Business Report: Bancile alimenteaza bugetul cu 1,4 miliarde de euro; Bursa de Valori Bucuresti, la limita supravietuirii; Eli Davidai, magnatul ascuns, sau cum sa incasezi sute de milioane de euro in plina criza; Concurentul pentru Tata Nano va avea un pret cu 500 de dolari mai mic
Umbrarescu, “regele asfaltului”: Creditorii mi-ar putea cere insolventa. Omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, unul dintre “regii asfaltului”, care controleaza UMB Spedition, are conturile blocate de Fisc si ar putea fi chemat in instanta de creditori. UMB Spedition, unul dintre constructorii tronsonului Moara Vlasiei-Ploiesti al Autostrazii Bucuresti-Brasov, are de primit de la Compania de Drumuri si consilii judetene, pentru lucrari de constructii, reparatii si intretinere, aproximativ 200 milioane de lei, in timp ce datoriile catre Fisc se apropie de 180 milioane de lei, noteaza Standard.ro
Guvernul acopera gaura de la buget cu banii de la Eximbank. Deficitul bugetar a fost de 5,1% din PIB in octombrie, mentinandu-se la acelasi nivel ca in luna precedenta. Performanta n-ar fi putut sa fie realizata fara un artificiu contabil prin care statul si-a redus cheltuielile preluand 1,8 miliarde de lei (420 de milioane de euro) de la Eximbank, noteaza Capital.ro
Bancile alimenteaza bugetul cu 1,4 miliarde de euro. Cati bani le mai raman pentru creditare. Bancile comerciale au cumparat ieri titluri de stat denominate in euro, cu maturitatea de un an, in valoare de 1,4 miliarde de euro, la o dobanda de 4,25% pe an. La licitatie au participat 13 banci care au ofertat 1,759 miliarde de euro, dar Finantele au atras doar 81% din suma pe care institutiile de credit erau dispuse sa o investeasca, noteaza Standard.ro
Bursa de Valori Bucuresti, la limita supravietuirii. Societatea pe actiuni Bursa de Valori Bucuresti are toate sansele sa incheie anul 2009 la limita profitabilitatii, in conditiile in care valoarea medie zilnica a tranzactiilor bursiere abia depaseste tinta fixata de conducerea BVB pentru acest an. Consiliul Bursei a calculat, la inceputul acestui an, ca Bursa este profitabila pentru actionarii sai doar daca atinge o valoare medie zilnica a tranzactiilor de cinci milioane de euro. O analiza mai atenta, arata, insa, ca valoarea medie zilnica a schimburilor cu actiuni s-a diminuat semnificativ fata de 2008, cand a fost de 7,5 milioane de euro, in timp ce valoarea zilnica a tranzactiilor cu obligatiuni a crescut de aproape cinci ori, la putin peste un milion de euro, noteaza Bursa.ro
Raiffeisen a dat 32 mil. € pe chirii si 87 mil. € pe salarii. Raiffeisen Bank, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata, a cheltuit in 2008 echivalentul a aproape 32 mil. euro (117,3 mil. lei) cu chiriile spatiilor bancare, in conditiile in care a continuat sa-si extinda reteaua pana la 553 de unitati. Suma in lei a crescut de 1,6 ori fata de 2007, pana la 117,3 mil. lei. Cea mai scumpa locatie este chiar sediul central al bancii, care ocupa cinci etaje in Charles de Gaulle Plaza si unde chiria ajunge la circa 20 de euro/mp, noteaza Ziarul Financiar.
”Apocalipsa” dupa expertul Piperea: Daca nu se iau masuri urgente, economia explodeaza in februarie. Bancile ar putea intra in faliment sau se vor retrage din Romania, economia va intra in colaps, iar somajul si inflatia vor atinge cote fara precedent. Sunt estimarile pentru 2010 ale expertului Gheorghe Piperea, considerat ”parintele” legislatiei insolventei in Romania. El avertizeaza ca ”apocalipsa”’ ar putea veni in februarie, atunci cand bancile vor incepe sa execute silit peste 1 milion de rau-platnici, scrie DailyBusiness.
Tranzactie-record: Eli Davidai, magnatul ascuns, sau cum sa incasezi sute de milioane de euro in plina criza. Pe 19 septembrie 2008, intr-o vineri, la doar patru zile de la colapsul AIG, omul de afaceri Eli Davidai, cel care a adus Pepsi in Romania, incheia un deal „norocos”. Si-a vandut „aproape” tot portofoliul imobiliar de pe piata locala catre o companie spaniola, al carei nume nu l-a dezvaluit, insa. Rentabilitatea investitiei: 256%, noteaza Money.ro
Cel mai ieftin automobil din lume, Tata Nano, va avea un concurent al carui pret va fi cu 500 de dolari mai mic. Tata Nano, considerata la ora actuala cea mai ieftina masina din lume, va avea un concurent care va costa cu aproape 500 de dolari mai putin decat aceasta. O noua companie auto din Londra, Marea Britanie, denumita EcoCa Ltd, a anuntat joi, 26 noiembrie, ca se pregateste sa produca un vehicul de doua locuri pe benzina, al carui pret va fi de circa 2.200 de dolari, cu 487 de dolari mai putin decat pretul lui Nano (2.687 de dolari), scrie StiriAuto.ro
Intretinerea se dubleaza la apartamentele noi. In cazul complexului New Town din Capitala, locatarii achita impreuna 50.000 de lei/luna doar pentru serviciile de mentenanta. Costurile de intretinere ale apartamentelor noi pot fi duble sau chiar triple fata de cele din cazul locuintelor vechi. Facilitatile care incanta ochiul clientilor in pliantele viu colorate sunt platite apoi cu varf si indesat: spatiile verzi, locurile de joaca pentru copii, piscina si paza ajung sa coste aproape cat rata la banca, noteaza EvZ.
Firmele, creditate abia din vara. Bancile prefera, in vreme de criza, sa imprumute statul, in timp ce mediul privat mai are de asteptat cel putin sase luni. Chiar si in conditiile reducerii dobanzilor la credite, acestea vor fi mai mari cu 40%-60% decat cele platite de competitorii firmelor romanesti din statele UE. Potrivit secretarului general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR), Cristian Parvan, mediul de afaceri autohton sufera blocaje financiare in crestere, generate de lipsa de finantare a statului, noteaza Adevarul.ro
Securitatea nationala, in pericol fara concediile neplatite ale bugetarilor. Masura face parte din legea privind restructurarea agentiilor de stat, care prevede si concedierea a circa 7.800 de angajati. Lipsa masurilor de scadere a cheltuielilor publice, printre care si restructurarea agentiilor de stat sau suspendarea temporara a anumitor drepturi salariale, dar si concediul neplatit de 10 zile al bugetarilor, ar putea afecta securitatea nationala, sustine Curtea Constitutionala, noteaza Gandul.
Volkswagen Tiguan se pregateste pentru facelift. Versiunea revizuita a SUV-ului compact Volkswagen Tiguan isi va face intrarea oficiala cu ocazia Salonului Auto de la Guangzhou, China, dupa care va fi disponibil si pe celelalte piete internationale. Nu mai trebuie sa ne mire importanta pe care cel mai mare constructor european de automobile o acorda pietei din China, din moment ce aceasta a devenit cea mai voluminoasa din lume, noteaza 24auto.ro
Valoarea angajamentelor de mediu ale Romaniei: 6,1 miliarde de euro. Banca Mondiala estimeaza la 6,1 miliarde de euro costul pe care Romania il va suporta pana in 2015 pentru conformarea la angajamentele de mediu ale Uniunii Europene. Suma investitiilor ar ajunge la 12,5 miliarde de euro pana in 2020, arata un raport publicat de Centrul Roman de Politici Europene (CRPE) si citat de NewsIn. Potrivit documentului, contributia Romaniei consta in cresterea cotei energiei regenerabile, precum si in proiecte de eficienta energetica in cladiri rezidentiale, in industrie si transport, scrie Gardianul.
Industria si constructiile estimeaza noi concedieri in aceasta luna. Companiile din industrie, dar si din constructii estimeaza concedieri in noiembrie. Sectorul industrial va continua sa faca disponibilizari in noiembrie, similar sectorului de constructii, insa asteptarile companiilor industriale sunt optimiste, in sensul mentinerii tendintei de crestere a productiei si de scadere a stocurilor, arata ultimul buletin de conjunctura publicat de Banca Nationala a Romaniei pe baza unui sondaj in randul firmelor, informeaza Cotidianul.
Viitorul SUV Qazana – inceputul unei noi ere in materie de design pentru Nissan. Conform unor surse din interiorul Nissan, viitorul SUV Qazana va avea un design foarte indraznet si va marsa pe reactia „fie il iubesti, fie il urasti” din partea clientilor constructorului japonez. Viitorul SUV Qazana, ce va fi lansat pe piata in octombrie 2010, va marca o noua abordare in materie de design pentru Nissan, noteaza AutoDigest.ro
Implicatiile contractului de comodat. Cel care imprumuta un bun pe baza de contract de comodat este obligat sa suporte cheltuielile de intretinere. Pentru ca aceste imprumuri au un caracter gratuit, daca bunul este oferit de o firma, trebuie o atentie sporita la respectarea conditiilor legale, deoarece, in principiu, companiile nu pot face acte dezinteresate, ci cauta profit, scrie startups.ro