Sari direct la conținut

George Butunoiu: Firmele nu vor ciudati

HotNews.ro
George Butunoiu, Foto: Arhiva personala
George Butunoiu, Foto: Arhiva personala

Indemnurile la creativitate si inovare perpetue trebuie consumate cu moderatie, mai ales cand sunteti in situatia de a va vinde din postura de angajati. Nu mizati pe “deschiderea” angajatorilor in aceste momente, e mai sigur sa-i considerati ingusti la minte si sa va comportati in consecinta, scrie George Butunoiu pe blogul lui.

Cand vorbesc in public, toti managerii si reprezentantii companiilor spun ca vor doar de angajati inteligenti, hipercompetitivi, disperati dupa avansare in cariera, luptatori neobositi pentru atingerea acestui obiectiv, cu idei in numar nelimitat, care ies in evidenta si se afirma in permanenta, si multe altele asemenea. Totusi, daca o companie cu cateva sute sau mii de suflete ar avea numai astfel de angajati, va asigur ca managerii de acolo si-ar blestema zilele pentru aceasta idee nefericita.

Cu nu multe exceptii, pentru companie e mai bine ca angajatii mai mult sa munceasca decat sa gandeasca. Creativitatea e greu de administrat cand e in exces, mai ales daca vine “la pachet” si cu orgoliul, asa cum se intampla de cele mai multe ori. Cand o pun in balanta cu predictibilitatea, marile corporatii o aleg adesea pe aceasta din urma, desi in public spun altceva. Daca pentru o companie cu zece angajati o concentratie de 70% de “creativi” ar putea sa fie un lucru bun, un avantaj competitiv, chiar, pentru una cu o suta procentajul ar trebui inversat. Ca sa iesi in evidenta, intotdeauna e nevoie de un “fundal” pe care sa te proiectezi ca sa se observe contrastul. Cu cat firma este mai mare, cu atat are nevoie de mai multi oameni doar disciplinati si previzibili, care sa respecte regulile si procedurile fara prea multe comentarii si idei. Managementul orgoliilor si al pretentiilor e o sarcina infernala, cu atat mai mult cu cat nu e usor de regasit pe la cursurile si seminariile de MBA.

Asadar, cand incepeti sa va cautati un nou job, incercati sa iesiti in evidenta cu altceva decat cu mai multe studii si cu o experienta mai serioasa si mai credibila decat a altora doar in momentul in care va lamuriti cu cine stati de vorba si ce vrea el. Nu riscati sa-l speriati pe angajatorul “ingust la minte” cu un CV roz, cu formulari socante in scrisoarea de intentie sau cu diverse nazbatii daca nu sunteti sigur ca vizati unul dintre cele 5-10% dintre posturile carora li se permite asta, sau pe cele 1-2% pentru care chiar e de apreciat. Poti oricand soca mai tarziu, la al doilea interviu, la al treilea, daca nu rezisti altfel, insa daca sochezi din prima si apoi te razgandesti si vrei sa revii, asta nu prea se mai poate…

Citeste si comenteaza pe blogul lui George Butunoiu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro