Sari direct la conținut

China vrea să inaugureze peste 2.000 km de linii ferate de mare viteză anul acesta

HotNews.ro
Tren de mare viteza in China, Foto: Agerpres/Xinhua
Tren de mare viteza in China, Foto: Agerpres/Xinhua

​China vrea să inaugureze cel puțin 2.000 km de linii ferate de mare viteză anul acesta, rețeaua trecând deja de 35.000 km, după ce anul trecut au fost deschiși traficului peste 5.000 km. China a inaugurat la final de 2019 mai multe linii de mare viteză, inclusiv una prin munți, dar și una în zona Beijing unde trenurile pot rula și fără mecanic în cabină. China va investi 100 miliarde dolari în domeniul feroviar în acest an.

Cum a evoluat rețeaua de linii de mare viteză în China

2007: 0

2011: 7.000 km

2014: 18.000 km

2017: 25.000 km

2019: 35.000 km

În total, rețeaua feroviară a Chinei are 139.000 km, anul trecut devenind operaționali 8.500 km, după investiții de 100 miliarde dolari. Planul a fot depășit, inițal fiind vorba să se deschidă ”doar” 6.800 km de linii noi.

Tot 100 miliarde dolari este bugetul și în 2020 când chinezii vor să deschidă circulației 4.000 km de linii, dintre care 2.000 km vor fi de mare viteză. Foarte posibil că ținta va fi depășită.

Anul trecut s-au făcut în total 3,6 miliarde de călătorii cu trenul în China, cu 92% mai mult decât în 2012. Cu trenurile de mare viteză s-au realizat 2,3 miliarde de călătorii.

Anul trecut au fost deschise 51 de noi linii, cea mai încărcată de semnificații fiind între Beijing și Zhangjiakou (orașe ce vor găzdui JO de Iarnă în 2022.

Cei 170 km sunt parcurși în 47 de minute, față de două ore cu trenurile convenționale, dar linia are și o semnificație istorică specială pentru China. Cele două orașe au fost legate printr-o linie de cale ferată în 1909 și a fost prima cale ferată din China construită exclusiv de chinezi. Pe atunci drumul dura opt ore.

Acum, această linie este prima din China unde trenurile pot rula la 350 km/h autonom, adică fără intervenția unui mecanic.

Trenul poate singur să pornească, să frâneze și să-și ajusteze viteza în funcție de diversele restricții, dar în cabină să află pentru siguranță un mecanic. Trenul are peste 2.000 de senzori care-l ajută să ”navigheze” fără probleme.

Tot spre finalul anului trecut a fost dată în folosință o linie de mare viteză ce traversează munții pe o bună parte din traseu în provinciile Yunnan, Guizhou și Sichuan. Sunt 658 km și trenurile fac 2 ore și 58 de minute.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro