Sari direct la conținut

ARCA este la jumatatea drumului cu lucrul la al doilea motor al supersonicului romanesc

HotNews.ro
Macheta primului avion supersonic romanesc, Foto: Hotnews
Macheta primului avion supersonic romanesc, Foto: Hotnews

Valcenii de la Asociatia Romana pentru Cosmonautica, care lucreaza la primul avion supersonic romanesc au finalizat in proportie de 50% al doilea motor al aparatului, a declarat joi, Dumitru Popescu, presedintele agentiei, citat de Agerpres.

‘A fost finalizat deja al doilea motor al supersonicului in proportie de 50%. Echipa va realiza patru agregate complete si 12 camere de ardere. Motorul Executor foloseste oxigen lichid ca oxidant si kerosen in rolul de carburant. (…) Prin utilizarea pe scara larga a materialelor compozite si a aliajelor de duraluminiu, motorul Executor are greutatea de numai 210 kg” a precizat Popescu

Potrivit acestuia, Executor este cel mai important program al ARCA de pana acum.

‘Dupa incheierea testelor vom avea un produs de inalta tehnologie, o realizare de marca la nivel european si mondial. Ne mandrim cu faptul ca este un program realizat privat in Romania. Executor ne va permite abordarea zborurilor orbitale. Am tinut in mod special sa realizam absolut toate componentele motorului la ARCA. Nedepinzand de subcontractori, am scazut costurile si am crescut foarte mult viteza de executie. Mai mult, orice modificare necesara, in directia cresterii performantelor, va fi extrem de usor si rapid implementata’, a mai spus presedintele ARCA.

Avionul IAR 111 Excelsior va avea capacitatea de zbor supersonic cu viteze de Mach 1,5 la altitudini de 16.000 m, in cazul transportului rachetei Haas II, iar in cazul folosirii ca platforma de dezvoltare a tehnologiilor pentru turismul spatial, va dezvolta viteze de Mach 2,6 la altitudini de 30.000 m.

Secventa de zbor tipica a acestui aparat cuprinde decolarea de pe suprafata marii, executarea unui zbor orizontal de accelerare, pana la viteze subsonice ridicate, urmat de ascensiunea rapida, in circa doua minute, pana la altitudinea de 16.000 m.

La aceasta altitudine avionul va elibera – intr-o etapa ulterioara a programului – racheta Haas II, care va urma programul de zbor propriu si va fi capabila sa atinga viteze de 14 km/secunda (peste 40.000 km/h).

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro