Facebook și Instagram vor bloca accesul la știri pe platformele lor în Canada
Facebook și Instagram vor bloca accesul la știri pe platformele lor în Canada după ce parlamentul federal de la Ottawa a adoptat un proiect de lege care obligă marile companii social media să plătească pentru conținutul de presă distribuit pe platformele pe care le dețin, relatează Reuters și BBC.
Atât Meta, compania care deține Facebook și Instagram, cât și Google, începuseră deja să testeze moduri de a limita accesul la știri pentru unii canadieni.
În 2021 Facebook a blocat utilizatorilor săi din Australia accesul la orice conținut mass-media după adoptarea unei legi asemănătoare. Australienii s-au trezit atunci cu news feed-ul golit de orice știre locală sau internațională.
Noua lege adoptată joi de parlamentul canadian, numită „Online News Act”, prevede reguli care obligă platformele ca Meta și Google să negocieze contracte comerciale și să plătească organizațiile de presă pentru conținutul lor.
Meta, noul nume ales de Mark Zuckerberg în 2021 pentru compania pe care a fondat-o, a criticat în termeni duri legea canadiană, afirmând că aceasta este „viciată într-un mod fundamental care ignoră realitățile modului în care funcționează platforma noastră”.
Meta spune că oamenii nu stau pe Facebook pentru știri
Compania condusă de Zuckerberg a anunțat că știrile nu vor mai fi disponibile utilizatorilor Facebook și Instagram din Canada înainte de intrarea legii în vigoare.
„Un cadru legislativ care ne constrânge să plătim pentru link-uri sau conținut pe care nu le distribuim noi, și care nu reprezintă motivul pentru care vasta majoritate a oamenilor folosesc platformele noastre, nu este nici sustenabil, nici funcțional”, a adăugat un purtător de cuvânt al Meta.
Google a criticat la rândul său noua legislație canadiană, afirmând că nu poate fi implementată în forma sa actuală, dar că va încerca să lucreze împreună cu guvernul canadian pentru a găsi soluții.
O analiză de cost a parlamentului canadian a estimat că introducerea legii ar putea aduce organizațiilor de presă până la 329 de milioane de dolari canadieni (250 de milioane de dolari americani) din partea platformelor digitale.
În Australia Facebook a renunțat la blocarea link-urilor către știri după ce discuțiile cu guvernul australian au dus la modificarea legii.