajaților
- Experiența angajaților: Promovarea implicării angajaților la locul de muncă
- Loc de muncă sănătos: Crearea unui mediu de lucru care încurajează o viață sănătoasă
Cele patru priorități principale sunt conectate, deoarece angajații care sunt sănătoși sunt mai productivi și mai implicați la locul de muncă.
Forța de muncă de astăzi este multigenerațională, cu dorințe și nevoi diferite
Forța de muncă a Europei îmbătrânește: se preconizează că, până în 2030, angajații cu vârsta între 55 și 64 de ani vor reprezenta cel puțin 30 % din totalul forței de muncă în multe țări. Unii angajați în vârstă au boli cronice, pe care angajatorii trebuie să le ia în considerare în dezvoltarea programelor de sănătate la locul de muncă.
Noile generații pot avea nevoi de asistență medicală diferite. Sondajul global al consumatorilor de sănătate PwC a constatat că, deși 36% dintre respondenți au experimentat anxietate sau depresie ca urmare a pandemiei, prevalența a fost mai mare în rândul generației Z (42%) și Millennials (43%).
Factorii care influențează sănătatea la locul de muncă
Factori individuali: elemente care țin de sănătatea unui angajat, cum ar fi factorii de risc pentru sănătate, de exemplu hipertensiunea arterială și starea actuală de sănătate
Factori interpersonali – elemente ale rețelei sociale ale unui angajat, inclusiv relațiile cu managerii, colegii de muncă și familia care oferă sprijin; mentorat sau modele de urmat
Factori organizaționali – elemente ale structurii, culturii, practicilor și politicilor la locul de muncă, cum ar fi beneficii, programe de promovare a sănătății la locul de muncă
Factori de mediu – facilitățile și locurile în care lucrează angajații, precum și accesul și oportunitățile de promovare a sănătății oferite de comunitatea în care locuiesc angajații
Strategia de beneficii pentru sănătatea angajaților: Concentrați-vă pe cost și accesibilitate, acordați prioritate prevenției
Îngrijirea preventivă este o atracție principală a beneficiilor extrasalariale. În comparație cu asistența medicală tradițională, reduce efectiv costurile cu până la 20%, pentru că angajații sunt mai sănătoși și au mai puține spitalizări În același timp, pot ajuta angajatorii să atragă și să păstreze angajații, oferindu-le un avantaj competitiv.
În general, „sănătatea la locul de muncă” este un concept acceptat cu semnificaţia de „impactul pe care munca îl are asupra sănătății și reciproc”; cuprinde, de asemenea, şi promovarea sănătății și stării de bine la locul de muncă. Promovarea bunăstării personalului aduce beneficii nu doar angajaților și angajatorilor, ci și societății și economiei în ansamblu.
Investițiile în sănătatea angajaților, cum sunt abonamentele medicale, pot genera schimbări pozitive care sprijină succesul unei firme:
- Sănătate şi stare de bine îmbunătăţite;
- Absenteism şi rotaţia personalului reduse;
- Costuri mai mici legate de serviciile de sănătate;
- Relaţii mai bune de lucru;
- Un moral îmbunătăţit al personalului şi o atmosferă de lucru mai bună;
- Productivitate mai mare şi performanţă organizaţională îmbunătăţită;
- O imagine de ansamblu mai bună a organizaţiei.
De ce să oferi abonamente medicale angajaților?
Sănătatea precară a angajaților afectează productivitatea unei companii. Cinci afecțiuni predominante și factori de risc – hipertensiune arterială, diabet, fumat, inactivitate fizică și obezitate – costă angajatorii din SUA 36,4 miliarde de dolari pe an din cauza absenteismului. Mai mult, atunci când angajații cu probleme de sănătate vin la muncă, unii experimentează „prezenteism”: continuă să lucreze, deşi au o stare de sănătate precară. Nu numai că aceasta duce la o scădere a performanței, dar reprezintă şi un risc pentru productivitatea, calitatea și eficiența activității în sine.
Costurile prezenteismului sunt de 10 ori mai mari decât cele ale absenteismului. Având la dispoziție abonamente medicale și încurajând utilizarea acestora, angajatorii pot ajuta la îmbunătățirea sănătății forței de muncă și la reducerea absenteismului și prezenteismului legate de sănătate.
O revizuire sistematică a 56 de studii publicate despre programele de sănătate la locul de muncă a arătat că acestea pot duce la economii de 25% la costurile legate de absenteism și de îngrijire a sănătății angajaților.
