CFR SA a semnat contractul pentru prima etapă a programului de modernizare a segmentului feroviar Roșiori – Craiova
S-a semnat contractul, în valoare de 40 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată Roșiori Nord – Craiova (110,2 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă. Între cele două localități trenurile ating 100 km/h și cele mai rapid fac sub o oră și jumătate.
Între București și Craiova cele mai rapide trenuri făceau sub 2 ore și 10 minute în anii 90, dar în ultimul deceniu timpii de parcurs au crescut cu 50%. În noul Mers al Trenurilor cele mai rapide trenuri fac puțin sub trei ore pe Craiova – București.
În perioada următoare se va semna și contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru subsecțiunea 1 București – Roșiori Nord (96 km), ambele contracte reprezentând prima etapă a programului de modernizare a tronsonului feroviar București – Craiova (206 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h.
Acum a fost semnat contractul între Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA și Asocierea Baicons Impex SRL – ISPCF SA în valoare de 40 mililoane de lei, pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, în vederea modernizării liniei de cale ferată Roșiori Nord – Craiova (110,2 km), pentru circulația trenurilor de călători cu viteza maximă de circulație de 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfă.
Studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic au drept scop identificarea soluțiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferată, atât din punct de vedere tehnic, operațional, economic, financiar, cât și al impactului asupra mediului și al schimbărilor climatice.
Obiectivul general al celor 2 contracte de prestări servicii este modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul București – Craiova pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
– creșterea vitezei de circulație și, implicit, reducerea duratei de călătorie pe întreaga secțiune;
– creșterea numărului de călători, inclusiv a numărului de turiști;
– creșterea volumului de mărfuri transportate la nivel intern și internațional;
– îmbunătățirea condițiilor de călătorie și creșterea gradului de siguranță, gestionând în același timp impactul asupra mediului, în conformitate cu standardele europene.
Sursa de finanțare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate și a proiectelor tehnice, eferente celor două subsecțiuni este asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la Bugetul de stat.
Durata estimată de finalizare a fiecărui contract este de 23 de luni.