Arbitrul telecom si Urban si Asociatii se judeca din cauza spam-urilor
Agentia de colectare debite Urban si Asociatii a anuntat luni ca da in judecata Autoritatea de Reglementare in Comunicatii (ANRCTI) din cauza miilor de mesaje tip spam venite pe adresele de e-mail ale companiei si pe cele ale celor peste 900 de avocati colaboratori. Agentia sustine ca de luni de zile trimite catre arbitrul telecom sesizari de mesaje publicitare nesolicitate, singura masura luata fiind ca, prima firma din Romania sanctionata pentru spam sa fie tocmai Urban si Asociatii.
Oficialii ANRCTI au declarat pentru HotNews.ro ca Urban si Asociatii a fost amendata pentru spam cu 1.000 lei, in urma unei investigatii care a inceput la sfarsitul lui 2007, pe baza plangerilor impotriva acestei firme. Sesizarile trimise de Urban si Asociatii au aparut dupa ce companiei i s-a cerut sa demonstreze ca nu a incalcat legea privind comertul electronic.
Solicitare ANRCTI Foto: Hotnews |
Cei de la Urban si Asociatii se plang ca „de luni de zile” au trimis peste 188 de sesizari si reclamatii la adresa anrcti@anrcti.ro , impreuna cu header-ele mesajelor spam, cu indicarea IP-urilor de unde vin aceste spamuri, cu indicarea Internet Service Providerilor de la ale caror IP-uri de trimit aceste spamuri.
„Cele 188 de reclamatii sunt reale, ANRCTI nu ne-a dat niciun raspuns. Oricine cred ca primeste spam, insa noi am fost sufocati dar incercam sa luptam cu situatia, insa fara ajutorul ANRCTI nu o putem rezolva, iar atitudinea autoritatii chiar nu ne ajuta”, au spus pentru HotNews, reprezentantii companiei.
Urban si Asociatii: Nu intereseaza pe nimeni ca intr-o luna pierdem si 88.000 euro
Urban si Asociatii spune ca pe langa faptul ca ANRCTI nu a raspuns sesizarilor, a anuntat compania pe 29 ianuarie ca are o reclamatie. Pe 31 ianuarie, agentia de colectare debite a cerut sa i se dea informatii despre cel care o reclama si motivatiile reclamatiei, insa sustine ca nu a primit niciun raspuns, ba mai mult, a aflat din presa ca fost sanctionata. Compania acuza ca din cauza mesajelor publicitare nesolicitate pierderile financiare lunare ajung si la 88.000 euro
Raspuns Urban si Asociatii la solicitarea ANRCTI Foto: Hotnews |
„Pierdem zilnic si noi si colaboratorii nostri, in medie, circa 56 de ore pe toata compania ca sa stergem aceste spamuri, adicam pierdem zilnic peste 4000 de euro la nivel de firma, insa pe nimeni nu intereseaza faptul ca intr-o luna de zile ajungem sa pierdem si cate 88.000 de euro ! Doar sa stergem niste spamuri care vin mereu de la aceleasi IP-uri , apartinand de aceiasi Internet Service Provideri, care ar putea simplu sa blocheze IP-urile si gata”, declara Iulian Urban, presedintele agentiei.
ANRCTI: Plangerile de la Urban si Asociatii au inceput sa vina la doua zile dupa ce companiei i s-a cerut sa demonstreze ca nu a facut spam
Contactati de HotNews.ro, reprezentantii ANRCTI au confirmat faptul ca Urban si Asociatii este prima companie din Romania amendata pentru spam. Valoarea amenzii – 1000 lei. Oficialii autoritatii de reglementare spun insa ca prima plangere inregistrata la ANRCTI a fost tocmai impotriva acestei agentii.
Plangeri trimise de Urban si Asociatii Foto: Hotnews |
„Prima plangere referitoare la comunicari comerciale nesolicitate a fost inregistrata la ANRCTI la sfarsitul anului 2007 si semnala faptul ca pe adresele de posta electronica ale reclamantului au fost primite mai multe comunicari comerciale nesolicitate ce promovau un newsletter si imaginea societatii comerciale „Urban si Asociatii”. In urma investigatiilor intreprinse de personalul de control al ANRCTI, s-a constat ca aceasta societate efectua comunicari comerciale nesolicitate (fara a avea in prealabil consimtamantul expres al destinatarului) si aceasta a fost sanctionata contraventional cu suma de 1.000 de lei. Procesul verbal de constatare a contraventiei si de aplicare a sanctiunii a fost incheiat in data de 5 martie 2008, urmand a fi transmis contravenientului”, au precizat pentru HotNews.ro, reprezentantii ANRCTI.
Nu in ultimul rand, reprezentantii autoritatii de reglementare mai mentioneaza ca in primele doua luni ale acestui an au primit numai circa 50 de plangeri de spam. Autoritatea admite ca o mare parte din plangeri sunt din partea Urban si Asociatii, dar subliniaza ca acestea au inceput sa apara la doua zile dupa ce companiei i s-a cerut sa demonstreze ca nu a facut spam.
„In primele doua luni ale anului 2008, ANRCTI a primit un numar de aproximativ 50 de plangeri avand ca subiect primirea de comunicari comerciale nesolicitate, plangeri care se afla in acest moment, de asemenea, in investigatie. Trebuie mentionat faptul ca majoritatea acestor plangeri au fost transmise de „Urban si Asociatii”, primele patru fiind adresate ANRCTI in data de 31 ianuarie 2008, la doua zile dupa ce ANRCTI, ca parte a investigatiei, a solicitat companiei sa dovedeasca faptul ca avea consimtamantul expres al destinatarului comunicarii comerciale reclamate”, explica oficialii ANRCTI.
Legea privind comertul electronic prevede ca si conditie esentiala pentru efectuarea unei comunicari comerciale prin intermediul adresei de posta electronica obligativitatea obtinerii in prealabil a consimtamantului expres al destinatarului: „efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului in care destinatarul si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari” (art.6 alin.(1) din Legea nr.365/2002).