Creatia trezeste dispute intre publicitari
Publicitarii romani adopta tonuri diferite atunci cand vine vorba despre potentialul de imbunatatire a creatiei in aceasta industrie. In timp ce sefii de grup vorbesc despre alinierea la Europa si despre prestatia Romaniei la festivalurile internationale, creativul Serban Alexandrescu spune ca piata are nevoie de schimbari fundamentale, adeptul new media Ciprian Stavar face apel la inovatie.
Serban Alexandrescu – Director de Creatie, Headvertising:
Ce intelegem printr-o „creatie mai buna”? Mai multe premii? Lacomia de gablonturi a romanului din publicitate e aparent nesfarsita, deci sunt convins ca se vor lua mai multe premii, la orice festival care apare undeva pe glob. Personal, cred ca o creatie mai buna e una mai frumoasa, mai putin insultatoare pentru inteligenta publicului si mai eficienta. Aici aproape totul depinde de cum inteleg clientii sa trateze acest produs secundar al activitatii lor de baza. Depinde de fiecare in parte sa isi dezvolte o civica „constiinta estetica”. Desi , vazand ce fel de case isi fac, de ce am crede ca au sa aiba mai mult discernamant in ceea ce priveste publicitatea pe care o comanda? Cat despre „insulta la adresa inteligentei”, cata vreme publicul nu pedepseste „prin ne-cumparare” cele mai imbecile marci care activeaza pe piata noastra, de ce si-ar schimba acestea discursul lor violent de simplist? Asa ca mai ramane strict problema eficientei produsului creativ. Aceasta va progresa in masura in care creatia din agentii va fi motivata diferit decat pana acum – adica recompensata in urma succesului de piata al a campaniei si nu in urma luarii vreunui premiu decernat de sapte straini matoi, in vreo tara indepartata.
Cosmin Radoi – Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest:
Creatia publicitara va fi, mai mult decat oricand, determinanta in diferentierea mesajelor ce bombardeaza zilnic consumatorul. In egala masura, calitatea creatiei devine esentiala in contextul diversificarii serviciilor publicitare oferite clientilor.
Procesul creativ nu va mai fi intamplator. Piata si comportamentul consumatorului vor dirija in viitor procesul de creatie.
Pe de alta parte, presiunea pe creatie va creste si din interior: agentiile romanesti ar trebui sa confirme realizarile anului trecut la mari festivaluri publicitare si isi vor ridica standardele din ce in ce mai mult.
Ciprian Stavar – Managing Partner, New Media, parte a thegroup:
Inovatia.
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:
In contextul european, Romania incepe sa fie un nume tot mai sonor inclusiv la festivalurile de profil fie ca vorbim de competitii dedicate creativitatii, relatiilor publice sau eficientei. In ultimii ani agentiile romanesti au dominat cel mai important festival de creativitate din regiune, anul trecut au excelat la IPRA si SABRE – festivalurile dedicate PR-ului si au castigat primii Lei la Cannes.
Acesta dovedeste in mod clar nivelul calitativ al proiectelor desfasurate de agentiile de comunicare din Romania precum si directia clara spre maturizarea pietei.
Din punctul nostru de vedere, rankingul performantei creative a Romaniei intre agentiile Ogilvy din EMEA a crescut cu 5 locuri in ultimul an, situandu-ne pe primul loc intre agentiile Ogilvy prezente in CEE. In 2007, Ogilvy Group Romania a obtinut premii si nominalizari in importante competitii internationale de creatie precum London International Awards, Golden Drum, New York Festival/ The Global Awards, si la Crystal Awards/Meribel, precum si in competitii dedicate relatiilor publice.
Razvan Dumitrescu – Deputy Managing Director Lowe & Partners:
Pe masura ce avansam in varsta ca si europeni, se vor impune standarde ridicate si in industria in care lucram.
Radu Florescu – CEO Saatchi&Saatchi:
Romania este deja cunoscuta drept una dintre tarile cu o piata in plina dezvoltare in Europa de Est. Cred ca piata trebuie sa devina mai matura inainte ca ea sa ajunga una de top in Europa.
Victor Dobre – Director Executiv, IAA:
Nevoia de a ajunge din urma Europa civilizata. Salt calitativ in zona online.
Citeste si:
- Preturile continua sa creasca, dar mai lent decat in 2007
- Pareri impartite privind cresterea cheltuielilor pe fiecare segment media
- Schimbari mici in clasamentul principalilor investitori
- Evenimentele anului: Euro 2008, alegerile, Olimpiada, fondurile UE si economia SUA
- New media, UE si consumatorii pretind oferte mai diverse