Sari direct la conținut

Elon Musk a anulat Hyperloop, „viitorul transportului” / Următorul Windows ar putea fi plin reclame / Westworld, anulat de HBO

HotNews.ro
Nerd Alert, Foto: Hotnews
Nerd Alert, Foto: Hotnews

„Westworld”, anulat de HBO Netflix a reînnoit „The Sandman” pentru încă un sezon Noua trilogie „The Witcher” și-a găsit directorul Următorul Windows ar putea fi plin de reclameFurie la New York din cauza dronelor „Candy Crush” „The Last of Us” are o dată de lansare Elon Musk a anulat mult-trâmbițatul Hyperloop

„Westworld”, anulat de HBO

Chiar dacă anterior Jonathan Nolan și Lisa Joy, producătorii serialului, au dat declarații ambigue vizavi de apariția unui nou sezon, jurnaliștii de la The Hollywood Recorder cataloghează anunțul HBO drept o „veste șocantă” dat fiind succesul uriaș al Westworld atât în rândul fanilor, cât și al criticilor – o stare de fapt care pare tot mai rară în zilele noastre.

Primele două sezoane ale Westworld au generat milioane de ore de vizualizare pentru HBO după lansarea serialului în 2016, însă în sezoanele 3 și 4 ratingurile au scăzut, seria sci-fi despre un parc tematic cu roboți care în cele din urmă își dobândesc libertatea fiind eclipsate de alte producții lansate de companii cu o prezență puternică în streaming, piață pe care HBO a intrat târziu.

Decizia vine în contextul anulării mai multor filme așteptate sau seriale populare de către noul conglomerat Warner Bros. Discovery ca parte a noii sale strategii de a reduce costurile, una care pare tot mai ruptă de ceea ce așteaptă fanii. Printre cele mai șocante dintre acestea s-a numărat anularea lansării Batgirl sau retragerea a numeroase producții locale deja existente pe HBO Max.

Personal, cea mai dezamăgitoare mi s-a părut anularea în luna iunie a serialului Raised by Wolves ținând cont că a rămas cu un cliffhanger uriaș la finalul sezonului 2 și era unul dintre cele mai bune seriale sci-fi din ultimii ani. Impresia mea e că Warner Bros. Discovery au pus șef un contabil cu dioptrii ce vede doar costuri și zero perspectivă.

Netflix a reînnoit „The Sandman” pentru încă un sezon

Trecând de la o veste proastă din lumea serialelor la una bună, se pare că nisipul din clepsidra timpului (sau săculețul, în cazul de față) încă nu s-a scurs pentru Lordul Viselor la Netflix, compania de streaming anunțând săptămâna aceasta că a comandat un nou sezon al seriei bazate pe benzile desenate ale lui Neil Gaiman.

„Milioane și milioane de persoane au salutat, s-au uitat și au iubit The Sandman pe Netflix, de la fanii care deja îl știau pe Sandman, la oameni care erau doar curioși și apoi au devenit obsedați de Lordul Viselor, familia sa și întâmplările dintre [membrii] ei”, a declarat Gaiman într-un comunicat în care a anunțat vestea.

„Există câteva povești fantastice care îl așteaptă pe Morpheus și restul lor (ca să nu mai zic de membrii Familiei Nesfârșiților care rămân de cunoscut) … Iar acum e timpul să ne întoarcem la muncă. Urmează o masă de familie, până la urmă. Iar Lucifer îl așteaptă pe Morpheus să se întoarcă în iad”, a mai zis autorul britanic cu referire la modul în care s-a terminat primul sezon.

Ținând cont de succesul de care s-a bucurat primul sezon vestea nu vine chiar ca o surpriză, deși Gaiman și-a exprimat anterior temeri că numărul de ore de vizualizare ale serialului s-ar putea să nu se ridice la standardele Netflix, ținând cost de costuri. „Sandman este un show cu adevărat scump”, a afirmat el pe pagina sa de Twitter în luna august, printre altele.

Netflix nu a anunțat deocamdată alte detalii despre sezonul 2 (FOTO: Netflix)

Noua trilogie „The Witcher” și-a găsit directorul

Dacă vestea că Henry Cavill va părăsi serialul Netflix i-a șocat pe fanii popularei serii a companiei americane de streaming, cei ai francizei de jocuri video bazate pe scrierile autorului polonez Andrzej Sapkowski se pot bucura de o veste ceva mai bună, viitoarea trilogie plănuită de studioul CD Projekt Red având acum un director la cârma sa, potrivit IGN.

Pentru cei care au ratat știrea, reprezentanții studioului polonez de jocuri video au confirmat oficial la începutul lunii octombrie, după luni de zvonuri tot mai persistente, că un nou titlu The Witcher a primit undă verde și că acesta va face parte dintr-o trilogie ce va fi dezvoltată de-a lungul a 6 ani. Primul joc este deocamdată doar în faza de pre-producție, deci detaliile sunt aproape inexistente.

Zvonurile zic că protagonistul primului dintre jocuri ar putea fi nu Geralt, ci Ciri, care urmează să joace un rol mai proeminent și în sezonul 3 al serialului Netflix ce urmează să fie lansat în vara lui 2023. Cert este că directorul trilogiei de jocuri video va fi Sebastian Kalemba, un angajat cu vechime al CD Projekt Red care a fost Lead Animator pentru Cyberpunk 2077 și The Witcher 3: Wild Hunt.

Următorul Windows ar putea fi plin de reclame

După cum mulți utilizatori au remarcat deja, Microsoft încearcă să bage tot mai multe reclame în toate produsele sale, de la căsuța de căutare pentru noul Windows 11 la browserul Edge și celelalte aplicații ale sale. Ok, poate nu chiar atât de mulți ținând cont că Windows 11 nu prea a prins la clienți.

Jurnaliștii de la site-ul de specialitate ZDNet au remarcat însă săptămâna aceasta că anunțurile de angajare postate de compania fondată de Bill Gates sugerează planuri radicale de a crea un nou model de afaceri pentru Windows, Microsoft creând deja o „nouă echipă de Incubație” care să se ocupe de acestea.

„Bazele de construire pe care le vom crea vor cartografia o nouă direcție pentru experiența și modelul de business al Windows – de la PC-uri cu costuri scăzute prin reclame și abonamente, la noi dispozitive hardware direct-to-cloud pentru muncă și viața de zi cu zi”, afirmă descrierea pentru unul dintre posturile nou create la Microsoft.

Mai simplu spus, s-ar părea că Microsoft va încerca pe viitor să vândă dispozitive mai ieftine afacerilor și clienților de rând, costurile acestora urmând să fie amortizate prin reclame și abonamente. Cei de la futurism.com notează că tranziția înspre un model de afaceri bazat pe reclame n-ar trebui să reprezinte în mod real o surpriză ținând cont, printre altele, de lansarea Windows 365 anul trecut.

Acesta este un serviciu pe bază de abonament care combină o suită de programe Microsoft într-un computer virtual din cloud și da, compania americană a început deja să împingă reclame și cu acest serviciu, pe lângă faptul că pentru o perioadă scurtă de timp a cochetat cu publicitate inclusiv în File Explorer-ul din Windows 11. Groaznic

După Youtube și Netflix, acum și Microsoft vrea să ne bage pe gât reclame (FOTO: Hansenn / Dreamstime)

Furie la New York din cauza dronelor „Candy Crush”

Și tot la capitolul „reclame băgate pe gât”, poate că unii cititori ai rubricii Nerd Alert își vor aminti că la începutul lunii trecute scriam despre faptul că cercetători ruși de la institutul tehnic Skoltech din Moscova și Institutul de Fizică din capitala rusă au propus crearea unei constelații de sateliți care să afișeze reclame pe cer, afirmând că au creat în premieră un plan care să fie și rentabil financiar.

Ei bine, se pare că viitorul e deja aici, dar nu sub forma reclamelor afișate pe cer din satelit, ci cu drone. Locuitorii New York-ului au descoperit săptămâna aceasta, spre groaza multora dintre ei, că jocul Candy Crush a împlinit 10 ani, după ce compania care a produs jocul a folosit 500 de drone pentru a afișa mai multe reclame pe cerul nopții, relatează TimeOut.

