Cum arata cel mai amplu raport despre masinile autonome. Cand a fost decisiva interventia umana si cat de bun este soferul "computerizat"
Sapte companii care testeaza masini autonome pe drumurile din California au dat raportul testelor facute in ultimele 15 luni, perioada in care aceste masini au parcurs peste 750.000 km. Raportul arata ca soferii de test au trebuit sa intervina de aproape 3.000 de ori pentru a scoate masina din modul automat, iar analizele ulterioare au aratat ca in cateva zeci de cazuri s-ar fi produs accidente, daca omul nu ar fi intervenit. Raportul arata ca masinile autonome sunt tot mai bune, insa mai este enorm de mult de lucru pana cand tehnologia sa fie sigura.
Cele sapte companii care au fost obligate sa ofere date de catre California Department of Motor Vehicles sunt Google, Nissan, Mercedes-Benz, Delphi, Volkswagen, Bosch si Tesla.
Cand se refera la interventiile soferilor asupra masinii autonome, este folosit termenul „disengagement” care se refera la situatia in care software-ul da eroare si ii preda soferului comanda si la situatia in care soferul isi da seama ca este nevoie sa preia controlul masinii pentru a evita o situatie periculoasa.
De departe, cele 52 de masini Google au parcurs cel mai mult, peste 680.000 km intre septembrie 2014 si decembrie 2015, perioada in care testerii au intervenit decisiv de 272 de ori. In cele 272 de cazuri softwre-ul a predat celui de la volan controlul masinii fiindca a detectat ceva periculos, iar in alte 69 de cazuri soferii de test au preluat controlul. Datele analizate ulterior au aratat ca in 13 cazuri s-ar fi produs accidente daca soferii nu ar fi preluat controlul. In medie, soferii au preluat controlul in 0,84 secunde.