Ce se întâmplă atunci când angajatorii investesc în sănătatea angajaților
Companiile își reduc costurile și au profituri mai mari:
- O creștere cu 13,5% a bunăstării angajaților a dus la o reducere medie de 5,2% a costurilor medicale per angajat pe an.
- Pentru fiecare dolar cheltuit pentru bunăstarea angajaților, costurile medicale scad cu 3,27 USD, iar costurile pentru absenteism scad cu 2,73 USD.
- Companiile care au făcut investiții în sănătatea angajaților și-au văzut prețurile acțiunilor crescând cu 325%, în comparație cu aprecierea medie S&P 500 de 105%.
Investițiile în sănătatea angajaților influențează capacitatea de a atrage și păstra angajați dezirabili și calificați:
- 66% dintre angajați spun că pachetul lor de beneficii extrasalariale este „foarte” sau „extrem de” important pentru satisfacția în muncă.
- 61% și-ar schimba locul de muncă pentru beneficii legate sănătate mai bune.
- 89% dintre angajații din companiile care susțin bunăstarea își recomandă compania ca un loc bun de muncă.
În lumea post-COVID, bunăstarea forței de muncă va fi mai importantă ca niciodată, pentru că pandemia a provocat sănătatea mintală și fizică a angajatilor. Stilurile de viață sănătoase ne întăresc rezistența nu numai la bolile cronice netransmisibile, ci și la bolile infecțioase.
Ca să iasă în evidență, companiile trebuie acum să se „vândă” în mod activ persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, oferindu-le avantaje deosebite, cum ar fi un program de lucru flexibil, pachete pentru sănătate și starea de bine, precum și politici privind concediile medicale pentru situațiile în care angajații trebuie să se ocupe de un membru de familie bolnav.
Piața abonamentelor medicale din România
Piața adresabilă pentru abonamentele medicale este reprezentată de către angajații companiilor private din România, întrucât cea mai mare parte a abonamentelor medicale este suportată de către angajatori (reprezentând beneficii extra-salariale), conform PALMED.
Pe fondul dezvoltării accelerate a pieței serviciilor medicale private, piața abonamentelor medicale a înregistrat creșteri semnificative în ultimii ani, ca urmare a preocupării crescute pentru starea de sănătate proprie sau a familiei.
Potrivit PALMED, în 2019 erau peste 1,62 milioane de abonați, principalii jucători fiind Sistemul Medical MedLife, Regina Maria și Medicover.
MedLife are grijă de 768.000 de angajați, din 8.000 de companii
În cei 28 de ani de activitate, Sistemul Medical MedLife a susținut dezvoltarea sănătoasă a mediului de afaceri local, prin servicii și produse adaptate nevoilor companiilor din România. Astăzi, MedLife este liderul pieței de abonamente medicale din țara noastra, având grijă de 768.000 de angajați, din 8.000 de companii.
MedLife pune la dispoziția companiilor 2 tipuri de abonamente, în funcție de numărul de angajați: abonamente medicale IMM, dedicate companiilor cu până la 50 de angajați, și abonamentele medicale corporate, care pot fi accesate de organizațiile cu peste 50 de angajați.
Pentru fiecare dintre acestea, există mai multe tipuri de pachete, care includ un număr variat de servicii medicale, gratuite și cu discount, precum medicina muncii, consultații medicale, analize de laborator și investigații imagistice (CT, RMN, ecografii).
Prin intermediul abonamentelor medicale MedLife, angajații au acces la un întreg ecosistem medical național de clinici, hyperclinici, laboratoare, spitale, farmacii și cabinete dentare, în aproape 700 de unități proprii și partenere, unde mii de medici, asistente și infirmieri îi ajută, zi de zi.
Mai multe detalii despre abonamentele și serviciile MedLife dedicate companiilor pot fi găsite accesând: www.medlife.ro/servicii-companii.
***
Acest articol face parte din demersul RoMâine, inițiat și susținut MedLife, furnizorul național de sănătate al României.
RoMâine este un efort comun de însănătoșire națională, care se realizează cu grijă, respect, încredere, speranță și empatie. O Românie mai bună are nevoie și de o economie puternică, care se construiește alături de oameni sănătoși. MedLife susține dezvoltarea economică și a mediului de business local, prin abonamentele medicale pentru companii și IMM-uri.
Cu ajutorul abonamentelor medicale MedLife, 768.000 de angajați din 8.000 de companii au acces la servicii de prevenție și profilaxie, într-o rețea de aproape 700 de unități proprii și partenere, la nivel național, unde mii de medici, asistente și infirmieri sunt acolo pentru a-i ajuta, zi de zi.
Intră pe https://www.medlife.ro/servicii-companii și află mai multe detalii.