Sari direct la conținut

Business Report: Dragos Grigoriu a vandut Tempo Media intr-o tranzactie de peste 20 mil. euro; Franta: masina noua cu numai 1 euro/zi; Zürich, lider in topul oraselor in care e bine sa traiesti; Primul Porsche 911 GT2 livrat in Romania, iar iPhone costa de 62 de ori mai putin in Ungaria

HotNews.ro

Dragos Grigoriu a vandut Tempo Media intr-o tranzactie de peste 20 mil. euro. Dragos Grigoriu, creatorul brand-ului Tempo si unul dintre cei mai influenti jucatori din industria locala de advertising, a incheiat cea mai mare tranzactie de pana acum de pe aceasta piata, prin vanzarea diviziei de media grupului britanic Aegis, pentru o valoare ce depaseste 20 de milioane de euro, conform unor surse apropiate tranzactiei, anunta Ziarul Financiar.

Franta: masina noua cu numai 1 euro/zi! Pentru a-si fideliza angajatii care se plangeau de costuri prea mari cu transportul de la locul de munca pana la domiciliu, un patron francez a gasit o solutie inedita: a oferit fiecarui angajat o masina nou-nouta, pe care o poate folosi pentru „uriasa” suma de 1 euro pe zi. Dominique Laure, proprietarul companiei Transports Laure, a reusit sa convinga compania Renault sa ii vanda 125 de unitati Clio diesel, contra sumei de 1.700 de euro per unitate, pe care le ofera angajatilor sai, scrie Capital.

Zürich, lider in topul oraselor in care e bine sa traiesti. Intr-un top al primelor zece orase din Europa in functie de calitatea vietii nu s-a calificat nici unul din Franta si din Marea Britanie. 2.000 de baruri si restaurante, taxe mici, un numar redus de locuitori si vecinatatea Alpilor fac din Zürich primul oras din Europa in ce priveste calitatea vietii, potrivit unui clasament publicat de „Forbes“, scrie Cotidianul.

iPhone costa de 62 de ori mai putin in Ungaria. iPhone, terminalul Apple lansat recent si pe piata din Romania, este vandut in Ungaria la un pret incepand cu patru euro (990 de forinti) la un abonament de 42 de euro. In Romania, terminalul adus de Orange costa 249 de euro la un abonament de 39 de euro. T-Mobile Ungaria, subsidiara operatorului german de telecomunicatii Deutsche Telekom, a lansat iPhone pe 22 august, scrie Business Standard.

Mansardarea blocurilor vechi: afacere inca mica, dar potential mare. Mansardarea blocurilor vechi este o afacere de mica anvergura, cu marje de profit de 10-15%, care tinteste o parte a cererii „uitata” de marii dezvoltatori, tinerii si persoanele cu venituri medii spre joase. Totusi, oportunitatea a inceput sa fie urmarita si de catre unii dezvoltatori imobiliari, scrie DailyBusiness.

Facultate in stil occidental. Unul dintre paradoxurile invatamantului romanesc este ca, spre deosebire de Marea Britanie sau SUA, un loc la o facultate romaneasca privata este, in multe cazuri, mai ieftin decat unul cu taxa la o facultate publica. De exemplu, daca un loc cu taxa la Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative din Bucuresti pleaca de la 450 de euro pe an, la Universitatea Crestina Dimitrie Cantemir, institutie de invatamant privata, tot din Capitala, taxa anuala porneste de la 350 de euro, scrie Ziarul Financiar.

General Motors, tras pe sfoara de proprii angajati. General Motors Corp. a pornit pe urma angajatilor si fostilor salariati care acum se bucura de pensie, dupa ce a descoperit ca mai multe reduceri de pret rezervate exclusiv fortei de munca GM pentru automobile noi au fost acordate ilegal celor care nu lucreaza in aceasta companie. Momentan nu se stie prin ce mecanism angajatii au putut sa produca documente false, prin care au dovedit ca anumiti clienti lucreaza pentru GM sau sunt rude de gradul intai cu angajati ai GM, scrie Capital.

Chelu si Staicu in razboi pentru o avere de 600 mil. €. Presedintii a doua societati de investitii financiare (SIF), Catalin Chelu de la SIF Moldova si Dinel Staicu de la SIF Oltenia, au intrat in conflict public pentru prima data in istoria celor mai mari investitori institutionali de pe piata romaneasca de capital. Miza este conducerea SIF Oltenia, care are active nete de 607 milioane de euro, vedetele portofoliului societatii fiind BRD, Petrom si Banca Transilvania, scrie Business Standard.

Primul Porsche 911 GT2 livrat in Romania. Pentru scurt timp, in showroomul Porsche Romania din Soseaua Pipera-Tunari nr. 2 a fost prezent modelul Porsche 911 GT2. Este vorba despre cea mai puternica versiune inmatriculabila a celebrei serii de super-sportive germane, propulsata de un motor turbo de 3,6 litri si 530 CP. Autoturismul are interior din piele de culoare neagra Alcantara, in versiunea de echipare Club Sport Package. Spectaculozitatea designului la interior este data de cusaturile de culoare galbena realizate manual, centurile si ceasurile de bord de aceeasi culoare, scrie AutoNews.

Cum sa faci profit din falimentele imobiliare. Cum majoritatea proiectelor sunt pornite cu finantare de la banci, intrarea in starea de faliment va determina inceperea procedurii de lichidare din partea bancherilor. Astfel, un proiect cu o valoare de 100 milioane de euro, de exemplu, ar putea fi cumparat mult mai ieftin, de cele mai multe ori mult sub investitia operata pana in acel moment, scrie Gandul.

Piata locuintelor noi de pe litoralul bulgaresc, in cadere libera. Vanzarile de locuinte de vacanta in statiunile bulgaresti de la Marea Neagra si in cele montane au scazut cu 40% in prima jumatate a anului 2008, comparativ cu 2007, conform unui studiu realizat de agentia Bulgarian Properties si preluat de AFP, citeaza Cotidianul.

Frauda fiscala de mari proportii in Belgia. Politia belgiana anunta ca a anihilat o retea de traficanti si falsificatori de documente oficiale care reprezentau ajutoare de stat, cu precadere indemnizatii pentru someri, persoane cu handicap sau invalizi . Afacerea, care se pare ca a inceput la sfarsitului lui 2007 si s-a continuat la inceputul acestui an, a costat bugetul national al Belgiei aproximativ 7 milioane de euro, scrie Capital.

Primele 3 agentii de turism din Romania detin 20% din piata. Primele trei agentii de turism din Romania detin aproape 20% din piata, care anul acesta va creste cu circa 20% pana la 800 mil. euro, conform estimarilor reprezentantilor pietei. Happy Tour, liderul pietei, vizeaza anul acesta o crestere a afacerilor de 20%, pana la 56 mil. euro. In primul semestru din 2008, agentia a realizat venituri de 27,5 mil. euro, scrie DailyBusiness.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro