Directorul de sustenabilitate (CSO), în ascensiune rapidă
Deși doar o treime (29,8%) dintre companiile globale au directori sau manageri dedicați sustenabilității (Chief Sustainability Officer – CSO), conform studiului realizat de Strategy&, departamentul de strategie globală din rețeaua PwC, în rândul a 1.640 de companii listate, numărul pozițiilor de CSO deschise în 2021 a fost mai mare decât cel cumulat în perioada 2016 și 2020. Această evoluție ne arată că tot mai multe companii conștientizează importanța ESG – acronimul deja cunoscut pentru Environmental, Social & Governance care desemnează noile cerințe de raportare non-financiară.
ESG înseamnă o schimbare de viziune asupra rolului și scopului unei companii care trebuie să abordeze strategic impactul activității sale pe termen mediu și lung atât asupra celor direct interesați, cât și asupra mediului înconjurător și asupra comunității în care funcționează. Pe măsură ce urmărirea obiectivelor ESG este tot mai mult în atenția autorităților de reglementare din întreaga lume, au apărut și vor apărea tot mai multe cerințe legale de raportare, fapt care le impune companiilor să aloce resurse, prin angajarea unor persoane dedicate.
Totuși, studiul menționat arată că, deși companiile sunt tot mai preocupate de angajarea unui CSO, rolul acestuia nu este încă suficient de puternic, un număr semnificativ dintre CSO având mandat limitat în domeniul sustenabilității și acces foarte redus la deciziile din cadrul Consiliul de Administrație, astfel încât să contribuie la transformarea politicilor ESG. Astfel, aproape 50% dintre companii au CSO cu atribuții limitate. Unii dintre ei sunt ofițeri de sustenabilitate al căror obiectiv nu este sustenabilitatea ca atare, dar care lucrează la sustenabilitate în contextul de responsabilitate socială corporativă (CSR) sau de sănătate, siguranță și mediu.
Citește articolul integral pe blogul PwC România aici
Articol semnat de Monica Movileanu, Partener PwC România și Cristina Angheluță, Senior Manager
Articol susținut de PwC România