După cum îți poți imagina, manevra de PR a generat un val de reacții negative pe platformele social media, mai ales că organizatorii momentului au fost nevoiți să apeleze la un tertip pentru a-l putea pune în scenă: orașul New York interzice operarea dronelor deasupra sa, așa că acestea au fost lansate din statul New Jersey învecinat care a acordat companiei o dispensă specială.

Nu intru în mai multe detalii că asta e genul de știre unde imaginile în sine sunt mai grăitoare decât cuvintele, deci uite ce-a ieșit și în format video:

„The Last of Us” are o dată de lansare

Săptămâna aceasta a fost cu siguranță una care a aparținut serialelor în ceea ce privește informațiile noi, HBO venind și cu o veste bună în acest sens după numeroasele dezamăgiri din ultimul timp. Mai exact, compania a anunțat în sfârșit data de lansare a The Last of Us, unul dintre cele mai așteptate seriale ale sale: 15 ianuarie 2023, după cum notează și revista Variety.

Bazat pe jocul video cu același nume din 2013, primul sezon al serialului postapocaliptic va avea 10 sezone, HBO anunțând însă că acestea vor prezenta evenimente „care deviază puternic” față de povestea din joc. Mă rog, nu știu ce înseamnă asta dar să sperăm că nu e de prost augur că până la urmă HBO a făcut o treabă bună cu serialul House of the Dragon.

Pentru cei care nu știu nimic despre jocul pe care se va baza serialul, acesta spune povestea unui contrabandist care însoțește o fată într-o lume care a fost devastată de o pandemie ce îi transformă pe infectați în monstruozități canibale. Un fel de Resident Evil meets The Walking Dead dar mai orientat pe poveste decât acțiune. Îți poți face o idee mai bună din trailerul lansat de HBO:

Elon Musk a anulat Hyperloop, „viitorul transportului”

Date fiind toate controversele cu cumpărarea Twitter și cea dâmbovițeană cu presupusa venire la Castelul Bran de Halloween, ca să enumăr doar cele mai recente, pare greu de crezut că Musk a fost până nu de mult cunoscut ca tipul vizionar care a revoluționat Tesla și a fondat SpaceX. Însă la intersecția acestor două interese ale sale se află un alt proiect al lui mai puțin mediatizat.

Prezentat inițial de Musk drept o vastă rețea de tunele subterane, proiectul Hyperloop promitea să le ofere navetiștilor din California modalitatea de transport a viitorului cu viteze de 200 de kilometri pe oră către orice destinație dorită, un sistem complet automatizat și, cel mai important, fără bătăile de cap ale blocajelor în trafic.

Însă când proiectul a fost în cele din urmă lansat în Las Vegas în luna iulie a anului trecut, ambițiile Hyperloop au fost reduse la o flotă de vehicule Tesla conduse de șoferi umani la o viteză maximă de…64 de kilometri pe oră, dacă clienții serviciului n-aveau ghinionul să dea peste un blocaj.

Altfel spus, proiectul comun Tesla, SpaceX și Boring Co., o altă companie a lui Musk, s-a dovedit a fi un fel de variantă subterană a Uber, doar că limitat la transportarea a 800 de pasageri pe oră și doar către câteva destinații selecte. Rezultatul final a fost cam stânjenitor și pentru orașul Las Vegas, care acordase companiilor lui Musk un grant de 52,5 milioane de dolari pentru „soluția viitorului”.

Iar agenția Bloomberg a anunțat săptămâna aceasta că primul prototip al Hyperloop, tunelul de teste cu o lungime de aproximativ 1,6 kilometri construit sub orașul Hawthorne din California, a fost dezmembrat fără prea mare tam-tam, în locul său fiind construită o parcare pentru angajații SpaceX. Sigur, Musk a avut grijă să nu facă un anunț în acest sens, având probabil altele pe cap.

Cam ce promitea Musk

În caz că ești curios să citești și Nerd Alert-ul de weekendul trecut, îl găsești aici:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro