Business report: Facturile românilor ar putea fi afectate. Care sunt datele prezentate de ANRE; Barometrul gradului de ocupare pe litoral – localnicii cu cheile în mâini; Comerțul mondial la răscruce
Comerțul mondial la răscruce. Partenerii comerciali ai SUA se află la răscruce. Conflictul comercial a ajuns într-o nouă etapă după ce Departamentul Trezoreriei a etichetat China ca fiind un „manipulator de monedă”, în replică la politica Beijingul de slăbire a monedei naționale. Yuanul s-a depreciat pentru prima oară față de dolar, din 2008 până în prezent, dincolo de pragul de 7 unități pentru un USD, notează DW. Viitoarele tensiuni se conturează deja: China ar putea afecta trezoreria SUA, reducând forțat prețurile, destabilizând sistemul financiar american și profitând de „poziția de cel mai mare creditor străin al Statelor Unite.”
Conducta de gaze BRUA va fi finalizată abia în decembrie 2020, cu un an întârziere. Conducta de gaze BRUA (Bulgaria-România-Ungaria-Austria) nu va fi finalizată în luna decembrie 2019, așa cum era planificat până acum, ci abia în decembrie 2020, potrivit raportului financiar al Transgaz, aferent primului semestru al anului. Compania explică, într-un document intitulat „Planul de dezvoltare a sistemului național de transport al gazelor în perioada 2019-2028”, motivele care au dus la aceste întârzieri. Până la acest moment au fost finalizați 215 km de conductă și trei stații de comprimare, notează Profit.ro.
Companiile petroliere ruseşti au câştigat un miliard de dolari în urma sancţiunilor americane impuse Iranului şi Venezuelei. Sancţiunile impuse de preşedintele SUA, Donald Trump, împotriva Iranului şi Venezuelei au avut ca efect colateral o creştere a cererii pentru petrolul rusesc, astfel că producătorii ruşi de petrol au câştigat venituri suplimentare de cel puţin 905 milioane dolari în perioada cuprinsă între luna noiembrie 2018 şi iulie 2019. Potrivit analiştilor, sancţiunile americane au dus la o creştere a cererii pentru petrolul rusesc, astfel că ţiţeiul Urals a început să se tranzacţioneze la o valoare mai mare decât petrolul Brent, se arată în articolul Economica.
Mercedes învață camioanele să facă plăți! Cum se procedează. Daimler Trucks accelerează digitalizarea camioanelor, iar activitățile zilnice devin mai eficiente și mai sigure. O astfel de zonă de dezvoltare este abilitatea camioanelor de a comunica autonom cu alte mașini pentru a efectua plăți. Cu noua identitate digitală Truck-ID și portofelul electronic asociat Truck Wallet, experții Daimler Trucks au creat cerințele preliminare pentru un proiect pilot, scrie Autobild.
Facturile românilor ar putea fi afectate. Care sunt datele prezentate de ANRE. Datele prezentate în ultimul raport ANRE de monitorizare a pieţei de energie electrică nu sunt deloc încurajatoare. Facturile românilor ar putea creşte, având în vedere situaţia importurilor/exporturilor de energie după primele cinci luni ale anului. România a importat cu 38% mai multă electricitate în primele cinci luni ale acestui an, comparativ cu perioada similară a anului trecut, conform Capital.ro.
Rectificările bugetare ar putea duce la revizuirea ratingului suveran al României – Scope Ratings, agenţie germană de evaluare. Guvernul României a adoptat o primă rectificare a bugetului pe 2019, ca răspuns la creşterea deficitului bugetar şi este nevoie de măsuri eficiente, având în vedere politicile fiscale pro-ciclice şi tendinţa de majorare a datoriei publice a României, se arată într-un raport al agenţiei germane de rating Scope Ratings. Raportul menţionează că deficitul bugetar al României a continuat să se agraveze până la o valoare anuală de 5,5% din PIB în primul trimestru din 2019, acesta fiind unul dintre cele mai mari deficite bugetare din UE, scrie Economica.
Barometrul gradului de ocupare pe litoral – localnicii cu cheile în mâini. Cel mai bun barometru pentru a măsura gradul de ocupare de pe litoral nu sunt nici cifrele oficiale anunțate uneori de Ministerul Turismului și nici cele umflate de diverși „specialiști” în turism, ci localnicii cu cheile în mâini, de pe marginea șoselei, crede Dragoș Răducan, prim-vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc. El afirmă că pe litoral sunt acum aproape 120.000 de locuri de cazare, iar în paralel se estimează că mai funcționează încă între 60.000 și 80.000 de locuri neclasificate, ceea ce, în opinia lui, este enorm, potrivit Profit.ro.