Sari direct la conținut

Autoritățile americane au încercat fără succes să convingă companiile de tehnologie să adauge pe hărți trecerile la nivel cu calea ferată

HotNews.ro
Autoritățile americane au încercat fără succes să convingă companiile de tehnologie să adauge pe hărți trecerile la nivel cu calea ferată

​Autoritățile americane au cerut marilor companii de tehnologie să adauge pe hărțile lor și trecerile la nivel cu calea ferată, însă foarte puține dintre ele s-au conformat, notează publicația Politico. Și în SUA, cum se întâmplă și la noi, sunt foarte dese incidentele în care șoferii forțează trecerea peste liniile de cale ferată exact când vine trenul.

Autoritatea National Transportation Safety Board a cerut în decembrie 2016 companiilor tech și producătorilor de dispozitive GPS să adauge pe hărțile lor trecerile la nivel cu calea ferată. Doar trei dintre cele 14 companii au dat un răspuns și printre cele care NU au făcut schimbări mulțumitoare se numără Google, Apple și Microsoft.

În SUA mor anual peste 250 de oameni la trecerile la nivel cu calea ferată după ce șoferii grăbiți și neatenți forțează trecerea, iar trenul îi lovește. Se estimează că în SUA sunt aproximativ 200.000 de treceri la nivel cu calea ferată.

Google, a spus, într-un răspuns pentru Politico faptul că mereu încearcă să aducă lucruri care să sporească siguranța șoferilor, dar nu vrea ca în aplicațiile de navigație să fie atât de multe elemente, încât șoferii să ajungă să fie distrași de ele.

Foarte puține companii s-au conformat solicitărilor NTSB, iar printre ele se numără Garmin și TomTom.

Autoritatea NTSB, care investighează accidente, spune că adăugarea trecerilor la nivel cu calea ferată pe hartă este absolut necesară din moment ce tot mai mulți șoferi se bazează pe aplicațiile de navigație din telefonul mobil.

Trecerile la nivel cu calea ferată sunt locuri tot mai periculoase și la noi, iar pe internet au fost postate în ultimele luni tot mai multe filmulețe cu șoferi care riscă enorm pentru că nu sunt atenți sau pentru că nu au răbdare să aștepte trecerea trenului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro