Sari direct la conținut

Compania rusă care a preluat activitățile Renault vrea să folosească fier vechi pentru construcția de noi mașini

HotNews.ro
Noul Moskvich, Foto: Ramil Sitdikov / Sputnik / Profimedia Images
Noul Moskvich, Foto: Ramil Sitdikov / Sputnik / Profimedia Images

​Fabrica de automobile „Moskvich”, cea care a preluat o parte a activităților Renault în Rusia anul trecut, propune folosirea deșeurilor de fier în producția de noi modele de mașini, relatează TASS.

Anunțul a fost făcut în timpul unei audieri în Consiliul Federației, camera superioară a parlamentului rus, de către Tatiana Redko, directorul pentru relațiile cu organele de stat al companiei OAO Moskvich.

„În acest caz, propunerea a fost transmisă Ministerului Industriei și Comerțului pentru a lua în considerare posibilitatea organizării unei ședințe suplimentare, deoarece problema despăgubirii 100% pentru fier vechi este importantă, inclusiv pentru compania noastră, pentru a acoperi lipsa de resurse”, a declarat ea în timpul audierii privind perspectivele industriei auto ruse.

Redko a adăugat că producătorul auto ce își are sediul la Moscova a elaborat un mecanism „destul de nou” privind posibilitatea de a reinvesti deșeurile metalice în producție, „ca parte a unei noi game”.

Ea le-a cerut de asemenea legiuitorilor ruși să crească prețul maxim al mașinilor care sunt acoperite de programul de creditare din domeniu al statului rus.

TASS amintește că Ministerul Industriei și Comerțului de la Moscova a relansat împrumuturile preferențiale și programele de leasing auto, toate modelele autohtone de mașini putând participa la program, cu condiția ca prețul lor să nu depășească două milioane de ruble (25.000 de euro).

Rusia revine la un brand auto autohton

Rusia a relansat după mai bine de 20 de ani producția de mașini Moskvich, un brand de renume în perioada sovietică, ca urmare a retragerii Renault de pe piața rusească anul trecut în semn de protest față de declanșarea războiului din Ucraina.

Renault și-a vândut în luna mai toate activele unor organizații ale statului rus după ce a fost criticată puternic timp de luni de zile că nu urmează exemplul unor altor mari companii occidentale, inclusiv producători auto, în ceea ce privește boicotarea Rusiei.

Guvernul rus a anunțat după finalizarea tranzacției că va produce Dacia Duster, comercializată în Rusia sub numele de „Renault Duster”, sub marca Lada după ce ar fi obținut acordul producătorului auto francez în acest sens.

În cele din urmă la fosta fabrică Renault de la Moscova, unde până la război erau construite și mașini Duster și Sandero, a început producția noilor vehicule Moskvich, marca fiind readusă la viață cu ajutorul chinezilor în contextul în care industria auto rusă a fost puternic afectată de sancțiunile occidentale.

Urmărește ultimele evoluții din a 369-a zi a războiului din Ucraina LIVETEXT pe HOTNEWS.RO.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro